SSD Problem när jag sätter in mer hårddsikar

Permalänk

SSD Problem när jag sätter in mer hårddsikar

Hejsan jag har ett litet problem jag har köpt mig en SSD disk Corsair SSD Force Series 60GB
jag började med att koppla in den och ändrade i bios till AHCI sen körde en installation av Windows 7 på den
när den var färdig så var den jätte snabb windows 7 startade upp på 10-16 sekunder efter det så¨stängde jag av dator och kopplade in alla mina andra hårddiskar och då blev SSD jätte seg och tog ca 25-35 sekunder att starta provade ett
program som heter AS SSD Benchmark och fick dåliga Läshastigheter och Skrivhastigheter
Någon som vet hur man fixar det ?
Information om mitt System

Corsair SSD Force Series 60GB
AMD Phenom II X6 1090T 3.2GHz Black Edition
Corsair 8GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
MSI 890FXA-GD70, Socket-AM3

här är en länk till bilden http://dayviews.com/#!/DuhKaKaPooPoo/490304993

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuhKaKaPooPoo:

Hejsan jag har ett litet problem jag har köpt mig en SSD disk Corsair SSD Force Series 60GB
jag började med att koppla in den och ändrade i bios till AHCI sen körde en installation av Windows 7 på den
när den var färdig så var den jätte snabb windows 7 startade upp på 10-16 sekunder efter det så¨stängde jag av dator och kopplade in alla mina andra hårddiskar och då blev SSD jätte seg och tog ca 25-35 sekunder att starta provade ett
program som heter AS SSD Benchmark och fick dåliga Läshastigheter och Skrivhastigheter
Någon som vet hur man fixar det ?
Information om mitt System

Corsair SSD Force Series 60GB
AMD Phenom II X6 1090T 3.2GHz Black Edition
Corsair 8GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
MSI 890FXA-GD70, Socket-AM3

Din ssd blir inte segare av att du installerar fler diskar, är det så att uppstarten av windows tar längre tid så är det något som datorn får vänta på när du har fler diskar inkopplade (drivrutin eller dyl). Sedan är det omöjligt att veta vad du menar med dåliga läs/skriv-hastigheter, bifoga en skärmdump med resultatet från as-ssd så får vi se om allt är som det ska.

Permalänk
Skrivet av Frispel:

Din ssd blir inte segare av att du installerar fler diskar, är det så att uppstarten av windows tar längre tid så är det något som datorn får vänta på när du har fler diskar inkopplade (drivrutin eller dyl). Sedan är det omöjligt att veta vad du menar med dåliga läs/skriv-hastigheter, bifoga en skärmdump med resultatet från as-ssd så får vi se om allt är som det ska.

här är en länk till bilden mvh http://dayviews.com/#!/DuhKaKaPooPoo/490304993

Permalänk
Medlem

Till att börja med så ska du se till att aligna disken, själv gjorde jag det med gparted där jag flyttade hela partitionen 1mb åt höger. Vill man att det ska gå snabbare så krymper man först partitonen så mycket som möjligt, flyttar den som sagt 1 mb åt höger och till sist expanderar den igen. Annars så finns Paragon Alignment tool som ska göra ett bra jobb. När du gjort det så kommer siffrorna att se bättre ut.

Permalänk
Skrivet av Frispel:

Till att börja med så ska du se till att aligna disken, själv gjorde jag det med gparted där jag flyttade hela partitionen 1mb åt höger. Vill man att det ska gå snabbare så krymper man först partitonen så mycket som möjligt, flyttar den som sagt 1 mb åt höger och till sist expanderar den igen. Annars så finns Paragon Alignment tool som ska göra ett bra jobb. När du gjort det så kommer siffrorna att se bättre ut.

okej nu är jag lite ny på det här vad är aligna och ska man bara starta Paragon Alignment tool
och låda den göra det den ska så ska den funka bättre ? förstog inte så mycket när du prata om gparted där jag flyttade hela partitionen 1mb åt höger skulle du kunna förklara lite lättare Mvh Jonathan

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuhKaKaPooPoo:

okej nu är jag lite ny på det här vad är aligna och ska man bara starta Paragon Alignment tool
och låda den göra det den ska så ska den funka bättre ? förstog inte så mycket när du prata om gparted där jag flyttade hela partitionen 1mb åt höger skulle du kunna förklara lite lättare Mvh Jonathan

Var ett tag sedan jag gjorde det själv, men jag bootade med gparted på ett usbminne och där flyttade jag partitionen till höger så det blev 1mb ledigt innan partitionen börjar. Du kommer att förstå vad jag menar när/om du ser hur det ser ut i gparted. Paragon alignment tool ska tydligen vara väldigt lätt att använda, har dock inte gjort det själv så jag vet inte hur det fungerar. Man kan alltid googla om man vill få utförligare instruktioner.

Permalänk

provade att installerat om Windows 7 igen innan så ändrade jag i bios till ahci
efter det så provade jag Paragon Alignment Tool 2.0 men det fanns inget att aligera
provade AS SSD Benchmark lika dåliga hastigheter som på bilden men nu är 31 K - BAD borta
och det visar Grönt OK nu men vad ska jag göra för det verkar inte som jag får ut dom hastigheterna
som Corsair lovar är den ny drivrutin man ska ladda ner ?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet.