Permalänk
Medlem

Tycker att Unity är riktigt slick, men något jag stör mig något enormt på är när man har webbläsaren i fullscreen och ska trycka tillbaka, då snuddar jag oftast vid kanten av skärmen så att applaunchern kommer fram och täcker bakåt knappen.

Permalänk
Medlem

Någon som kör Ubuntu 11.10 med Unty på heltid ? Hur fungerar det? vad är nytt?

Permalänk
Medlem

Någon som installerat gnome-shell och loggat in med det och sedan ser det helt mysko ut? Får en meny längst upp på skärmen och inget mer.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Någon som installerat gnome-shell och loggat in med det och sedan ser det helt mysko ut? Får en meny längst upp på skärmen och inget mer.

Ser inte GNOME SHELL ut så???

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Snart dags för släpp av fullversionen! Den 13 oktober är det som gäller.

Jag bjuder på en lång recension för den som är intresserad!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Snart dags för släpp av fullversionen! Den 13 oktober är det som gäller.

Jag bjuder på en lång recension för den som är intresserad!

http://www.youtube.com/watch?v=brJw8ydJA94

Holy hell vad personen bara gör en ensidig fullständigt lyrisk hyllning av Ubuntu 11.10 . "Brilliant", "amazing", "fantastic", ... . Inte en tillstymmelse av negativ kritik någonstans, förutom i syftet att vända det till något än mer positivt. Hade det varit en Windows/MacOS-recension hade jag direkt avfärdat detta som en betald recension. Enda anledningen till tvivel är frågan om Canonical känner att de vill lägga pengar på dylikt.

En uppenbar kritik mot användargränssnitten kunde vara att de värderar någon egen definition av "smidighet" före konsistens. I mitt tycke så är det mycket mer effektivt (dvs mindre frustrerande) att jobba med ett gränssnitt som är statiskt så till vida att man hela tiden vet vad man kan förvänta sig. Designval som att framhäva "vanligast använda applikationer", att automatiskt gruppera fönster, eller det för mig oförståeliga valet att dölja menyrader fram till mouseover för helskärmsapplikationer kan jag tycka är väldigt märkliga. De ser kanske bra ut vid en första anblick, men det känns mest som ett hinder mellan mig och datorn i förlängningen. Jag ser heller inte applikationer grupperade efter användningsområde (typ "Internet", "Sound & Video", etc), men de kanske finns någonstans. Att bara visa en hög med 50 program varje gång man vill ha tag i ett specifikt känns också underligt.

Om agendan som recensenten vill påvisa är att locka över MacOS/Windows-användare så kanske det är rätt väg att gå, dock. Personligen väljer jag snabbt andra fönsterhanterare. Men som påpekas (rättmätigt) varje gång dessa diskussioner dyker upp så har jag ju faktiskt möjigheten att göra just detta med fria operativsystem, och på väldigt smidiga sätt.

11.04 var ingen fullträff i min bok, det enda den versionen medförde för mig var krascher. Jag kommer avvakta barnsjukdomar innan jag går över till 11.10, och noggrannt utvärdera vilken skrivbordsmiljö jag kommer använda. Tänker främst på en dator som används av många inte-så-tekniskt lagda personer och de tech support-frågor man kommer få om t ex menyraden inte längre hittas o dyl... Den snurrar fortfarande på 10.11 med klassiska Gnome 2 och Metacity av just den anledningen.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av phz:

Holy hell vad personen bara gör en ensidig fullständigt lyrisk hyllning av Ubuntu 11.10 . "Brilliant", "amazing", "fantastic", ... . Inte en tillstymmelse av negativ kritik någonstans, förutom i syftet att vända det till något än mer positivt. Hade det varit en Windows/MacOS-recension hade jag direkt avfärdat detta som en betald recension. Enda anledningen till tvivel är frågan om Canonical känner att de vill lägga pengar på dylikt.

En uppenbar kritik mot användargränssnitten kunde vara att de värderar någon egen definition av "smidighet" före konsistens. I mitt tycke så är det mycket mer effektivt (dvs mindre frustrerande) att jobba med ett gränssnitt som är statiskt så till vida att man hela tiden vet vad man kan förvänta sig. Designval som att framhäva "vanligast använda applikationer", att automatiskt gruppera fönster, eller det för mig oförståeliga valet att dölja menyrader fram till mouseover för helskärmsapplikationer kan jag tycka är väldigt märkliga. De ser kanske bra ut vid en första anblick, men det känns mest som ett hinder mellan mig och datorn i förlängningen. Jag ser heller inte applikationer grupperade efter användningsområde (typ "Internet", "Sound & Video", etc), men de kanske finns någonstans. Att bara visa en hög med 50 program varje gång man vill ha tag i ett specifikt känns också underligt.

Om agendan som recensenten vill påvisa är att locka över MacOS/Windows-användare så kanske det är rätt väg att gå, dock. Personligen väljer jag snabbt andra fönsterhanterare. Men som påpekas (rättmätigt) varje gång dessa diskussioner dyker upp så har jag ju faktiskt möjigheten att göra just detta med fria operativsystem, och på väldigt smidiga sätt.

11.04 var ingen fullträff i min bok, det enda den versionen medförde för mig var krascher. Jag kommer avvakta barnsjukdomar innan jag går över till 11.10, och noggrannt utvärdera vilken skrivbordsmiljö jag kommer använda. Tänker främst på en dator som används av många inte-så-tekniskt lagda personer och de tech support-frågor man kommer få om t ex menyraden inte längre hittas o dyl... Den snurrar fortfarande på 10.11 med klassiska Gnome 2 och Metacity av just den anledningen.

Så du menar att han är köpt? Han var inte så lyrisk över 11.04 men jag gissar på att du inte följer honom? I alla fall så är inte jag så lyrisk över Unity i heller men det växer på mig mer och mer och så börjar jag bli lite sugen på något nytt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Oavsett så ser det spännande ut. Ubuntu kommer oavsett bra/anus-faktorn på nya releasen göra fler till linux-användare och förhoppningsvis fler kritiska mot apple och microsoft. Om det vill sig riktigt väl så kommer fler stödja opensource-rörelsen och bidra med något, och då måste man säga att det har lyckats.

Förmodligen så blir denhär versionen heller ingen direkt hit, men kanske till nyår eller något så bör den vara lagom stabil för att hoppa upp till från 10.04.

Permalänk
Medlem

tänkte köpa en asus ux21 ultrabook när den kommer. är det nån vet om det är svårt att installera ubuntu/linux på en ssd-hårddisk?(som asusux21 har), eller är det lika lätt som till en vanlig hårddisk?

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Så du menar att han är köpt? Han var inte så lyrisk över 11.04 men jag gissar på att du inte följer honom?

Jag menade att han låter precis som någon som hade varit köpt hade kunnat låta. Att det handlar om Ubuntu→Canonical i kontrast med något börsnoterat företag gör att det låter alltför långsökt att det skulle vara så. Det är dock oftast fördelaktigt att vara lite skeptisk inför odelade lovsånger.

Tycker det mer rättmätigt kan kallas "preview" än "review" (inte minst definitionsmässigt då det handlar om en RC), men som förhandstitt fungerade det bra.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd

Unity har fula ikoner och verkar mycket mer segt och förvirrande att starta applikationer från.

GNOME 3 känns inte alls mogen. Känns ner dummat, som om massa saker saknas.

KDE 4 känns som om de feature crammat in så mycket inställningar som bara möjligt, känns bloatat och verkar lida av feature creep och startmenyn känns seg och förvirrande.

gnome-panel verkar vara en bra idé men känns oslipad. Inte alls samma upplevelse som GNOME 2 och inte lika bra. Kassa default inställningar. Hoppas den förbättras.

Jag älskar Ubuntu 11.04 och GNOME 2.32, men kan ju inte sitta på det föralltid.

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat köra både unity och gnome 3. Måste säga att jag inte gillar begränsningarna. Man kan ju inte göra lika mycket inställningar alls som i gnome 2.xx. Tycker att det inte alls är lika smidigt att byta fönster etc. Gnome 3 med docky är helt ok, men fortfarande inte effektivt.

Unity med sin orubbliga panel är också jobbigt, den skulle jag vilja ha var jag vill, inte var mark shuttlesomething vill. Har även läst att dom inte har planer på att göra den rörlig pga framtida designmål.

är det rätt eller fel att ta bort möjligheter att anpassa efter eget behov? Minskar det risken för nya användare att förstöra sin installation? eller vad är motiveringen?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Detta är nog den version av Ubuntu som jag brytt mig minst om hittills. Den lockar mig inte alls.

Jag trivs riktigt bra med Gnome 2, och vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Jag är lite besviken på att Canonical inte möjliggör Gnome 2 på något vis för de som vill fortsätta med det, men jag antar att det inte går att lösa på något snyggt sätt.

Jag har testat Gnome 3 shell, Gnome 3 fallback, Unity, KDE, XFCE och LXDE, men trivs inte med någon av de. Jag kommer nog skippa Ubuntu 11.10 helt, och vänta på Ubuntu 12.04 LTS, och hoppas på att något bra hänt tills dess.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av knaz_88:

är det rätt eller fel att ta bort möjligheter att anpassa efter eget behov? Minskar det risken för nya användare att förstöra sin installation? eller vad är motiveringen?

De följer utvecklingen gällande gränssnitt i övrigt. Går mot mer begränsade, "enklare" (inte enligt den bästa tolkningen av ordet) miljöer, se bara smartphones, tablets, etc. Deras tanke antar jag är att de ska tilltala personer som använder dator på det "moderna" sättet, dvs mediekonsumtion, sociala medier. Miljöerna skapas inte längre med utgång från att det ska vara grunden till ett effektivt arbetsredskap, imho.

Minskande valmöjligheter handlar nog mer om prioriteringar än att det är positivt att begränsa användaren, skulle jag tro. Gissar på att det inte är ett medvetet knep för att fördumma allmänheten

Skrivet av Genesis:

Jag har testat Gnome 3 shell, Gnome 3 fallback, Unity, KDE, XFCE och LXDE, men trivs inte med någon av de. Jag kommer nog skippa Ubuntu 11.10 helt, och vänta på Ubuntu 12.04 LTS, och hoppas på att något bra hänt tills dess.

Jag har inte testat LXDE eller Xfce (på länge), men min bild av dem är att de borde kunna vara ganska bra Gnome 2-alternativ. Det är klart att de har sina skillnader, men de håller väl fortfarande kvar vid ett mer klassiskt skrivbordsupplägg à la Gnome 2?

Är själv nöjd Fluxboxanvändare sedan länge (som av en slump rätt exakt 6 år sedan när jag tänker efter, ±någon vecka ), så Unity/etc bekymrar mig inte direkt. Ubuntu är ej heller någon primär distribution för mig, men den är relevant iom att den på många sätt är fönstret utåt för att tilltala nya användare, och en bred användarbas är grunden till fungerande öppen mjukvara. Av personerna Ubuntu lockar in så kanske 5% börjar ge tillbaka till projekten, och någon promille kanske blir väldigt engagerande och drivande i framtiden.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Jag har inte testat LXDE eller Xfce (på länge), men min bild av dem är att de borde kunna vara ganska bra Gnome 2-alternativ. Det är klart att de har sina skillnader, men de håller väl fortfarande kvar vid ett mer klassiskt skrivbordsupplägg à la Gnome 2?

Ja, hade jag varit tvungen att välja något annat än Gnome 2 idag så hade jag nog valt Xfce. Det är ganska likt Gnome 2 ändå. Men det känns inte riktigt värt att byta. Ubuntu 11.10 kommer inte med så mycket nyheter som jag värderar.

Någon gång när jag har tid så vore det kul att testa Fluxbox eller liknande. Men det känns som att man behöver ge det en del tid för att lära sig använda det och vänja sig vid det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesis:

Detta är nog den version av Ubuntu som jag brytt mig minst om hittills. Den lockar mig inte alls.

Jag trivs riktigt bra med Gnome 2, och vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Jag är lite besviken på att Canonical inte möjliggör Gnome 2 på något vis för de som vill fortsätta med det, men jag antar att det inte går att lösa på något snyggt sätt.

Jag har testat Gnome 3 shell, Gnome 3 fallback, Unity, KDE, XFCE och LXDE, men trivs inte med någon av de. Jag kommer nog skippa Ubuntu 11.10 helt, och vänta på Ubuntu 12.04 LTS, och hoppas på att något bra hänt tills dess.

Säger det samma - jag har numera hoppat av Ubuntu trots att jag kört Ubuntu ändå sedan 6.06, men nu med Gnome 3, Unity och dåligt stabilitet, nej - R.I.P ubuntu - det är slut Canonical har dödat Ubuntu för normala användare och nu är det bara en distribution för folk som inte gör något vettigt med sina burkar. Att det skall vara så svårt att förstå det som MMI experter har vetat sedan man började studera MMI på 40-talet. UI skall vara deterministiska! Nej, tack för tiden fram till 10.04LTS - efter det är det bara bäverpung.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bengt-re:

Canonical har dödat Ubuntu för normala användare och nu är det bara en distribution för folk som inte gör något vettigt med sina burkar.

Om "normal" definieras som "de flesta" så är det nog just normala användare de siktar på. Det skiljer många storleksordningar mellan antalet människor som sett en rad kod och antalet människor som tillhör företagens favoritmålgrupp idag.

Kan nämna ett studentboende där internetvillkoren nyligen ändrades som exempel: tidigare blockerades port 21/25/80/etc för att personer inte skulle köra servertjänster (på standardportar…). Så har det varit i många år (10?), och till en början var det ett visst antal personer som var kritiska mot begränsningen. Nyligen togs spärren bort, och trots att det numera är mycket vanligare med datorer (vågar säga att alla som bor där idag har minst en) så är det i rent antal maximalt lika många personer idag som för 10 år sedan som ens har en aning om vad det här med portar och annat handlar om. Totala antalet datoranvändare ökar enormt, men andelen datoranvändare (enligt en mer produktiv definition av "användare") har minskat kraftigt, och är säkerligen bara på väg nedåt.

Säga vad man vill om detta, men man kan inte förvänta sig att vara en del av en minskande minoritet och tro att de stora kamelerna ska bry sig om ens behov. Med öppen mjukvara kommer det dock alltid finnas hopp . Speciellt eftersom gruppen vi hävdar oss tillhöra faktiskt är den gruppen som har kunskap att producera lösningar. Av den anledningen finns det också en mängd alternativ, även inom Ubunturamar, till Unity/Gnome Shell. Ubuntu 11.10 är inte heller enbart Unity.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Om "normal" definieras som "de flesta" så är det nog just normala användare de siktar på. Det skiljer många storleksordningar mellan antalet människor som sett en rad kod och antalet människor som tillhör företagens favoritmålgrupp idag.

Kan nämna ett studentboende där internetvillkoren nyligen ändrades som exempel: tidigare blockerades port 21/25/80/etc för att personer inte skulle köra servertjänster (på standardportar…). Så har det varit i många år (10?), och till en början var det ett visst antal personer som var kritiska mot begränsningen. Nyligen togs spärren bort, och trots att det numera är mycket vanligare med datorer (vågar säga att alla som bor där idag har minst en) så är det i rent antal maximalt lika många personer idag som för 10 år sedan som ens har en aning om vad det här med portar och annat handlar om. Totala antalet datoranvändare ökar enormt, men andelen datoranvändare (enligt en mer produktiv definition av "användare") har minskat kraftigt, och är säkerligen bara på väg nedåt.

Säga vad man vill om detta, men man kan inte förvänta sig att vara en del av en minskande minoritet och tro att de stora kamelerna ska bry sig om ens behov. Med öppen mjukvara kommer det dock alltid finnas hopp . Speciellt eftersom gruppen vi hävdar oss tillhöra faktiskt är den gruppen som har kunskap att producera lösningar. Av den anledningen finns det också en mängd alternativ, även inom Ubunturamar, till Unity/Gnome Shell. Ubuntu 11.10 är inte heller enbart Unity.

Bra svar. Sen är det egentligen bra om man är en minoritet -> mindre konkurrens -> lättare att glänsa på företag

Permalänk
Medlem

Någon som har testat unity med en touchscreen?
Funderar på att skaffa en sådan (inför win8 etc) istället för att skaffa en surfplatta..

Permalänk

Bjuder på ännu en lång recension av 11.10 som ska släppas idag!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Denna hemsida är intressant, jag undrar vad den räknar ner till. Kan inte vara 11.10 eftersom det kommer imorgon!

http://thisisthecountdown.com/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Holy hell vad personen bara gör en ensidig fullständigt lyrisk hyllning av Ubuntu 11.10 . "Brilliant", "amazing", "fantastic", ... . Inte en tillstymmelse av negativ kritik någonstans, förutom i syftet att vända det till något än mer positivt. Hade det varit en Windows/MacOS-recension hade jag direkt avfärdat detta som en betald recension. Enda anledningen till tvivel är frågan om Canonical känner att de vill lägga pengar på dylikt.

En uppenbar kritik mot användargränssnitten kunde vara att de värderar någon egen definition av "smidighet" före konsistens. I mitt tycke så är det mycket mer effektivt (dvs mindre frustrerande) att jobba med ett gränssnitt som är statiskt så till vida att man hela tiden vet vad man kan förvänta sig. Designval som att framhäva "vanligast använda applikationer", att automatiskt gruppera fönster, eller det för mig oförståeliga valet att dölja menyrader fram till mouseover för helskärmsapplikationer kan jag tycka är väldigt märkliga. De ser kanske bra ut vid en första anblick, men det känns mest som ett hinder mellan mig och datorn i förlängningen. Jag ser heller inte applikationer grupperade efter användningsområde (typ "Internet", "Sound & Video", etc), men de kanske finns någonstans. Att bara visa en hög med 50 program varje gång man vill ha tag i ett specifikt känns också underligt.

Om agendan som recensenten vill påvisa är att locka över MacOS/Windows-användare så kanske det är rätt väg att gå, dock. Personligen väljer jag snabbt andra fönsterhanterare. Men som påpekas (rättmätigt) varje gång dessa diskussioner dyker upp så har jag ju faktiskt möjigheten att göra just detta med fria operativsystem, och på väldigt smidiga sätt.

11.04 var ingen fullträff i min bok, det enda den versionen medförde för mig var krascher. Jag kommer avvakta barnsjukdomar innan jag går över till 11.10, och noggrannt utvärdera vilken skrivbordsmiljö jag kommer använda. Tänker främst på en dator som används av många inte-så-tekniskt lagda personer och de tech support-frågor man kommer få om t ex menyraden inte längre hittas o dyl... Den snurrar fortfarande på 10.11 med klassiska Gnome 2 och Metacity av just den anledningen.

Menar du 10.10?
Om inte annars rekommenderar jag Xubuntu 11.10 rätt så likt Gnome 2 fast utan lull lull fungerar smidigt och bra jag byte från Gnome 2 till Xfce (Xubuntu) när Gnome 3 och Unity kom för jag gillar det inte alls.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Och jag bytte som sagt till Kubuntu, fungerar helt ok för mig! Kör 11.10 så klart.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Finns det något vettigt alternativ till Ubuntu i dagsläget?

Ubuntu blev ju bara bättre och bättre fram till 11.04 då det började gå utför och nu "råkade" jag installera 11.10 och det är nog det sämsta skräp jag använt. Varken Unity eller Gnome3 är ju användarvänligt för fem öre... tacka vet jag gamla hederliga Gnome2.

Kanske skulle testa KDE nu då, kan ju knappast vara sämre än detta skräpet. Annars får det väl bli 11.04 igen som iaf går att använda...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Grabben_83a:

Menar du 10.10?
Om inte annars rekommenderar jag Xubuntu 11.10 rätt så likt Gnome 2 fast utan lull lull fungerar smidigt och bra jag byte från Gnome 2 till Xfce (Xubuntu) när Gnome 3 och Unity kom för jag gillar det inte alls.

Ja, menade 10.10. Mycket möjligen går jag över till en ny version och annan skrivbordsmiljö än Unity på den datorn vad det lider, men än så länge så är stabilitet och igenkännlighet för de som använder den viktigare. Minsta motståndets lag, osv.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Förstår inte varför man måste fly från Ubuntu. Det som finns med från början Unity 3D/2D, Klassisk GNOME3 plus att man kan lägga till GNOME SHELL enkelt via terminalen. Jag tycker detta är kanon.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Förstår inte varför man måste fly från Ubuntu. Det som finns med från början Unity 3D/2D, Klassisk GNOME3 plus att man kan lägga till GNOME SHELL enkelt via terminalen. Jag tycker detta är kanon.

Det Gnome Fallback man kan lägga till 11.10 är inte som det riktiga Gnome 2 eller det Gnome Classic man kunde välja till 11.04. Jag avinstallerade precis Ubuntu 11.10 eftersom alla desktopalternativen är oanvändbara och imorgon ska jag välja och installera en annan distro.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk

För dem som inte gillar GNOME 3/Unity finns det en ny fork av GNOME 2 som är under utveckling https://github.com/Perberos/Mate-Desktop-Environment
Kan bli intressant att se hur den artar sig.