Vit DVD-brännare? (till Fractal Design Define R3, Vit)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LUND
Registrerad
Nov 2007

Vit DVD-brännare? (till Fractal Design Define R3, Vit)

Ja, som titeln antyder så letar jag efter en matchande vit "optisk enhet" till det förträffligt snygga vita R3-chassit.

Visst, där är en dörr utanför så det syns ju inte vid normal drift, men varför inte sikta mot det fullständigt enhetliga?!

i5 2500K Spelburk * Synology NAS * Lenovo jobblaptop * iPhone * i3 W7 "Server"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

VIT!? Kollat med Macoteket?

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB DDR4 3200 CL14 | MSI 1080ti Gaming X | Samsung 960 Pro 1tb M.2 SSD | Dell UP3017 2560x1600 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

Du får kika likte rundt, nu har jag inte sett finnish på R3 vit i värkeligheten, men som jag har uppfattat det på bilder verkar den som riktig vit, kanske halvmatt/blank? Tror det kan bli svårt att får 100% match på, de flesta 'vita' dvd brännare är nog mere kräm vit tror jag?

Main: Acer X34A Fortress II i7 8700k ROG Strix Z370-F GTX 1080Ti Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC
Filserver: Lian Li PC-V354B X10SLH-F E3-1240Lv3 32GB ECC RAM IBM M1015
HTPC: nVidia Shield TV 500GB JVC DLA-X30
DMP-BD310 Denon AVR-4310 Anthem MCA-50 Monolith DF
XTZ 99.36x2/99.26x3 MK II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

I nödfall så är Biltemas Hobbylack din vän

CPU: Hyffsat snabb! GPU: Finns också! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tillräcklig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LUND
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av kokkojambo:

VIT!? Kollat med Macoteket?

Bara för att inte missa ett tillfälle så tittade jag in där trots att ironin var på en skapligt hög nivå:
Deras enda interna DVD-spelare var...

SVART!

Men allvar, finns det bara silver, svart och hudfärgad (japp, jag hittade en beige ...)?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LUND
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av roosterx:

Du får kika likte rundt, nu har jag inte sett finnish på R3 vit i värkeligheten, men som jag har uppfattat det på bilder verkar den som riktig vit, kanske halvmatt/blank? Tror det kan bli svårt att får 100% match på, de flesta 'vita' dvd brännare är nog mere kräm vit tror jag?

Ja,det var nog de som jag beskyllde för att vara hudfärgade Nyfiken ändå, länk till någon?

Skrivet av Langelus:

I nödfall så är Biltemas Hobbylack din vän

Just nu det bästa tipset! Tack!

glömde be om länk till de krämvita... om du hade någon på lut

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009

Personligen så tycker jag att du ska köra på en svart, och en snygg svart fläktkontroller i andra platsen, eftersom chassit ändå har en del svarta detaljer tror jag det skulle bli snyggast.

Annars är det väl att lacka som gäller, isf kan det ju kanske se snyggare ut att lacka om en grå utifall färgen skulle skavas bort lite. Se om du kan hitta en där man får med både svart och grå front, så kan du lacka den gråa vit och ändå ha kvar en svart.

EDIT: Hittade denna: http://www.inet.se/artikel/4104137/samsung-sh-s222ab-sata-ink...
Står ju att man får med vit front!

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Hariet:

Ja, som titeln antyder så letar jag efter en matchande vit "optisk enhet" till det förträffligt snygga vita R3-chassit.

Visst, där är en dörr utanför så det syns ju inte vid normal drift, men varför inte sikta mot det fullständigt enhetliga?!

Du vet att Webhallen bara tar 699 för chassit?
http://www.webhallen.com/hardvara/113369-fractal_design_defin...

Förr brukade Plextor skicka med tre olika fronter i retailvarianter.
Vet inte om det är så idag också.

Edit: Samsung gör det tydligen.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

http://www.inet.se/artikel/4104137/samsung-sh-s222ab-sata-ink...
Om den matchar har jag ingen aning om...men det står vit Ring Inet annars

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 4TB ISP: Bahnhof 250/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G403 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LUND
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Phukkitt:

Personligen så tycker jag att du ska köra på en svart, och en snygg svart fläktkontroller i andra platsen, eftersom chassit ändå har en del svarta detaljer tror jag det skulle bli snyggast.

Annars är det väl att lacka som gäller, isf kan det ju kanske se snyggare ut att lacka om en grå utifall färgen skulle skavas bort lite. Se om du kan hitta en där man får med både svart och grå front, så kan du lacka den gråa vit och ändå ha kvar en svart.

Bra idé! Svarta detaljer på det helvita blir nästbästa alternativet

Skrivet av Phukkitt:

EDIT: Hittade denna: http://www.inet.se/artikel/4104137/samsung-sh-s222ab-sata-ink...
Står ju att man får med vit front!

Skrivet av MadFred:

http://www.inet.se/artikel/4104137/samsung-sh-s222ab-sata-ink...
Om den matchar har jag ingen aning om...men det står vit Ring Inet annars

Jag ser att det står:
Färg svart/silver/vit
...men jag känner mig inte säker på att detta betyder att man får tre olika fronter med i paketet... <---pesimisten
Jag ringer om det inte dyker upp något mer här i tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

Det följer med största säkerhet med 3 olika fronter i paketet, ja.

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB DDR4 3200 CL14 | MSI 1080ti Gaming X | Samsung 960 Pro 1tb M.2 SSD | Dell UP3017 2560x1600 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2004

samsungs är inte vit, den är grå/begie.
Letar själv en vit dvdbrännare alt bluray.
Mailat butiker kors o tvärs men verkar hopplöst.
Har hittat nån Asus som verkar vit men är ide och utgått.

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , i750 1.2 SSD, Nvidia Titan Xp , Intel X540 nätkort, Corsair AX1500i

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009

Ett annat alternativ är ju att fräsa ut en egen front ur den luckan som redan sitter där. Knåpade ihop ett snabbt förslag i paint på hur det skulle se ut.

Klicka för större bild:

(OBS, har inte tillgång till photoshop på jobbet och alla vettiga bilduppladdnings-sajter är blockade, därav den kassa kombon. )

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LUND
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av NinTrance:

samsungs är inte vit, den är grå/begie.
Letar själv en vit dvdbrännare alt bluray.
Mailat butiker kors o tvärs men verkar hopplöst.
Har hittat nån Asus som verkar vit men är ide och utgått.

Sedär! Hann inte ringa, utan fick svar här Men trist dock. Också sett en IDE, men klickade vidare...

Skrivet av Phukkitt:

Ett annat alternativ är ju att fräsa ut en egen front ur den luckan som redan sitter där. Knåpade ihop ett snabbt förslag i paint på hur det skulle se ut.

Stadig hand och vass skalpell så tror jag den lösningen kan bli riktigt snygg. Hur fri monteringen av spelaren är på djupet spelar ju roll där, men det går säkert att lösa det med. Tack för det tipset också!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LUND
Registrerad
Nov 2007

Just nu ligger samsungen i varukorgen, med Phukkits idéer i bakhuvudet:)

tack för hjälpen allihop!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Hariet:

Bara för att inte missa ett tillfälle så tittade jag in där trots att ironin var på en skapligt hög nivå:
Deras enda interna DVD-spelare var...

SVART!

Men allvar, finns det bara silver, svart och hudfärgad (japp, jag hittade en beige ...)?

Om man kollar på prisjakt, på den lilla bilden, så går det att bläddra mellan bilderna och då kan man se hur den vita (beige) fronten ser ut (och även den silverfärgade) :

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501096

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LUND
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av SUMITOMO:

Japp. Men montering/installering/test hos inet skulle jag vilja ha. Fast är det fler delar med den prisskilnaden så kommer jag nog fundera en gång till på bygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LUND
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av sp1k3n:

Om man kollar på prisjakt, på den lilla bilden, så går det att bläddra mellan bilderna och då kan man se hur den vita (beige) fronten ser ut (och även den silverfärgade) :

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501096

Såg den beige fronten. Lite helvit matt lack på den så!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Dec 2007

Ut på blocket och fynda, har haft massvis med äldre dvd-läsare som är vita, dock är alla på tippen nu..

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av TEEH:

Ut på blocket och fynda, har haft massvis med äldre dvd-läsare som är vita, dock är alla på tippen nu..

Är du helt säcker på at dom verkligen va vita? Vit är inte alltid vit.

Main: Acer X34A Fortress II i7 8700k ROG Strix Z370-F GTX 1080Ti Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC
Filserver: Lian Li PC-V354B X10SLH-F E3-1240Lv3 32GB ECC RAM IBM M1015
HTPC: nVidia Shield TV 500GB JVC DLA-X30
DMP-BD310 Denon AVR-4310 Anthem MCA-50 Monolith DF
XTZ 99.36x2/99.26x3 MK II

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009

Du får ju lägga upp bild på hur det blir sen när du är klar, så att man får se resultatet.