Permalänk
Medlem

Tvätta musmattan

Jag har hört att man kan tvätta sin musmatta i tvättmaskinen lr i diskmaskinen
och nu undrar jag om det är någon som vet hur man gör?
Jag har en Q-pad Gamer Masterpad.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

hur? diskborste och diskmedel funkar fint på en fUnc iaf... om det inte finns nå special supergamer diskmedel förstås

Permalänk
Medlem

Fan, det ska man börja sälja... köpa Yes och byta flaska och kalla det "Gam3rcleaNer" eller något nördigt.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Fan, det ska man börja sälja... köpa Yes och byta flaska och kalla det "Gam3rcleaNer" eller något nördigt.

haha:)

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Gäst

Re: Tvätta musmattan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Jag har hört att man kan tvätta sin musmatta i tvättmaskinen lr i diskmaskinen
och nu undrar jag om det är någon som vet hur man gör?
Jag har en Q-pad Gamer Masterpad.

Jodå,denna matta kan man tvätta i tvättmaskin.

Har tvättat min i maskin flera gånger.Du kör 30 grader eller mindre om det finns (rekommenderas) med utan tvättmedel och sköljmedel.
Låt den självtorka sedan.Annars så funkar även handtvätt.

Saxat ur deras hemsida

Q-PAD musmattor är tillverkade av 100% naturgummi med textil-yta. De ligger stilla på bordet och ger optimal friktion för musen. De är antistatiska, fransar ej upp i kanterna och är tvättbara. Dammpartiklar "sugs upp" av mattan och går inte in i musen.

Permalänk
Medlem

tack

då får jag testa det

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Avstängd

Lånar tråden lite, Hur ska jag tvätta min Steelpad SS ?

Permalänk
Medlem

Jag har Q-PAD gamer XXXL, och efter att ha tvättat den för hand med tvål så har den bleknat som fan, rekommenderar inte att tvätta skiten.

edit stava

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

jag tvättade min func för några dagar sen, tog tvål, vatten och en svamp sen gnuggade jag på alla ytor. nu är den som ny

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jag har Q-PAD gamer XXXL, och efter att ha tvättat den för han med tvål så har den bleckat som fan så jag rekommenderar inte att tväta skiten.

Hm, inte undrar på att mattan har blecknat.
Mattan rekommenderas endast att tvätta under varmt vatten,mjuk svamp eller lättare maskintvätt (30 grader eller mindre) och sedan lufttorka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Hm, inte undrar på att mattan har blecknat.
Mattan rekommenderas endast att tvätta under varmt vatten,mjuk svamp eller lättare maskintvätt (30 grader eller mindre) och sedan lufttorka.

Jag körde med varmt/ljummet vatten samt hängtork i badrummet....

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jag körde med varmt/ljummet vatten samt hängtork i badrummet....

Men du skrev ju att du använde tvål, det står inte att det är rekomenderat.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men du skrev ju att du använde tvål, det står inte att det är rekomenderat.

hehe okej trodde inte yes skulle göra den så blek :S.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Fan, det ska man börja sälja... köpa Yes och byta flaska och kalla det "Gam3rcleaNer" eller något nördigt.

Precis.. lite lätt OT, men för ett par år sedan var det två svenska grabbar som gjorde precis så. Den gången gällde det dock en flaska med "spray för att göra mc-visiret imfritt". Det var ganska bra avans på det. Ca 5% Yes på 3 dl vatten + flaska.. Vad kan det ha kostat, 5 spänn kanske.. Dom tog sen 65:- har jag för mig ha ha..

Dom åkte runt på mc-mässor, säkert nån här som gick på det och köpte en flaska?

Visa signatur

Friskt kopplat, hälften brunnet

Permalänk
Medlem

tvätta Q-paden sen stryker du den så funkar den prima så brukar jag göra.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Jag har funderat på att tvätta min SteelSeries QCK heavy-matta och undrar vad som rekommenderas med tanke på grader och medel etc

Tacksam för svar

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk

går det även att tvätta denna matta? http://www.webhallen.com/prod.php?id=56425
fast den har ett battlefield bad company 2 logo?

Permalänk
Medlem

+1
så jag hittar hit igen när fler tips trillar in

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Vad är det svåra?
I med skiten i ljummet/varmt vatten och skrubba lite, häng upp på tork.
Skulle vilja se er tvätta riktiga kläder när ni inte ens klarar av att göra rent en musmatta

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Vad är det svåra?
I med skiten i ljummet/varmt vatten och skrubba lite, häng upp på tork.
Skulle vilja se er tvätta riktiga kläder när ni inte ens klarar av att göra rent en musmatta

tvättmaskin ftw!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Testar med min Qpad CT 3mm i tvättmaskinen nu iaf, 30 grader i lättaste programmet utan centrifug.
Hoppas man får glidet tillbaks!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz