Funktioner som skrotas/försenas till retail av BF3

Permalänk
Medlem

Troedson bekräftade aldrig att Commo-rose skulle vara klart till releasedatumet... bara att det kommer. står ju t.om i Twitter inlägget du länkade

"There will be a commo rose on PC in #BF3 but it's not in the build shown at #GamesCom."

ingenstans står det "vid release". Likaså allt annat de säger "in the final version of the game"

final version är ju inte det som släpps på release dagen, utan snarare när den sista patchen har kommit. först du är ju spelet Final, så att säga

Permalänk
Skrivet av Swebbe:

Finns det någonting sagt om Kö funktion in på servrar? Det reagerade jag nog starkast på av allt det här, plus att man inte kommer i samma squad när man tar "join as party".... oskönt att de inte skjuter upp lanseringen om det ändå är så mkt oklart

Dom la till det i slutet av betan innan den stängdes, så man kommer nog kunna ställa sig i kö. De har sagt att squad grejen skulle bli bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Dom la till det i slutet av betan innan den stängdes, så man kommer nog kunna ställa sig i kö. De har sagt att squad grejen skulle bli bättre.

Gryyyyyymt!

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swebbe:

Finns det någonting sagt om Kö funktion in på servrar? Det reagerade jag nog starkast på av allt det här, plus att man inte kommer i samma squad när man tar "join as party".... oskönt att de inte skjuter upp lanseringen om det ändå är så mkt oklart

En av tjusningarna med Battlelog är att de kan fixa sånt här utan att patcha hela spelet, vilket gör att de slipper göra samma rigorösa QA.

Permalänk
Medlem

Alla ni som klagar över att spelet släpps förtidigt, vad är problemet? Om ni inte tror att spelet är klart på release så köp det ett halvår senare. Jag hade gärna fortsatt att spela beta-versionen av BF3 minst ett halvår till trots alla buggar och release versionen kan knappast vara sämre.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Detta är ju lite utav en besvikelse måste jag medge, känns som att det varit lite ostrukturerat rent projektmässigt hos DICE. Utannonserar funktioner för att sedan utelämna de vid release är ju lite trist måste jag säga.

Man kan ju undra när en ping-funktion kommer denna gång, vågar man säga 4 månader eller blir det längre väntetid tro? Att implementera en funktion för att se ping bör ju vara lätt, många spel med låg budget har det. Nu är jag dock inte insatt i hur BF3s kod ser ut och det kanske tar flera veckor att lägga till en funktion som den i koden.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Ingen av dessa punkter har någon som helst betydelse i singleplayer

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Jävla konsoller, bara förstör hela tiden.

Commo-Rose = Går att leva utan, men nästan ett måste
Battlerecorder = Nästan ett måste för att slippa Fraps.
Spectator-Mode = Ett måste i klan-sammanhang.
Ping = Självklart.
VOIP = Mer användning utav 3e parts-program.
Flyg & Fordon = Alla " bra " piloter använder joystick.
En enda soldat = Jag tänker inte betala 1 000 :- för att få ha match-account och public-account.

Slutsats:

Varför? BF2 är ett bättre spel i klan-sammanhang, även CS 1.6. Ett spel som är 6 år och ett annat som är 12 år gammalt slår fortfarande BF3 med hästlängder, men sedan är grafiken och ljudet på en helt annan nivå i BF3 vilket i det här fallet kvittar då dom flesta klan-spelare skiter i hur det ser ut bara det är smidigt och enkelt att lira matcher mot varandra.

Besviken! Känns som om man haft alldeles för höga förhoppningar..

Spot on Sir!!
Men tillägg till varför BF3 kommer bli ett bättre spel jämfört med gamla klassiker är ju också spelkänslan som under senare år blivit VÄLDIGT uppmjukad för ökad realism och, a, spelkänsla, vilket jag älskar. :3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Ingen av dessa punkter har någon som helst betydelse i singleplayer

om du köper bf3 för singelplayer så köper du den av fel anledning

Permalänk
Medlem

Satan vad det ska whinas här då. Man kan inte få allt här i världen....inte ens ett BF3 som motsvarar allas förväntningar.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

hehe skulle vilja se gnället i en stapel här inne..innan alpan..var det inte så mkt prat o gnäll då man inte visste nått..alphan kom..alla glada..alpan slutar..många gnäller innan betan..betan kommer alla glada för att få spela(fast det var mkt buggar)..betan slutar alla börjar gnälla på ett spel som inte ens är släppt än..o när spelet kommer kommer alla vara glada igen. (ja jag vet att vissa inte kommer vara glada men mest generellt här inne så ser det ut så där bland trådar)

Är säker på att många av er som gnäller här inne nu på att det saknas lite lite i det färdiga spelet(iaf vad som ryktas just nu) spelade betan o tyckte det var skitkul fast man inte hade en enda sak av det och att det var buggar..så var positiva, fan så länge man kan gå in o trycka iväg ett par kulor på en annan person så räcker väl det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortensen:

Inget in team VoIP, det gäller bara PC va?

Ingen VOIP har alltid gällt för PC. Eller vänta, dom har VOIP sen BF2 men det har aldrig funkat. Så sak samma egentligen.

Permalänk
Medlem

Självfallet tycker jag att det är dåligt av DICE att lova massa saker som inte kommer på releasedagen, utan att säga från början att det inte kommer vara med vid release. Själv är jag lite tvekande till vad jag egentligen tycker, å ena sidan vill jag enormt gärna spela spelet den 27:e, å andra sidan känns det jäkligt tråkigt att ge massa pengar till DICE när de gör såhär.

Visst, jag köper argumenten om att man gärna spelar nu, och att de patchar efter hand. Dock förutsätter detta att man faktiskt patchar efterhand också. Är det något DICE är kända för är det ju att ta lång tid på sig med patchande.

Jaja, jag har fått en förhandsbokning i födelsedagspresent så jag kommer ju ha spelet den 27:e i vilket fall, så nu slipper jag tänka över det
Jag hade nog inte kunnat låta bli att köpa det i vilket fall, så hypad som jag varit det senaste halvåret

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Lösningen hade kunnat vara att skjuta fram det en månad till, men det hade dem aldrig fått för EA

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag har då spelat klan matcher i olika spela i flera år utan att behöva sådana funktioner, är det så petigt nuförtiden?

Permalänk
Medlem

Angående avsaknad av commorose så jag såg nånstans att man kunde använda q för för fler saker än att uppmärksamma fiender, det skulle gå använda för att begära mer ammo eller hälsopack.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av frankof:

För att du skal spela spelet och inte komma med ursäkter för att bli ägd

Tvärt om, nu kan man säga att man laggar utan bevis

Permalänk
Medlem

Jag tycker det också är väldigt konstigt med att dessa funktioner uteblir. Om det är PC fokuserat som de hävdar så ska dessa funktioner helt enkelt finnas med. Får också lite konsol känsla över det hela...

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Fattar inte varför det gnälls om VOIP. Enligt min erfarenhet så brukar in-game VOIP vara fruktansvärt kasst. Det finns alltid Teamspeak, Ventrilo och en uppsjö andra alternativ.

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Commo-Rose = Lite tråkigt att den inte kommer vid release som utlovat, men "snart".
Battlerecorder = Skulle vara en väldigt bra sak att ha.
Spectator-Mode = Ett måste i klan-sammanhang, för mig som inte spelar i klan bryr jag mig inte alls.
Ping = Helt onödigt att inte ha med den.
VOIP = Onödigt. Finns annat som förmodligen skulle fungera bättre.
Flyg & Fordon = Använder alltid mus och tangentbord, fungerar utmärkt.
En enda soldat = Bryr mig inte alls, använde samma soldat i BF2, och i BC2. Vill man bara ändra namnet så går det att göra nu redan.

Permalänk
Medlem

Om de inte fixar ett bra system, med bra känsla för Joysticks snabbt som fan vet jag inte vad jag gör. Hoppas dom inte lyckas göra som i BC2 där man var tvungen att dra joysticken halvvägs innan helikoptern började reagera, och därefter var det full sväng eller ingen.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Satan vad det ska whinas här då. Man kan inte få allt här i världen....inte ens ett BF3 som motsvarar allas förväntningar.

Håller med. Jag är söndertaggad inför releasen och allt det där som folk gnäller om är ju bara minibagateller. Spelet kommer bli helt underbart och iom att de släpper patch efter patch med tillägg så har man ju något att vänta på och se fram emot:D

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

"Det finns bättre program för VOIP"
Grejen med VOIP-ingame är att man ska kunna joina vilken squad som helst och kunna kommunicera med folk man aldrig sett förut.
Det är ju knappast som om folk behöver det för att prata med tidigare bekanta.
Därför fyller battlelog VOIP ingen funktion.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Lösningen hade kunnat vara att skjuta fram det en månad till, men det hade dem aldrig fått för EA

Varför behöver dom göra det?
Funktionera kommer ju ändå komma om kanske 1 månad, då kan man lika gärna få spela spelet fast att dessa funktioner saknas.
De har gått ut och sagt att de kommer satsa på spelet även när de är släppt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Varför behöver dom göra det?
Funktionera kommer ju ändå komma om kanske 1 månad, då kan man lika gärna få spela spelet fast att dessa funktioner saknas.
De har gått ut och sagt att de kommer satsa på spelet även när de är släppt!

Nja, jag hade snarare väntat lite längre tid till för att få allt som DICE lovat i spelet vid release. Har man väntat 6 år kan man vänta en månad till Men det skulle aldrig hända ändå.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Nja, jag hade snarare väntat lite längre tid till för att få allt som DICE lovat i spelet vid release. Har man väntat 6 år kan man vänta en månad till Men det skulle aldrig hända ändå.

Men du kan ju alltid vänta med att köpa!
Förstår dock vad du menar men enligt mig är de bra att de släpper de nu!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Commo-Rose = Lite tråkigt att den inte kommer vid release som utlovat, men "snart".
Battlerecorder = Skulle vara en väldigt bra sak att ha.
Spectator-Mode = Ett måste i klan-sammanhang, för mig som inte spelar i klan bryr jag mig inte alls.
Ping = Helt onödigt att inte ha med den.
VOIP = Onödigt. Finns annat som förmodligen skulle fungera bättre.
Flyg & Fordon = Använder alltid mus och tangentbord, fungerar utmärkt.
En enda soldat = Bryr mig inte alls, använde samma soldat i BF2, och i BC2. Vill man bara ändra namnet så går det att göra nu redan.

Var må jag säga när de använder origin ID som inte går att ändras. Snackar du om programmet som kopplar sig mot ett spel på EA mobile så har EA redan sagt att man inte skall få göra det och möjligheten finns att man blir bannad.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Var må jag säga när de använder origin ID som inte går att ändras. Snackar du om programmet som kopplar sig mot ett spel på EA mobile så har EA redan sagt att man inte skall få göra det och möjligheten finns att man blir bannad.

När har de sagt det?

Permalänk

VAD I HELVETE! Köpte nyss en joystick för att det var så förbaskat kul att flyga jets i betan. Nu kommer jag inte kunna använda den, nu blev jag riktigt ledsen. Sen att man inte kommer kunna se pingen är ju faktiskt bara dumt, varför inte liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av therollingsten:

VAD I HELVETE! Köpte nyss en joystick för att det var så förbaskat kul att flyga jets i betan. Nu kommer jag inte kunna använda den, nu blev jag riktigt ledsen. Sen att man inte kommer kunna se pingen är ju faktiskt bara dumt, varför inte liksom?

Du får nog användning av den ganska snart efter release, dom har ju det som hög prio att fixa, om jag inte minns fel.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!