Blåst? (Maddata.se)

Permalänk

Blåst? (Maddata.se)

Den 28 september beställde jag Mionix Naos 3200 på Maddata.se
dagen efter fick jag tillbaka svar från honom där det stog:
Hej,

Tyvärr är dessa helt slut,

Vet ej leveranstid på denna artikel: NAOS-3200, vill du vänta eller ha tillbaka dina pengar?

Med vänlig hälsning
Staff
.
skrev tillbaka :
Hej, Jag vill gärna ha tillbaka pengarna. Hur lång tid kommer det att ta? Vad behöver du för att skicka tillbaka pengarna?.
Har inte fått svar sedan dess. har även skrivit ett till mail till honom men fortfarande inte fått något svar.
Någon annan som råkat ut för det här? Någon som vet vad jag borde göra? Aldrig hänt för mig innan något sånt här.
Jag har kvitto och screenshoot på allting, Jag beställde med mitt eget visakort osv.
Ska man kontakta konsumentverket kanske? betalade 470Kr för den, Visst inte mycket pengar,Men ändå pengar man vill ha tillbaka.

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem

Har du kollat ditt kontoutdrag?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Skulle inte handla något hos en butik som heter maddata, särskilt inte efter att ha läst recensioner på Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=12285 - verkar som man skyller på "ett fel i systemet" och kör med lockpriser.

Men för att svara på din fråga, har du kollat ditt kontoutdrag? Alt. ring dem och fråga hur det går.

Permalänk
Medlem

dom har inget nummer du kan ringa?:)

Om dom inte har det så skulle jag gått vidare med dom förslagen du har fått i tråden längre upp:)

Lycka till också, och du ska ha grejen/pengarna!:):D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

En snabb koll på org nr http://www.121.nu/onetoone/foretag/maddata-sverige-handelsbol... ger både adress, telefonnummer och vilka som sitter som ägare. Så är ju bara att ringa och försöka få tag på dem direkt! De har för övrigt rätt dåliga Leverans och betalningsvillkor där de avsäger sig mycket ansvar.

[EDIT] En snabb koll på adressen bolaget är registrerat visar på att det verkar vara reggat på en vanlig villa dessutom. Varför inte huvudlagret, kontoret t.ex? (Besöksadressen dvs)

Permalänk
Medlem

Men snälla, när det är småsuspekta butiker man handlar ifrån så betala inte direkt utan välj postförskott och undvik att bli lurade. När ska folk lära sig?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Du skrev att du handlat med Visakort! Har du handlat med Visa så kan du vända dig direkt till kreditbolaget och häva transaktionen inom en viss tid. Har för mig det är en 30-40 dagar.

Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig handlat från dom. speciellt om dom inte har trygg e-handel. Låt det vara dig en läxa. Handla aldrig på ställen där den loggan inte finns tillgänglig och finns den där ska det länkas till en speciell sida där man får se information om företaget. Finns loggan är det säkert att beställa eftersom det måste uppfyllas en del kritierier innan man får lov att ha loggan.

Got it?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Men snälla, när det är småsuspekta butiker man handlar ifrån så betala inte direkt utan välj postförskott och undvik att bli lurade. När ska folk lära sig?

Så länge man kan spara några tior så kommer dumsnålheten hos många svenskar alltid att segra.

Permalänk
Medlem

Tror de kan hålla pengarna upp till 30 dagar innan de måste betala tillbaka dem. Bara vänta o se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Så länge man kan spara några tior så kommer dumsnålheten hos många svenskar alltid att segra.

Ja, det är väl tyvärr så.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av meastro:

Jag hade aldrig handlat från dom. speciellt om dom inte har trygg e-handel. Låt det vara dig en läxa. Handla aldrig på ställen där den loggan inte finns tillgänglig och finns den där ska det länkas till en speciell sida där man får se information om företaget. Finns loggan är det säkert att beställa eftersom det måste uppfyllas en del kritierier innan man får lov att ha loggan.

Got it?

Trygg e-handel är inte tryggare än att köpa ur bagageluckan.
Datorbutiken.com hade väl en som fin stämpel på sin sida?

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Enda anledningen till att jag beställde därifrån var att Mionix Naos 3200 var slut på alla internetdatorbutiker jag känner till. Så såg jag Maddata på prisjakt,Dessutom va det billigare. Sökte också på google om butiken o dom flesta sa att det inte var några problem. Kollade nu igen på internetbanken o det har kommit in,Typiskt att det gör det efteråt jag gjort denna tråd! Aja tack för alla svar iallafall.

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Trygg e-handel är inte tryggare än att köpa ur bagageluckan.
Datorbutiken.com hade väl en som fin stämpel på sin sida?

Datorbutiken hade en sån logga tror jag ja, och när jag själv har beställt därifrån så har mina varor kommit som dom skulle. Vi vet alla vad som hände med deras butik så att säga, förstår inte vart du vill komma med detta.

Trygg E-Handel är en form av trygghet t.ex: Du kan se klagomål som kunder gett företaget som då gått till trygg e-handel själva och bett dom att undersöka företaget och lägga fram ett formellt klagomål. Du ser också vilken rating dom har på sin ekonomi. Detta är viktigt. Dessutom kollar trygg e-handel också hur företaget i fråga skickar ut sina saker till kunderna och hur ofta detta går rätt och fel. Så jo jag litar blind på trygg e-handel. Jag har aldrig blivit lurad av någon förut.