BFBC 2 - LAG och låg FPS!

Permalänk
Medlem

BFBC 2 - LAG och låg FPS!

Hejsan!

Det är så att jag hade förhandsbokat BFBC 2 och jag har kört betan ett tag på Medium som att high inte gick, sen när det var slut på BETAN så gick jag vidare till vanliga och det funkade suveränt! sjukt bra spel och inget lag eller nånting! men nu efter ungefär 1 veckas spelandes så började det super lagga! lite sånna små irriterande lag problem! min fps ligger runt 45 - 50 på medium men på low och sämsta upplösning ligger jag fortfarande på 45 - 50 fps! har stängt av alla HBAO och Sånt shit i settings!
Jag får inga bra resultat! min dator är 3 år gammal men jag har fin setup och jag skall kunna klara detta spel på medium! detta är löjligt!

Spelet fungerade hur kanon som helst för 1 vecka sen men nu är det helt flippat! VAD KAN DETTA VARA? lite info det jag har försökt att göra med min dator för att kunna få resultat men inte fått nått resultat.. är....
Scannat datorn efter virus tat bort allt onödigt installerat om windows, sökt hur mycket som helst på forum och google om detta problem men har inte hittat mitt problem och jag får det inte att funka! :/

Min setup kommer NEDAN:
Graffe: NVIDIA GEForce 9600 GT 2500MB
Processor: AMD Athlon 3,2 GHz Dual Core
Motherboard: Gigabyte GA-MA770
Hårddisk: Intel SSD 80 GIG!
RAM: 4,5 GIG
System: Windows 7 ~32 BITS!

Som sagt min dator klarar detta spel så sitt inte och säg att jag behöver uppgradera jag skall köpa ny processor och graffe!!!!

MEN JAG ÄR TACKSAM FÖR ERA SVAR!

/Henkah

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem

Varför har du 4.5GB ram och 32bit windows?

Ditt grafikkort har 512MB minne btw inte 2500MB

Edit: Visst kör du på DX9 och inte 10?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

när får du lag då? när det blir explosioner? eller mycket grafik? troligtvis inte för din dator är väldigt snabb....

är det random, då är det inte spelet eller dator... prova slå av alla service som windows har igång innan du börjar spela + ctrl-alt-del ifall något annat program stjäl cpu, slå av windows update så den inte gör det samtidigt...

och om du kör på wifi motförmodan skaffa vanligt tp kabel istället...

Permalänk
Medlem

Säger visst att du kan behöva uppgradera.
9600GT är nästintill low-end-kort.
En kompis kan spela med 9800GT och AMD x2 6400+
Men inget på high direkt.

Samt som ovan, 4.5Gb RAM på ett operativsystem som i bästa fall visar 3.25Gb

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

bloom eller hbao som inte var fullt fungerande i beta
dokument/bfbc2 ändra settings.ini
inaktivera dessa 2, de ger en klar förbättring

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd

Att säga att du inte ska uppgradera är svårt när du sitter på ett såpass gammalt och dåligt Grafikkort, men det finns ju alltid andra knepp men vi måste få mer INFO om när och hur laggen visar sig samt vad ligger din FPS på !??

MVH

Permalänk
Medlem

Läser man steam/ea forumen så är det många som fått sämre prestanda efter patchen.

Nu har jag inte undersökt det här närmre, men det verkar mest va folk med dualcores som är drabbade..

Permalänk
Avstängd

All heder till DICE,Mycket roligt spel MEN

som vanligt släpper man en halvfärdig produkt!

Sen vet jag inget annat företag som skicar ut patchar som tar veckor innan dom dyker upp,men sammtidigt förstör minst lika mycket som dom rätar till

BF2 va ett sådant exempel

Beta testar man inte spel längre?Är det bara cash numera?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewiruz
All heder till DICE,Mycket roligt spel MEN

som vanligt släpper man en halvfärdig produkt!

Sen vet jag inget annat företag som skicar ut patchar som tar veckor innan dom dyker upp,men sammtidigt förstör minst lika mycket som dom rätar till

BF2 va ett sådant exempel

Beta testar man inte spel längre?Är det bara cash numera?

Är EA som pressar DICE, annars skulle dom inte släppa det så här.

Fast allt funkar dock perfekt för mig förutom att servern åker ner ibland.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

spelet drar stor nytt av quad core, där får man mest fps en dual core räcker inte så bra tydligen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Är EA som pressar DICE, annars skulle dom inte släppa det så här.

Fast allt funkar dock perfekt för mig förutom att servern åker ner ibland.

Fast såhär var det på BF2 tiden också och då var DICE fristående så jag vet inte riktigt om det är hela sanningen?

Tycker att man borde sett dessa problem tidigare men antagligen så blundar man och säljer som smör!

Detta gör mig en aning förbannad kan jag tillägga,Det är en affärsmodell som inte kommer fungera i längden.CTD är ett problem som hängt med från början,Diverse grafikbuggar,Serverbrowsern är totallt kass (Fortfarande)

Menar hallå?Och detta har man alltså inte fixat än till 100% och spelet som sagt har funnits ute ett tag nu.Är det en kille på DICE som är buggfixare,Mer än så kan det inte vara

Singelplayer delen kan bugga det struntar jag i men när hela online läget är så instabil som det var/är i vissa fall så retar man upp en del

Samma med ATI,ska det ta ett halår att fixa ett par drivrutiner som fungerar tillsammans med deras egenutvecklade produkt familj?Sälj skiten fort som fan sen kan vi rätta till sakerna när vi har tid?

Nu kommer biljämnförelsen,håll i er!

Det är som att sälja en bil där elhissarna hänger sig,Backen går inte så man måste starta om bilen för att kunna backa ut från parkeringen,Derar 1 liter mer per mil än vad det står i pippret?

Det märket skulle inte jag välja nästa gång jag köpte en ny bil

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

så ni tycker att jag skall byta graffe?, och ja jag har stängt av bloom och HABO
men enligt canyourunit och vidare så skall jag klara spelet på medium,, jag spelar på medium och det rinner på bra har även spelat på high flyter på men lite mer störande små lagg så.. men det är som är problemet är att jag vill hitta nån slags lösning på detta! skall uppgradera min dator men vill endå ha en bild på hur detta problem kan upstå! liksom som jag sa, spelet flöt på hur klockrent som helst för 1 vecka sen, har inte flyttat datorn nånting ingen har rört den, har mest vart hos flickan min. och inte spelat på ett tag.. och sen när jag kommer hem så är det så här små iriterrande små lagg ni fattar vad jag menar,, och du som undrade efter fps'en läs hela min text så står det i texten men skall dra det en gång till 45 - 50 fps och jag lider utav denna dåliga FPS!!!!!

HJJÄÄÄÄÄÄLP måste finnas nån lösning

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem

"och du som undrade efter fps'en läs hela min text så står det i texten men skall dra det en gång till 45 - 50 fps och jag lider utav denna dåliga FPS!!!!!"

det är väl inget att gaffla om 45-50 fps och om du lider så stäng av fraps så blir det nog bättre ,

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z