Acer Aspire S3 – Ultrabook i september

Permalänk
Melding Plague

Acer Aspire S3 – Ultrabook i september

Datorjätten Acer visar upp en av de första bärbara datorerna som byggs enligt Intels koncept Ultrabook på mässan IFA i Berlin och passar samtidigt på att avslöja priser och lanseringsdatum.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag gillar! Ser riktigt jädra nice ut, en sådan eller liknande får det nog bli när den släpps!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Jag föredrar nog en tyngre för halva priset och samma prestanda.

Permalänk

Ser väl okey ut, men jag skulle nog välja en Asus- eller Lenovoburk själv.

Permalänk
Medlem

Vet inte vart jag ska fråga om Sweclockers gänget är där på IFA mässan?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Chigurh:

Vet inte vart jag ska fråga om Sweclockers gänget är där på IFA mässan?

Det är vi inte.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

*wants asus to release a Ultraformer*
Ultrabook koncepter men i transformer stilen med pekskärm/löstagbart tgb.
Enorma bonuspoäng om de lyckats att lägga ett diskret grafikkort i tangentbords modulen.

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på en ultrabook, skulle dock vilja se en modell som är lite billigare =/

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

fyfan, hejdå macbook air..

Permalänk
Medlem

Tycker de gott och väl kunde gjort den någon mm tjockare och fixat lite mer batteritid. 7 timmar är inte dåligt, men lite mer hade ju inte skadat för den penningen. Avvaktar ASUS variant, lutar åt tunnis vid nästa laptopköp.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Uvania:

fyfan, hejdå macbook air..

Rätta mig om jag har fel, men Macbook Air spöar väl ändå denna? Utseendemässigt om inte annat

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Snygg! Ännu fler bilder för den som vill se:
http://www.ultrabookthin.com/acer-aspire-s3-hands-on/

Permalänk
Medlem
Skrivet av znarkus-o:

Rätta mig om jag har fel, men Macbook Air spöar väl ändå denna? Utseendemässigt om inte annat

Själv tycker jag denna är mycket snyggare än en plastig Macbook

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Själv tycker jag denna är mycket snyggare än en plastig Macbook

Vad jag vet så är aluminium inte plast

Permalänk
Medlem

Argh, 1366x768...
Var är 1400x900? Skulle t.o.m hellre välja 1280x800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Själv tycker jag denna är mycket snyggare än en plastig Macbook

Hur mycket plast innehåller aluminium?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Argh, 1366x768...
Var är 1400x900? Skulle t.o.m hellre välja 1280x800.

Håller helt med. Nu är den ju bara på 13,3", så pixelmässigt räcker väl upplösningen men kom igen! Mobiltelefoner har ju snart den upplösningen som standard känns det som..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Själv tycker jag denna är mycket snyggare än en plastig Macbook

Derp. Macbooken av plast finns ju inte ens kvar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Derp. Macbooken av plast finns ju inte ens kvar.

Men fula är de fortfarande Herp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Men fula är de fortfarande Herp.

Så pass fula att man nu skapar en "serie" datorer baserat på macbook air utseendet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av znarkus-o:

Rätta mig om jag har fel, men Macbook Air spöar väl ändå denna? Utseendemässigt om inte annat

Håller med.:)

Skrivet av FribBe:

Själv tycker jag denna är mycket snyggare än en plastig Macbook

Sen när blev aluminium till plast?:D;)

Nej denna såg grå och ful ut: "Grållen" liksom...xD

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Men fula är de fortfarande Herp.

Och denna var snyggare...? Nej fanken, denna ser ut som en förkrympt laptop från tidigt 2000-tal. Speciellt ful var plastranden som skärmen sitter i.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Och denna var snyggare...? Nej fanken, denna ser ut som en förkrympt laptop från tidigt 2000-tal. Speciellt ful var plastranden som skärmen sitter i.

Smaken är som baken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Smaken är som baken.

I behov av dagligt underhåll för att inte börja stinka?

Tycker faktiskt den här datorn var ganska snygg och stilren, men håller med om att den kunde kanske "flashas" till lite, varför inte lite färg? Verkar som att alla tunnisar ska försöka se seriösa ut med strikta färger.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Håller helt med. Nu är den ju bara på 13,3", så pixelmässigt räcker väl upplösningen men kom igen! Mobiltelefoner har ju snart den upplösningen som standard känns det som..

Pixelmängden räcker för 13 tum, ja. Men varför vill man ha 16:9 på en skärm som inte är en TV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Pixelmängden räcker för 13 tum, ja. Men varför vill man ha 16:9 på en skärm som inte är en TV?

För att kolla på film som är i TV-format? Eller som på den gamla goda tiden när man satte fast ICQ mot ena listen på skärmen och jobbade på resten, då var det extra sidoutrymmet bra...

Oh! Glöm inte GADGETS! Nu kan man titta på dem samtidigt som man surfar, är inte det fantastiskt? Vad ska man med lite utrymme längst ner i skärmen till?

Helt ärligt så tycker jag också att skärmar som är liiite mer kvadratiska än 16:9 är bättre ur arbetsperspektiv och att allt under 800 är på tok för lite i höjdled, men för en så liten skärm kanske det räcker.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Lite halvballt.. Tänker dock aldrig köpa Acer då det är majoriteten av trasiga datorer man får in på jobbet ;>

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är vi inte.

Ok. Hur gör ni imorgon (lördag) och söndag, helg som vanligt? Inga IFA nyheter tills på måndag eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

För att kolla på film som är i TV-format? Eller som på den gamla goda tiden när man satte fast ICQ mot ena listen på skärmen och jobbade på resten, då var det extra sidoutrymmet bra...

Oh! Glöm inte GADGETS! Nu kan man titta på dem samtidigt som man surfar, är inte det fantastiskt? Vad ska man med lite utrymme längst ner i skärmen till?

Helt ärligt så tycker jag också att skärmar som är liiite mer kvadratiska än 16:9 är bättre ur arbetsperspektiv och att allt under 800 är på tok för lite i höjdled, men för en så liten skärm kanske det räcker.

Därför tycker jag att 16:10 är bäst. Widescreen för att kunna ha flera avlånga fönster bredvid varandra, men inte så brett att man inte ser något utan att behöva scrolla.
Nåja, man kan väl leva med 16:9 så länge det faktiskt är bra kvalite annars.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zillio:

Hur mycket plast innehåller aluminium?

Hur mycket aluminium innehöll en 2.13 GHz Macbook Pro?

Som fem kexchoklad? =P

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..