Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Xubuntu kör den GTK2 teman?

Japp.

Permalänk
Skrivet av A.T.A:

Tack för svar!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Håller på med installation av 11.10 på min surfplatta (X86) systemet hittade både min 3g modul och min d-link på en gång. Mycket roligt. Det är första gången någon version av Linux lyckades med det. Har provat det, i stort sett, alla. (Android, Meego, WeTab, Chromius, GoogleOs o.s.v)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Personligen tror jag den stora massan vill ha Windows 7, resten vill ha mac, och dom som blir över vill ha något som är:

Överskådligt
Snabbjobbat
Logiskt
Produktivt
Kraftfullt

Gnome3 och Unity är ju inget av detta utan är i själva verket mobiltelefonemulatorer, så jag förutspår att minst 90% lämnar skutan väldigt snart.

Folk är jävligt trötta på leksaks-OS som inte fungerar och är extremt segjobbade. Många kommer fly till distar som fortfarande kör Gnome2 ett par år till, och går inte det så blir det LXDE, Xfce och i värsta fall KDE, men Gnome3 och Unity är garanterat körda.

BTW jag blir illamående när jag ser videon över...

Korrekt. Skulle köra Ubuntu på min htpc (kör det på mina servar) men lade ner projektet då Unity var så hemskt, och gnome 3 lyckades jag inte få in, tror det var pga dom kassa drivrutinerna till ati. Vart windows 7 på den.

Permalänk
Medlem

Har testat både gnome 3 och unity, och så här långt måste jag säga att jag föredrar unity framför gnome3. Men då har jag lagt till Docky och detta underlättar (enligt mig). Använder unitys egen docka ytterst lite.

Lite mera frihet i unity så blir det nog bra!

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Blir inge Ubuntu för mig på ett tag. De lyckades inte fixa problemen med Acer Aspire One 522, så det får bli Windows 7 tills vidare.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

jag personligen tycker inte om baren som dom lagt dit... för att när jag har en en mapp struktur upp på fullscream så kanske jag ska byta till en anna disk eller whatever så kommer den där jävla baren i vägen så jag inte kan klicka på skiten vilket är lite småt irriterande går säker att fixa så den antingen syns hela tiden eller nåt om man vill har inte orka satt mig in så mycket då jag är ändå mesta dels i terminalen

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mejan:

jag personligen tycker inte om baren som dom lagt dit... för att när jag har en en mapp struktur upp på fullscream så kanske jag ska byta till en anna disk eller whatever så kommer den där jävla baren i vägen så jag inte kan klicka på skiten vilket är lite småt irriterande går säker att fixa så den antingen syns hela tiden eller nåt om man vill har inte orka satt mig in så mycket då jag är ändå mesta dels i terminalen

du kan ju välja var du vill ha baren ochså..

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mejan:

jag personligen tycker inte om baren som dom lagt dit... för att när jag har en en mapp struktur upp på fullscream så kanske jag ska byta till en anna disk eller whatever så kommer den där jävla baren i vägen så jag inte kan klicka på skiten vilket är lite småt irriterande går säker att fixa så den antingen syns hela tiden eller nåt om man vill har inte orka satt mig in så mycket då jag är ändå mesta dels i terminalen

Störde mig något enormt på det. Men det fixades enkelt genom att stänga av autohide i CompizConfig Settings Manager.

Permalänk

Jag skriver här istället. Nu kan ni som kör 11.10 installera Linux Deepin software center.

Artikel: http://www.omgubuntu.co.uk/2012/01/how-to-easily-install-the-...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I