Letar efter gammal spel, hjälp?

Permalänk
Medlem

Letar efter gammal spel, hjälp?

Så nu sitter man och lirar hederliga Street Fighter 2 Turbo och kom att tänka på att det är ett fighting spel jag letar efter men har ingen aning om vad det heter.

Det var många år sen jag provade på det, säkert mellan 12-15år sedan. Jag har ingen aning om vad det heter.

Det är ett fightingspel och jag testade det på en Arkadmaskin, därav vet jag inte om det är på PC/Amiga/eller någon konsoll.

Allt jag kommer ihåg är att det är 2D grafik, som i Street Fighter 2 och spelkänslan var också snarlik Street Fighter.

Dock kommer jag ihåg en grej detaljerat, och det var en av gubbarna man kunde välja (detta kanske hjälper er att hjälpa mig att hitta spelet?).

Gubben som jag kommer ihåg var en stor man, som hade en svart fängelsekula (sådan man har i fotboja) i handen som han slogs med. Den var enorm och det var gubben också.

Bortsett från det kommer jag inte ihåg ett skit, och iochmed jag har så svaga minnen från det så gissar jag på att det är 12år sedan ungefär, eftersom jag var en liten snorunge då.

Någon som har något förslag?

Tackar på förhand

Permalänk
Medlem

Ingen?

Verkar vara ett sällsynt spel

Permalänk
Medlem

Nu gissar jag bara men googla lite på Samurai Shodown och King Of Fighters. Det är SNK numera SNK Playmore som har en del sådana spel.
"Neo-Geo AES är en spelkassettbaserad spelkonsol släppt 1990 av det japanska företaget SNK."
Citat från http://sv.wikipedia.org/wiki/Neo-Geo

Permalänk
Medlem

Jo, det verkar vara King of Fighters du menar. Denna karaktär verkar stämma in perfekt på din beskrivning. Bilden är från KoF '95, men det är mycket möjligt att karaktären i fråga var med i fler av spelen i KoF-serien. Här är en lista på alla KoF-spel.