Måste vi kalla det för beta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Och varför tror du att stresstest är en så stor del? 99% av alla servar ägs inte av EA/dice, det enda dom behöver kolla är vilken minimi spec som krävs för att köra en server, det tar inte längre tid än att dom kan kolla det på en kaffe rast

Har du hört talas om att optimera spelkod för nätverk/online spelande?

Om inte tycker jag du skall prova att spela C&C Generals (version 1.0) eller liknande spel med lika värdelös nätkod i multiplayer (gärna 8player med några på andra sidan atlanten så du får 200ms lag också) och sedan återkomma. Det spelar ingen roll om du kör ett sådant spel på en superdator till host då det är spelkoden som är urusel. Säg sedan att du ärligt tycker att det är helt ok att BF3 har liknande kass spelkod i onlinespelande.

Med en kass spelkod tar ett spel 100-tals ggr mer resurser från servrarna än det gör med en perfekt optimerad och testad kod.

Bara för att du inte ser någon ändring på utsidan betyder det inte att de sitter och rullar tummarna på DICE i Stockholm. EA har ungefär lika lite med det att göra som Kinsiska ägare har att göra med våra svenskbyggda och svenskutvecklade Volvo V70 bilar.

Permalänk
Medlem

Men snälla nån, betan är en build från Juli, det är en linjär bana, inga fordon, RUSH och 32 spelare.

Permalänk

Fattar inte varför dice släppte den här banan i beta. Metro är ju bara en besvikelse till alla BF2 fans. Grejen med BF3 är totalförstöring, öppna tankslag, flygplan etc.
Och vad får vi köra? Jo världens camp bana i RUSH mode

Permalänk
Medlem

När det gäller open beta handlar det som sagts tidigare att testa infrastrukturen runt spelet som servrar, samt möjligen att få upp antalet "testade" hårdvarukombinationer så att det inte visar sig att någon "vanlig" kombination fungerar lite extra dåligt. Sen är det ju även alldeles utmärkt reklam för spelet.

Man kan rimligtvis testa rena spelfunktioner och balans mycket effektivare med ett begränsat antal testare som faktiskt är utvalda för att de har stor erfarenhet och kan ge väl underbyggda åsikter om spelet.

Rätt jobbigt att filtrera ut information från 10000 hormonstinna tonåringar som skriker om att just deras spelstil inte är helt obalanserat bra

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att avboka det. Men de vore synd, för då missar jag några förboknings erbjudanden. Tycker det flyter hyfsat bra. Första dagen var det hel helvete men funkar bra sen.

Enda problemet är origin och squad systemet, sen är mapen helt åt helvetet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar