Permalänk
Hedersmedlem

flasha bios till kd7?

Tjo! fick mina grejjor igåt (kd7, 2400+, 512ddr33 osv..) plocka ihop allt och allt funkar fint, det är bara det att den tror att jag har en 2200+ istället förr 2400+. På deras sida står det att man måste uppdatera bios för att 2400+ ska funka ordentligt. Tankade ner b8 bios som ska vara nyaste, när man kör filen så extraheras ett par .bat-filer i win dir. När jag kör "runme.bat" så kommer det upp ett dosfönster som frågar om man e klar att flasha bios och då trycker man enter. sist kommer det fram en färggran ruta där det står att man ska skriva in Program line lr nått sånt. Ärligt talat fattar jag inte alls hur jag ska bära mig åt för att flasha bios! Någon som vet hur man gör på abit kd7 och med b8 bios?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

du ska vara i ren dos när du flashar bios, boota upp från diskett eller nån cd med Me/98 å välja att den ska starta i dos. sen flashar du.

Permalänk
Hedersmedlem

jag sak alltså starta upp datorn med en win98 startdiskett även fast jag kör win2k? bootar datorn automatiskt från disketten in i dos? när man är i dos vad skriver man då? runme.bat? och sen där det står enter program lr nått, skriver man awdflash.exe (läste att det var någon form av flashutility som man måste ha för att flasha... är lite, lr rätt mkt newbie på både bios och dos...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

det går att göra en win98 startdiskett i win2k. sen kör du runme i dosläge så ska allt göras automatiskt.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Hedersmedlem

jo, jag har en win98 stardisk sen förut... bara att sätta i den och skriva runme i dos?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk