Permalänk
Medlem
Skrivet av solslidan:

Ja men masdeath kommenterade ju och han och sgt.enigma håller på att göra ett dualtage, så då tycker jag ju att masdeath borde typ länka eller något liknade och säga hej här har du ett alternativ till dina top10 battlefield montages man kan ju alltid hoppas

Ja, han borde se det nåon gång på ett eller annat sätt. Det ligger uppe på dontrevivemebro.com också.

Permalänk
Skrivet av LinusM:

Ja, han borde se det nåon gång på ett eller annat sätt. Det ligger uppe på dontrevivemebro.com också.

Ja man får väll hoppas

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

Drog ihop ett nytt, sämre kvalité den här gången. Spelade in 960x540 nu till skillnad mot 1920x1080 som det blir vanligtvis.
Eftersom den här typen av gameplay är helt ointressant om det är uppspeedat vid vissa delar så valde jag att inte förändra hastigheten på klippet någonstans, därav dålig sync.

http://www.youtube.com/watch?v=gkbDk3dV_SI

Klippen är inspelade under en dag. Vet att många inte uppskattar spelsättet, men jag vill kunna spela alla klasser dugligt och ser inget fel i den här typen av spelsätt.

Permalänk

PC eller konsoll ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av imperatormedia:

PC eller konsoll ?

Pc

Och bra spelet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av imperatormedia:

PC eller konsoll ?

This:

Skrivet av eratrix:
Skrivet av eratrix:

Och bra spelet

Tack!

---

Någon som vet hur det kommer sig att rubriken inte ändras när jag redigerat den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Du är inte dålig du!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Drog ihop ett nytt, sämre kvalité den här gången. Spelade in 960x540 nu till skillnad mot 1920x1080 som det blir vanligtvis.
Eftersom den här typen av gameplay är helt ointressant om det är uppspeedat vid vissa delar så valde jag att inte förändra hastigheten på klippet någonstans, därav dålig sync.
gkbDk3dV_SI

http://www.youtube.com/watch?v=gkbDk3dV_SI

Klippen är inspelade under en dag. Vet att många inte uppskattar spelsättet, men jag vill kunna spela alla klasser dugligt och ser inget fel i den här typen av spelsätt.

Snygg redigering när du zoomar ut genom något och sen in till en annan film mycket snyggt måste jag säga
Ända minus är upplösningen men det visste jag ju innan

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Du är inte dålig du!

Tack!

Skrivet av nfskillen:

Snygg redigering när du zoomar ut genom något och sen in till en annan film mycket snyggt måste jag säga
Ända minus är upplösningen men det visste jag ju innan

Tackar! Det jobbiga med att göra de övergångarna är att man måste "skära ut" allt manuellt, så övergången vid 1:13 tog typ 2h att göra. Trodde inte att det skulle ta så lång tid då det bara handlade om typ 3 sek men det blir ju 180 bilder att maskera.
Anledningen till den låga upplösningen är att min dator är för dålig för att hålla en bra fps när jag spelar in i full upplösning, och med typ 30 fps är det värdelöst att köra aggressivt som recon.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som att du spelat CS, kan det vara så?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tycker det ser ut som att du spelat CS, kan det vara så?

Jag har spelat det men jag känner inte att jag hämtat så mycket från det. Teknikerna jag använder mig av i klippet som reload cancel och dragscopes har jag enbart utvecklat i bc2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Jag har spelat det men jag känner inte att jag hämtat så mycket från det. Teknikerna jag använder mig av i klippet som reload cancel och dragscopes har jag enbart utvecklat i bc2.

Hm, aldrig hört talas om i BC2 sammanhang. Kan du länka en video eller något som beskriver dom sakerna?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hm, aldrig hört talas om i BC2 sammanhang. Kan du länka en video eller något som beskriver dom sakerna?

http://www.youtube.com/watch?v=21jrgH2IBDk

Det klippet går igenom det mesta Killen jag länkade till är nog den bästa på detta inom bc2 också.

Edit: Reload cancel går han inte igenom men han använder sig av det hela tiden. Efter man skjutit byter man till pistolen och sen tillbaka till geväret igen snabbt och slipper då bolt action animationen. Man måste vänta den tiden animationen skulle tagit ändå men man slipper ha vapnet uppe i ansiktet i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

http://www.youtube.com/watch?v=21jrgH2IBDk

Det klippet går igenom det mesta Killen jag länkade till är nog den bästa på detta inom bc2 också.

Edit: Reload cancel går han inte igenom men han använder sig av det hela tiden. Efter man skjutit byter man till pistolen och sen tillbaka till geväret igen snabbt och slipper då bolt action animationen. Man måste vänta den tiden animationen skulle tagit ändå men man slipper ha vapnet uppe i ansiktet i alla fall.

Tack!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ni som har koll på battlefields youtube scen vet nog vem "TheRussianBadger" är. Jag fick chansen att spela med han, sgt. enigma, masdeath och i stort sett alla andra stora youtubare under "Smalian Hunger Relief". Här är ett kort klipp där jag tar badgers dogtags med mera:

Kommer gör ett montage av allt annat jag har från eventet snart, typ 360 noscope only, smoke only, defib only och liknande.

Permalänk
Medlem

Är det okej att ja postar in eget montage hit?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Är det okej att ja postar in eget montage hit?

Självklart, kan bli som en samlingstråd för BFBC2 montage.

Permalänk
Medlem

Första montaget ja lag ihop för å testa hur det blev.
Några förslag vad man kan göra skulle va nice.

Håller på å samla ihop mera material så jag gör ett nytt i nära framtiden.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av LinusM:

Ni som har koll på battlefields youtube scen vet nog vem "TheRussianBadger" är. Jag fick chansen att spela med han, sgt. enigma, masdeath och i stort sett alla andra stora youtubare under "Smalian Hunger Relief". Här är ett kort klipp där jag tar badgers dogtags med mera:

http://www.youtube.com/watch?v=IaxY6vO4lGA

Kommer gör ett montage av allt annat jag har från eventet snart, typ 360 noscope only, smoke only, defib only och liknande.

You Lucky Bastard!!! Läste du sgt.enigmas nyhetsbrev så du visste vilken server dom lirade på eller? Hade velat spela med dom med ja

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem
Skrivet av solslidan:

You Lucky Bastard!!! Läste du sgt.enigmas nyhetsbrev så du visste vilken server dom lirade på eller? Hade velat spela med dom med ja

Har ett klipp där jag noscopar enigma med sv98:an när han kör precis samma kit, haha

Jag sökte bara på "SOMALIAN" och valde servern med flest i kö, 17 pers tror jag det var.

Permalänk
Medlem

vad redigerar ni med för program?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Första montaget ja lag ihop för å testa hur det blev.
Några förslag vad man kan göra skulle va nice.

http://www.youtube.com/watch?v=Fexodo6mtno

Håller på å samla ihop mera material så jag gör ett nytt i nära framtiden.

Kommenterar bara ditt sätt att spela nu! Edit överlåter jag till mera erfarna.

1. Snälla, byt musiken! Försök hitta något som passar ihop med klippen. Inte bara en låt som tuggar på i bakgrunden utan att fylla någon function.

2. Har du hällt sirap i datorn? Du går/sitter "crouchad" merparten av tiden. Blir för mycket "dötid" mellan händelserna. Klipp som visar 1-2 kills fyller ingen funktion. Hellre kort och kvalitativt än långdragit och "random kills".

3. Använd dig av hela arsenalen i Bc2, inte bara ett vapen.

Permalänk
Skrivet av LinusM:

Har ett klipp där jag noscopar enigma med sv98:an när han kör precis samma kit, haha

Jag sökte bara på "SOMALIAN" och valde servern med flest i kö, 17 pers tror jag det var.

Haha, jag spelade nyss med DJ, HyCy och spcopsdelta noscopade hycy och spcopsdelta ett antal gånger var riktigt kul faktiskt Jag sökte bara på SOMALIA.

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem
Skrivet av solslidan:

Haha, jag spelade nyss med DJ, HyCy och spcopsdelta noscopade hycy och spcopsdelta ett antal gånger var riktigt kul faktiskt Jag sökte bara på SOMALIA.

Haha okej Visste inte ens att servrarna fortfarande ligger uppe.

---

Ett litet klipp med gameplay från eventet. Man var tvungen att göra 360 noscope för att döda:

Lite jobbig att titta på då det är rätt laggigt, mörkt och snurrigt men det var kul att spela iaf. Detta var alltså från 1 runda på max 10 min, så förvänta er inget speciellt.

Permalänk
Medlem

gillar din första video skarpt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

gillar din första video skarpt!

Kul! Spelar in material för ett liknande montage nu, det jag laddar upp emellan är bara saker jag vill visa men som inte platsar i ett stort montage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Är inte säker på hur folk här ser på egengjorda montage av spel, men jag skulle säga att det är en aning mer produktivt att sitta och redigera ett montage än att spela själva spelet. Jag tycker att båda är i stort sett lika kul också.

Det roligaste med att göra montage är responsen så tänkte lägga upp ett jag precis blev klar med här:
WE8D3x1TroI

http://www.youtube.com/watch?v=WE8D3x1TroI

Digga den som *** haha, vad använder du för redigerings program?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem

Diggar när du droppar helikoptern med C4! Väldigt najs!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafik samt config inställningar? Jag har allt på max men har sjukt svårt att se t.ex AT4 när jag skjuter den.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Vad har du för grafik samt config inställningar? Jag har allt på max men har sjukt svårt att se t.ex AT4 när jag skjuter den.

De är alltid svårt att se AT4orna på långt håll gå efter känslan.

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/