Spotify kraschar konstant

Permalänk
Medlem

Spotify kraschar konstant

Kom hem från en veckas semester igår och tänkte lyssna på lite musik på Spotify. Till en början så startade Spotify inte över huvud taget, så efter ett antal försök installerade jag om det, vilket ledde till att jag faktiskt kunde logga in.

Nu när jag börjar lyssna på musik så hänger sig interfacet och Spotify slutar svara ifall jag försöker interagera med det (får även en tunn svart ram runt fönstret), den aktuella låten fortsätter dock spelas till slutet. Har sökt runt som en tok på internet och hittat alla möjliga förslag om att det kan vara en konflikt med RealPlayer, för gammal version av flash som hänger sig av flashreklamen och massa annat, men jag lyckas inte få det att fungera för fem öre...

Någon som har ett förslag? Jag orkar verkligen inte formatera om datorn igen bara för att fixa Spotify...

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat till senaste versionen?
Vad har du för dator för övrigt?
Kunde du lyssna på spotify innan semestern?
Har någon varit inne på datorn när du har varit på semester, t ex flickvän, barn, etc?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Har du uppdaterat till senaste versionen?
Vad har du för dator för övrigt?
Kunde du lyssna på spotify innan semestern?
Har någon varit inne på datorn när du har varit på semester, t ex flickvän, barn, etc?

Jag har en två månader gammal Sony Vaio SB med 6GB Ram, i7 etc... Innan semestern hade jag inga problem utan lyssnade nästan konstant. Kan ha kraschat någon gång, men inget jag lagt på minnet eftersom alla program gör det. Den har stått orörd på mitt rum sen jag åkte, och ingen rörde den innan mig när vi kom hem. Jag har laddade ner Spotify på nytt från deras hemsida igår, så det borde ju vara senaste versionen.

Permalänk
Medlem

Då borde det inte vara några problem. Vad har du för virusskydd? Du kanske har fått en trojan eller mask som har legat och gosat runt i dina filer medan du har vart på semester?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Då borde det inte vara några problem. Vad har du för virusskydd? Du kanske har fått en trojan eller mask som har legat och gosat runt i dina filer medan du har vart på semester?

Jag har Microsoft Security Essentials, inte det bästa men det funkar. Upptäckte nu när jag skulle köra en scan att den fastnar på wmplayer.exe, funderar på om wmp kan har blivit korrupt på något sätt.

Permalänk
Medlem

Kan vara det.
Pröva att ta bort filen, jag har inte windows så jag vet inte exakt, men det borde väl inte göra något om du inte använder filen? Såvida det inte är en systemfil...

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Kan vara det.
Pröva att ta bort filen, jag har inte windows så jag vet inte exakt, men det borde väl inte göra något om du inte använder filen? Såvida det inte är en systemfil...

Känns inte helt säkert att ta bort Windows Media Player dock, ingen som hört om det här problemet?

Permalänk
Medlem

Pröva annars att installera om WMP?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Trodde inte det gick, men hittade den här guiden: http://www.intowindows.com/how-to-reinstall-windows-media-pla...

Får återkomma med resultat, ska precis flytta så det var ju inte så vältajmat =/

Permalänk
Medlem

Har nu kört Spotify i en halvtimme utan krascher vilket känns ganska stabilt då det förut kraschade efter 2-3 minuter. Det jag gjorde för att lösa det var helt enkelt att installera om WMP enligt länken ovan och sedan ersätta Microsoft Security Essentials med F-Secure Internet Security (Vilket annat antivirus som helst fungerar säkert också).

Hoppas någon annan får nytta av detta!