Dvd läsare, vilken SATA? + bakpanelhjälp

Permalänk
Medlem

Dvd läsare, vilken SATA? + bakpanelhjälp

Håller på och kopplar ihop grejerna i dator och kag undrar om det lvittar om jag sätter min SATA till dvd läsaren o en 6gb/s port elr 3gb/s port?

Detta e min: http://www.inet.se/artikel/7104218/samsung-sh-222ab-sata-svar...

Undrar oxå om bakpanelen på modekortet. Ska dom små utstickande metallgrejerna sitta tryckta mot bakpanelen elr ska dom sitta emot längs sidorna på porten? Vet att dom stora ska sitta på sidan av porten men undrar hur det är med dom små

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 l Intel i5 2500k 4.8GHz l Nvidia GTX 1080 l Nätagg: Corsair 650W Bronze l

Permalänk
Medlem

Är nog bara en hastighetsfråga men jag kan ha fel. Jag tror jag förstår vad du menar. På bakplåten som sitter över portarna sitter små mettal spröt och dessa ligger mot metallen på portarna när du monterat moderkortet. Det finns ett par stor och de ligger mot sidorna på några portar. Det ska vara så. Du ska inte behöva gör något mera.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Okej installerade rätt då undrar bara om sata nu

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 l Intel i5 2500k 4.8GHz l Nvidia GTX 1080 l Nätagg: Corsair 650W Bronze l

Permalänk
Antielefant

Välj själv, spelar ingen roll från läsarens sida då den inte ens når gränsen för SATA-1,5.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync