Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tips: Zte Light 995kr Telia.se

Permalänk
Medlem

nej den är inte låst

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

blev 1st..lite kul kan man väl ha med den=)

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att köpa den i butik. Jag och flera andra fick ett års surf på ett refillkort på köpet då.
Jag måste påstå att detta är årets kap med surfen. Visserligen bara 0,5 gigabyte per månad men ändå, det kostade mig 50:- för påfyllning av refillkortet första gången endast.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med xvid filmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulan880:

Hur fungerar det med xvid filmer?

de flesta jag läst säger att den inte orkar med xvid filmer men några säger att de flyter på utan problem (kan ju också vara lite olika kvalité på filmerna de försöker spela upp också)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Om den inte gör det är det väl knappt lönt att köpa en om jag redan äger en iphone 4? Vad kan jag använda den till som inte kan göras på en iphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulan880:

Om den inte gör det är det väl knappt lönt att köpa en om jag redan äger en iphone 4? Vad kan jag använda den till som inte kan göras på en iphone?

jag funderade på en också men då jag inte tror den pallar xvid eller liknande så tänker jag inte köpa den, tänkte mest ha den som typ film spelare å sufa runt lite då jag åker mycket buss men pallar den inte filmerna så va de jag ganska segt (å man orkar ju inte göra om allt till mp4 hela tiden)
så jag tror jag skippar den fast de hade varit kul, ska ändå köpa en zte blade snart så den får duga

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

fan, kanske borde man ha väntat med at köpa sibas LL 7CK100....

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

läste att de tydligen gick fint att spela upp .avi filer på den, så aja! slängde en beställning nu så får man se! om inget annat så är de ju ångerrätt på 14 dagar annars kan man nog kränga ivägen för 1000kr allafall till någon annan om man inte gillar den!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulan880:

Om den inte gör det är det väl knappt lönt att köpa en om jag redan äger en iphone 4? Vad kan jag använda den till som inte kan göras på en iphone?

Förstår inte hur man tänker man man jämför med en IPhone4? De e en surfplatta, d.v.s större, tycker du det är bekvämt nog att fibbla på en lite IPhone så kör vidare med det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Är den låst till Telia?

Nej

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

läste att de tydligen gick fint att spela upp .avi filer på den, så aja! slängde en beställning nu så får man se! om inget annat så är de ju ångerrätt på 14 dagar annars kan man nog kränga ivägen för 1000kr allafall till någon annan om man inte gillar den!

Tyvärr får man inte prova den för att nyttja 14 dagars öppet köp. Detta gör det så klart väldigt svårt att avgöra då man har svårt att förstå vad skärmen och snabbheten egentligen innebär.

Förövrigt förstår jag mig inte på 14 dagars öppet köp när man inte får packa upp, då kan den mer eller mindre lika bra ligga i butiken i 14 dagar tills jag bestämt mig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Kollade lite på prisjakt och kom fram till att den billigaste som är värd att bry sig om är Viewsonics tegraplatta för ca 2800 spänn. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=825132 Det känns nästan vettigare att lägga 2800 kr på något ganska bra än 1000 kr på skräp. Undantaget om man kan hitta något användningsområde där det inte är så noga, typ i bilen som musikspelare.

Filtrerade borta alla som har resistiv skärm, lägre upplösning än 1024x600 samt alla Blackberry (använder någon Blackberry i sverige?).

EDIT: Såg att Point of view-plattan såldes hos ganska tveksamma återförsäljare men Toshiba har en liknande för runt samma pris som säljs hos lite mer välkända namn. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=708892

EDIT2: Frågan är om man inte lika gärna kan ta en Ipad då när man är så nära i pris, visst den är slöare på pappret men IOS-prylar brukar ju ha en tendens att kännas väldigt väloljade.

Beror ju helt på vad du ska ha den till, kan du nöja dig med att kolla mail, surfa websidor, se en och annan divx film, lyssna på spotyfi oxh spela ett och annat spel (av enklare typ som angry bird) så funkar det väll bra för de pengarna? Eller vad hade du tänkt göra med en surfplatta?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Den där plattan lär inte vara någon höjdare. Fast det är klart 1000 spänn är ju inte mycket.

Dock kör iallfall jag med filosofin att jag först ställer mina krav på vad jag vill att plattan ska klara, först därefter kollar jag och jämför priser.
Det är ju en viss risk att man lägger 1000 spänn på något som inte riktigt uppfyller det man önskar och sedan går man och köper en bättre modell iallafall. I sådana fall har man ju 1000 kr tillgodo om man skulle låtit bli att köpa den första plattan.
Jaja, det är så jag tänker när jag ska köpa något iallfall.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Beror ju helt på vad du ska ha den till, kan du nöja dig med att kolla mail, surfa websidor, se en och annan divx film, lyssna på spotyfi oxh spela ett och annat spel (av enklare typ som angry bird) så funkar det väll bra för de pengarna? Eller vad hade du tänkt göra med en surfplatta?

Jo men det lär ju bero på vad man är van också. Jag tror inte att man blir nöjd om man är van att använda en någorlunda high-end smartphone. Ingen kapacitiv skärm och en förhållandevis låg upplösning. Angry Birds lär inte vara någon angenäm upplevelse. Men som sagt är det ingen större förlust om man blir missnöjd.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

det var ju jäkla billigt:D
Synd att man inte har en tusenlapp som ligger:(

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jo men det lär ju bero på vad man är van också. Jag tror inte att man blir nöjd om man är van att använda en någorlunda high-end smartphone. Ingen kapacitiv skärm och en förhållandevis låg upplösning. Angry Birds lär inte vara någon angenäm upplevelse. Men som sagt är det ingen större förlust om man blir missnöjd.

Ta en titt här : http://www.youtube.com/watch?v=nsGkcvqw3q0 runt 4:18 så testas Angry bird.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Den där plattan lär inte vara någon höjdare. Fast det är klart 1000 spänn är ju inte mycket.

Dock kör iallfall jag med filosofin att jag först ställer mina krav på vad jag vill att plattan ska klara, först därefter kollar jag och jämför priser.
Det är ju en viss risk att man lägger 1000 spänn på något som inte riktigt uppfyller det man önskar och sedan går man och köper en bättre modell iallafall. I sådana fall har man ju 1000 kr tillgodo om man skulle låtit bli att köpa den första plattan.
Jaja, det är så jag tänker när jag ska köpa något iallfall.

Ja självklart men då är ju frågan vad man ska ha en tablet till? Frågar du gemene man så är det nog främst kolla mail och slö surfa, d.v.s ganska så likt det du gör på en telefon. Så nästa fråga du får ställa dig då är om du orkar fortsätta fibbla med detta på en lite telefon när du är hemma eller om du vill ha en större display för detta.

Jag tror att ZTE light fungerar utmärkt till att surfa o kolla mail, det går säkert fint att spela ett och annat spel men visst upplösningen kan vara ett problem. Tyvärr jag har inte fått möjlighet att testa denna så jag har väldigt svårt att avgöra om den räcker eller inte.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

De flesta recensioner är relativt negativa till denna produkt men vad jag förstår så är det i jämförelse med andra i liknande pris d.v.s 3000 kr. Pratar vi 1000 kr så handlar det helt plötsligt om den räcker till vilket man tycker att den bör göra om den nu varit värderad till 3000 kr.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Beställde en, tyckte det kunde vara värt är sjukt sugen på hela surfplattekonceptet men vill inte köpa en för 7k med 3.0 som inte ens verkar halvfärdigt . Kan ha denna och leka med när man har slötimmar på jobbet

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Har ni andra fått bekräftelse via mail?
snart 1 dygn sedan beställning och inget mail

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Ja självklart men då är ju frågan vad man ska ha en tablet till? Frågar du gemene man så är det nog främst kolla mail och slö surfa, d.v.s ganska så likt det du gör på en telefon. Så nästa fråga du får ställa dig då är om du orkar fortsätta fibbla med detta på en lite telefon när du är hemma eller om du vill ha en större display för detta.

Jag tror att ZTE light fungerar utmärkt till att surfa o kolla mail, det går säkert fint att spela ett och annat spel men visst upplösningen kan vara ett problem. Tyvärr jag har inte fått möjlighet att testa denna så jag har väldigt svårt att avgöra om den räcker eller inte.

Jo, tycker man att det som just den plattan har att erbjuda räcker så är det nog ett mycket prisvärt köp.

Själv är jag inte speciellt intresserad av att kolla mail eller slösurfa. Det får jag nog av ändå hemma och ibland på jobbet..
Jag vill ha en snabb och smidig multimediaplatta med många funktioner och speciellt snabb och lämpad för att läsa pdf:er på. Då vill jag ha större skärm än just denna platta och helst snabbare och mer responsiv touchscreen också.
Men som sagt, det är helt individuellt vad man tycker är viktigt och tillräckligt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Har alla deras butiker denna så man kan köpa direkt? Har nämligen ett 5 minuter bort så slipper jag vänta på leverans:)

Permalänk
Medlem

Inget o ha om ni inte ska ha den i bilen skulle jag säga, spara pengar till en vettigare padda!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OnlyCasanova:

Har alla deras butiker denna så man kan köpa direkt? Har nämligen ett 5 minuter bort så slipper jag vänta på leverans:)

Kan ju inte va så svårt att gå dit och fråga isåfall? x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Inget o ha om ni inte ska ha den i bilen skulle jag säga, spara pengar till en vettigare padda!

Kan du utveckla? Har du provat den? Vad är det den inte räcker till?

Av alla de som köpt så har jag nog bara sett en som blivit missnöjd, men då visste inte personen redan från början vad denna skulle ha plattan till.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Ja självklart men då är ju frågan vad man ska ha en tablet till? Frågar du gemene man så är det nog främst kolla mail och slö surfa, d.v.s ganska så likt det du gör på en telefon. Så nästa fråga du får ställa dig då är om du orkar fortsätta fibbla med detta på en lite telefon när du är hemma eller om du vill ha en större display för detta.

Jag tror att ZTE light fungerar utmärkt till att surfa o kolla mail, det går säkert fint att spela ett och annat spel men visst upplösningen kan vara ett problem. Tyvärr jag har inte fått möjlighet att testa denna så jag har väldigt svårt att avgöra om den räcker eller inte.

Jag använder en surfplatta för att fjärrstyra min studio dator när jag spelar in så det finnns alltid användsningområden

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Den gemene svensson kommer inte märka ett skit skillnad.

Förutom att program startar snabbare, det finns stöd för nyare flash, snabbare att öppna hemsidor, snabbare att växla mellan program, 60% bättre batteritid vid vanligt användande, större utbud i android market.

Skillnaden är som att jämföra en core2duo med Internet Explorer med en Core i7 920 med Chrome.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Förutom att program startar snabbare, det finns stöd för nyare flash, snabbare att öppna hemsidor, snabbare att växla mellan program, 60% bättre batteritid vid vanligt användande, större utbud i android market.

Skillnaden är som att jämföra en core2duo med Internet Explorer med en Core i7 920 med Chrome.

Aha, dock kommer väll aldrig flash att rulla på ZTE light då den har för klen CPU. Igentligen sjukt vad flash drar kraft med tanke på vad den åstakommer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

de reviews jag sätt (googla lite å kolla runt 8-10st) sa att ja jo, de är inte någon prestanda platta just de är ju en budget platta, men alla tyckte att den va väldigt prisvärd för de priset, å då har dem gjort den reviewn med plattan som kostade 3000kr, inte 1000kr så, då borde den vara jävligt prisvärd nu då.

2.2 update ska komma till den runt den sista april skrev optus (då ett annat namn för plattan är optus my tab)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5