[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

Hahaha,,fatta hur mycket penger ni kunde ha tjänat om ni lagt ned all denna tid på ett riktigt jobb.

Lite av ett pyramidspelspsykologi här, om man bara intalar folk att de kan tjäna pengar utan att göra något så jobbar de arslet av sig

Tror inte att du har så bra koll. Många som minar gör det "seriöst". De har redan ett riktigt jobb, de har råd att köpa nya datordelar när de vill om de nu prioriterar det. Många är vuxna personer, inte 13-åringar som tror att det föds pengar av luft som vissa vill få det till.

Hur det kommer att bli vet ingen så man kan väl kalla det för en chansning i dagsläget.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Hahaha,,fatta hur mycket penger ni kunde ha tjänat om ni lagt ned all denna tid på ett riktigt jobb.

Lite av ett pyramidspelspsykologi här, om man bara intalar folk att de kan tjäna pengar utan att göra något så jobbar de arslet av sig

du inser att man sätter igång detta och sedan går till sitt jobb/skola etc etc?

man sitter inte direkt och glor på när det minar och forumen kollar man på kvällen när man är ledig

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

btw, av ren nyfikenhet, vad använder ni andra för miner? är nöjd med min nuvarande men man kan ju titta runt lite

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Skrivet av DanneSvs:

btw, av ren nyfikenhet, vad använder ni andra för miner? är nöjd med min nuvarande men man kan ju titta runt lite

Just nu kör jag Phoenix 1.45, såg att det finns version 1.47, inte orkat ta ned bara. Får väldigt lite stale/rejected shares. 1/15000 är rejected just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Just nu kör jag Phoenix 1.45, såg att det finns version 1.47, inte orkat ta ned bara. Får väldigt lite stale/rejected shares. 1/15000 är rejected just nu.

ok uuh jag kommer inte ihåg, jag kör phoenix 1.3 eller 1.47 men har hur som helst väldigt lite rejected jag med

Visa signatur

Permalänk

Yay!
Nu har jag reggat mig och minar på swepool! Snyggt byggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Ja oj vad mycket tid man måste lägga ner på att låta datorn stå på.

Permalänk
Medlem

Har mineat hela dagen

Kör Phoenix 1.46, 1800 accepted 0 rejected

Nu är bara frågan när första blocket kommer

Permalänk
Medlem

DarkOoze, det märks. Totala antalet shares är 3538 och du har gjort 1829
(båda inklusive stales)
Så din uppskattade belöning när vi hittar ett block är ~25BTC

Bra jobbat!

Själv kan jag inte minea då jag bytte graffen och inte har orkat ta itu med drivrutinstrulet.

Permalänk
Medlem

hmm har reggat på swepool men får inte kontakt med min phoenix 1.47, ngn annan med samma problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft på datorn en halv dag nu, tjänat min första bitcoin. Ska jag spara lite, går dom upp i värde eller ska man sälja av en coin i taget? menar dom verkar ju ligge på 8-9 dollar styck nu
vad verkar prognosen bli?

Hur funkar Swepool? bara regga ändra IPn i minern.. vad sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Har haft på datorn en halv dag nu, tjänat min första bitcoin. Ska jag spara lite, går dom upp i värde eller ska man sälja av en coin i taget? menar dom verkar ju ligge på 8-9 dollar styck nu
vad verkar prognosen bli?

Hur funkar Swepool? bara regga ändra IPn i minern.. vad sen?

ahjust... mn lär ju konstatera sin miner mm... men jag antar att du gör som du vill, jag kommer att spara och sälja av 10-20 BTC åt gången iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

ahjust... mn lär ju konstatera sin miner mm... men jag antar att du gör som du vill, jag kommer att spara och sälja av 10-20 BTC åt gången iaf

Den senaste tiden har värdet fler dubblas för coinsen, samtidigt som den har stigit och sjukit ostabilt inom den linjen. Borde man sälja en vis tid på dagen, en vis dag, eller är det bara lotto lott?

Permalänk

Har följt det här en del och tycker att det är ganska intressant, både teknings sett och ekonomiskt sett, men en värdeökning på över 300% på 2 veckor är troligtvis någonting som kommer att följas av en rejäl krasch. Det skulle i alla fall vara min gissning, när dom stora aktörerna som faktiskt avgör priset idag drar sig ur för att dom tycker att dom har tjänat tillräckligt så kommer alla andra att se ett ras från 8 -> 1-1.5 dollar.

Men detta är iofs bara en spekulation från min sida, men jag har svår att tro att det kommer bli hållbart att bara tjäna bra med pengar bara igenom att att ha datorn igång 24/7, men så länge det är det så kommer även jag försöka roffa åt mig en del av kakan, för i dagen läge så finns det pengar att tjäna här, men jag tror då inte att det är hållbart i längden.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kommer in på Swepool just nu? Jag har skrivit in "phoenix.exe -u http://Borgis:pass@83.254.147.57:8337/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP" det är väl inget som är fel här? Inte som jag ser iaf. Om någon ser ngt fel eller om det är fel på poolen så svara gärna. Blir inte klok när det inte funkar!

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Bara jag som inte kommer in på Swepool just nu? Jag har skrivit in "phoenix.exe -u http://Borgis:pass@83.254.147.57:8337/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP" det är väl inget som är fel här? Inte som jag ser iaf. Om någon ser ngt fel eller om det är fel på poolen så svara gärna. Blir inte klok när det inte funkar!

Prova att ansluta till swepool.no-ip.org:8337 istället

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

har privat att ansluta till både ip'n och webbplatsnamnet.. är det ngt mer man ska ha med kanske?
phoenix.exe -u http://dannesvs1:l pass@swepool.no-ip.org:8337/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP

dock så är ju detta bara mitt konto och lösen, ingen miner, eller har jag fel? vart gör man isf en miner via swepool?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melvin132:

Men detta är iofs bara en spekulation från min sida, men jag har svår att tro att det kommer bli hållbart att bara tjäna bra med pengar bara igenom att att ha datorn igång 24/7, men så länge det är det så kommer även jag försöka roffa åt mig en del av kakan, för i dagen läge så finns det pengar att tjäna här, men jag tror då inte att det är hållbart i längden.

när det gäller datorer och internet så finns det så oerhört många "flugor" som bara passerar, är fullt möjligt att detta inte fins så länge men det är ingen anledning att inte försöka tjäna lite extrapengar medans det fungerar, eller hur?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Prova att ansluta till swepool.no-ip.org:8337 istället

Funkade. Ni bytte visst precis när jag skulle börja antar jag?

När sker utbetalningar förresten? Det finns ju inget som visar hur mycket man har mineat som det finns på andra pooler. Är detta något som ni kommer fixa när ni fått lite större koll?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Skrivet av InCyBoy:

... Det finns ju inget som visar hur mycket man har mineat som det finns på andra pooler. Är detta något som ni kommer fixa när ni fått lite större koll?

Det kommer nog komma hoppas jag. btw tycker jag att bitcoinpools sida är nice upplagt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

har privat att ansluta till både ip'n och webbplatsnamnet.. är det ngt mer man ska ha med kanske?
phoenix.exe -u http://dannesvs1:l pass@swepool.no-ip.org:8337/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP

dock så är ju detta bara mitt konto och lösen, ingen miner, eller har jag fel? vart gör man isf en miner via swepool?

nvm that, löste det, men som incyboy också frågar, när sker utbetalningar?

Visa signatur

Permalänk

Nu har jag riktat mina 780 Mhash mot Swepool. Vore kul om vi löser något block inom kort tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Herregud hoppas någon knäcker en bra cuda kod till det här 72 Mhash/s är inte så jättekul
Ingen som använder nvidia? använder mig av poclbm och jaghar skapat ETT konto på swepool, och anslutit mina två miners till det. rätt gjort?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Herregud hoppas någon knäcker en bra cuda kod till det här 72 Mhash/s är inte så jättekul
Ingen som använder nvidia? använder mig av poclbm och jaghar skapat ETT konto på swepool, och anslutit mina två miners till det. rätt gjort?

jodå det verkar rätt men nvidias kort ger generelt sett inte så höga hastigheter :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Funkade. Ni bytte visst precis när jag skulle börja antar jag?

När sker utbetalningar förresten? Det finns ju inget som visar hur mycket man har mineat som det finns på andra pooler. Är detta något som ni kommer fixa när ni fått lite större koll?

Utbetalning sker då vi hittar ett block, då vi inte än är så många miner kommer det ta ett tag.

Enligt länken nedan kan man räkna ut hur lång tid det sannolikt kommer ta mellan varje block.
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php

Probability Time
Average 5 days, 5 hours, 12 minutes
50% 3 days, 14 hours, 47 minutes
95% 15 days, 15 hours, 6 minutes

Permalänk
Medlem

Jag och pie-for-paj har jobbat hela dagen på swepool för att få ihop det. Som sneak-peak kan kan nämna loginsida och separata konton för workers m.m.

Utbetalning sker så snart vi löst ett block.

Laggboxx: Det funkar att ha två miners på ett konto, men longpolling funkar inte helt bra så jag rekommenderar att du skapar ett konto till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har byggt en mining dator eller kommer att göra det?

Är det värt att bygga en mining dator?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Cmd rutan kommer upp och det står att jag inte kan ansluta, och att den försöker igen.
C:\Pheonix>phoenix.exe -u http://kenix:xxxxxx@swepool.no-ip.
poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP

Är det något fel jag har gjort. jag har lagt pheonix i C:.

Permalänk
Medlem

kenix: Det är jag som har gjort om registreringsfunktionen, du kan registrera dig igen med kenix som användarnamn och skapa en worker. Tänk på att specificera port 8337 när du ansluter.
EDIT: Såg nu att du skickat in en hel del shares, så antar att du fått det att funka

Nu har jag lite nyheter pågång, det finns en ny registreringssida där ni som redan är registrerade får göra detta en gång till. Era gamla registreringar ligger kvar som "workers" och ni kan lägga till dem i ert nya konto om ni trycker på "Add old miner to account".

Ny adress är www.swepool.net. no-ip adressen kommer funka ett par veckor till, men byt gärna när ni får chansen.

Till sist efterlyser vi någon hjälpvillig som kan stå för design på sidan. Vi behöver en logga och lite ändringar i css-kod för att få sidan lite snyggare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

kenix: Det är jag som har gjort om registreringsfunktionen, du kan registrera dig igen med kenix som användarnamn och skapa en worker. Tänk på att specificera port 8337 när du ansluter.
EDIT: Såg nu att du skickat in en hel del shares, så antar att du fått det att funka

Nu har jag lite nyheter pågång, det finns en ny registreringssida där ni som redan är registrerade får göra detta en gång till. Era gamla registreringar ligger kvar som "workers" och ni kan lägga till dem i ert nya konto om ni trycker på "Add old miner to account".

Ny adress är www.swepool.net. no-ip adressen kommer funka ett par veckor till, men byt gärna när ni får chansen.

Till sist efterlyser vi någon hjälpvillig som kan stå för design på sidan. Vi behöver en logga och lite ändringar i css-kod för att få sidan lite snyggare.

phoenix.exe -u http://kenix.kenix:xxxxxxx@www.swepool.net.no-ip:8337/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP

samma som förut.

Edit: Försöker nå dig på irc