Inte fått utlovad garanti

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Varför kan inte Ala_95 bara få tillbaka det han gav för skärmen mot att Ala_95 lämnar tillbaka skärmen?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Han har erbjudit sig det men jag vill inte. Jag köpte ju skärmen för att det var just en Dell U2410 jag ville ha.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Han har erbjudit sig det men jag vill inte. Jag köpte ju skärmen för att det var just en Dell U2410 jag ville ha.

Ahh...I see.:) Ja jag vet inte vad jag ska säga då jag inte vet hur affären ser ut i sin helhet.:P Men Stort Lycka Till!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Varför kan inte Ala_95 bara få tillbaka det han gav för skärmen mot att Ala_95 lämnar tillbaka skärmen?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Erbjudit det men han vill ha kvar den

Skrivet av Fragdeath:

Det är du som har fel. Smak, visst.

Men wrath of god bygget är fult, temat är töntigt och med dom resurser du har skulle du kunna bygga något i stil med mdpc.

nja utav 4000+ något på min kanal tycker typ 50 att den är ful så jag är nöjd.Töntig hmmm ok man får väll tycka det om man vill antar jag,men vad e det för fel på själva bygget? chassit är ursnygg med smart design.Så pass att lamptron köpt designen och ska sälja den som deras egen vilket också nämns på epic's kanal.Så du kan inte ha mer fel där sorry

Skrivet av Ala_95:

Han har erbjudit sig det men jag vill inte. Jag köpte ju skärmen för att det var just en Dell U2410 jag ville ha.

Japp det har jag XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkMx1000:

Erbjudit det men han vill ha kvar den

nja utav 4000+ något på min kanal tycker typ 50 att den är ful så jag är nöjd.Töntig hmmm ok man får väll tycka det om man vill antar jag,men vad e det för fel på själva bygget? chassit är ursnygg med smart design.Så pass att lamptron köpt designen och ska sälja den som deras egen vilket också nämns på epic's kanal.Så du kan inte ha mer fel där sorry

Japp det har jag XD

Men du har fortfarande inte svarat på Youtube, vilket du skulle ha gjort för sisådär två veckor sedan? Eller vill du att vi ska konversera via Sweclockers istället?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Men du har fortfarande inte svarat på Youtube, vilket du skulle ha gjort för sisådär två veckor sedan? Eller vill du att vi ska konversera via Sweclockers istället?

Suck!

Nu måste jag verkligen fråga, du är nöjd med skärm å ni har fått kontakt å allt är utrett men vill fortsätta denna tråd med onödig info?
1 sida med funderationer
2 sidor med diverse onödig info
å denna sida med osammanhängande nonsens.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Suck!

Nu måste jag verkligen fråga, du är nöjd med skärm å ni har fått kontakt å allt är utrett men vill fortsätta denna tråd med onödig info?
1 sida med funderationer
2 sidor med diverse onödig info
å denna sida med osammanhängande nonsens.

Du måste inte läsa den här tråden om du inte vill.
Vi har kontakt (delvis, kunde varit bättre) och eftersom han inte svarar på Youtube längre (som han föredrog framför sweclockers) så får jag helt enkelt vända mig hit.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Du måste inte läsa den här tråden om du inte vill.
Vi har kontakt (delvis, kunde varit bättre) och eftersom han inte svarar på Youtube längre (som han föredrog framför sweclockers) så får jag helt enkelt vända mig hit.

Men herrejösses, du är nöjd med skärm, han har föreslagit återköp men du vägrar å således är nuvarande situation godkänd av bägge parter å inget mer att tillfoga.

Vad är det vi missar som du vill så gärna dela med dig till andra?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloopy:

Men herrejösses, du är nöjd med skärm, han har föreslagit återköp men du vägrar å således är nuvarande situation godkänd av bägge parter å inget mer att tillfoga.

Vad är det vi missar som du vill så gärna dela med dig till andra?

den utlovande garantin

men jag håller med dig, och jag tycker dom kan eventuellt ta upp detta via en annan konversation, då säljaren erbjudit återköp men köparen vill inte, det sagt så är båda parterna nöjda.

ett tips till TS det finns grymt mycket värre folk ute på både blocket,sweclockers, u name it som gör allt för att lura sig till mer saker eller pengar. och detta med garantin borde du kollat upp innan köp då det egentligen inte är upp till säljaren och göra detta då det är upp till dig då det är du som köper skärmen. allt detta sagt så kommer du inte komma vidare med "fallet" då du inte vill lämna tillbaka skärmen. och jag säger rakt ut att denna försäljare är mer generös än dom flesta då han erbjuder att köpa tillbaka skärmen för samma pris som ingen privatsäljare skulle ställa upp med, inte ens jag skulle gjort det!! så skärp dig nu TS och ta åt dig kritiken och lär.

trött på sådana här trådar då det oftast borde tas i en annan konversation mellan säljare och köpare och inte i ett forum. om man skulle förmodan bli lurad så är man för godtrogen och borde ta reda på mer fakta innan köp..

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

DarkMX har nu gjort rätt för sig, han har erbjudit sig att köpa tillbaka den, du ville inte -> DarkMX kan inte göra mer.

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Intressant läsning då de två andra köparna av DarkMX skärmar var mig själv och en kompis. Är därför också intresserad vad de andra alternativen ang garantin är? Brydde mig aldrig om att kolla upp garantin som TS gjorde då jag tyckte att du verkade som en reko kille när vi träffade dig.

Vill dock påpeka att min erfarenhet av DarkMx bara är bra annars och att han dessutom slängde med en gamingmus för över 500kr när vi köpte skärmarna.

Permalänk
Skrivet av DarkMx1000:

nja utav 4000+ något på min kanal tycker typ 50 att den är ful så jag är nöjd.Töntig hmmm ok man får väll tycka det om man vill antar jag,men vad e det för fel på själva bygget? chassit är ursnygg med smart design.Så pass att lamptron köpt designen och ska sälja den som deras egen vilket också nämns på epic's kanal.Så du kan inte ha mer fel där sorry

Citat:

chassit är ursnygg med smart design

Wait... Din åsikt räknas, men inte min.

Hm..

EDIT:

Och för att ge ala_95 lite försvar så kvarstår faktiskt den felbeskrivna garantin, oavsett om han vill eller inte vill köpa tillbaka skärmen.
Priset var det inget fel på antar jag, men rätt ska ändå vara rätt.

Köpte jag en sprillans Mercedes för 60k så är det klart som fan att jag ville ha full garanti om säljaren påstått att det varit det, vägrar han, vad fan ska man göra då?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Och för att ge ala_95 lite försvar så kvarstår faktiskt den felbeskrivna garantin, oavsett om han vill eller inte vill köpa tillbaka skärmen.
Priset var det inget fel på antar jag, men rätt ska ändå vara rätt.

Köpte jag en sprillans Mercedes för 60k så är det klart som fan att jag ville ha full garanti om säljaren påstått att det varit det, vägrar han, vad fan ska man göra då?

Precis.

Sådär skrev han till mig, och jag valde alternativ tre.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag ser nån kille som får prylar gratis, säljer dom vidare men skriver klumpigt i annonser.
Köpare hittar en bagatelj å rider på en våg.

Ok du har valt annan hårdvara för samma värde som du gav för skärm.
Nu vet alla det å tråd kan således dumpas i sjön eller?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Jag ser nån kille som får prylar gratis, säljer dom vidare men skriver klumpigt i annonser.
Köpare hittar en bagatelj å rider på en våg.

Ok du har valt annan hårdvara för samma värde som du gav för skärm.
Nu vet alla det å tråd kan således dumpas i sjön eller?

Inte samma som jag betalade för skärmen, 1000kr kom vi överens om. Men det enda problemet nu är att DarkMX inte har svarat på mina meddelanden på 10 dagar nu.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Men du har fortfarande inte svarat på Youtube, vilket du skulle ha gjort för sisådär två veckor sedan? Eller vill du att vi ska konversera via Sweclockers istället?

Öööö jag svara dig redan? Istället för tisdagen så svara jag på fredagen? Jag skrev nej han kan inte få fram den snäckan du vill ha sorry exact så skrev jag efter att jag fått ditt meddelande. Så nu är det upp till dig hur du vill göra. 1000kr har du som ersättning både från hifi klubben eller webhallen

Varför du inte fått meddelandet från youtube vet jag ej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkMx1000:

Öööö jag svara dig redan? Istället för tisdagen så svara jag på fredagen? Jag skrev nej han kan inte få fram den snäckan du vill ha sorry exact så skrev jag efter att jag fått ditt meddelande. Så nu är det upp till dig hur du vill göra. 1000kr har du som ersättning både från hifi klubben eller webhallen

Varför du inte fått meddelandet från youtube vet jag ej?

Senaste jag hörde från dig...

Men vi kan väl sköta det via sweclockers då om du vill det?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Då köpare och säljare har fått kontakt med varandra anses ärendet kunna skötas sins emellan via mail/PM/mobil...

*Låst*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X