[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Skrivet av Andreas16:

Jag kommer in helt som vanligt nu på servern och kan spela

nops fortfarande changing server

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Vi behöver inte sabba vårt rykte, DICE och Rocket Blast sköter den biten åt oss!

Ja den biten vill man väl själv kunna styra över själv

Permalänk
Skrivet av Rutger jörnåker:

nops fortfarande changing server

hmmm jag kommer in iaf

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 REV 3.1 | intel core i5 2500K | Corsair Vengance 8GB | ASUS Radeon HD 6970 OC | Corsair CS800 | Samsung 1TB 7200rpm |

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in, får bara "Can't join, this server is changing map, please try again soon."

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Samma här. Får la käka nått o tat lungt.

Vad har folk för favorit "klass" att spela där inne. Själv är ja en sucker för vanlig skyttesoldat. Fram med AutomatKarbinen, giv mig en riktning o jag springer för att erövra.
Vad spelar ni för nått där inne ? Anpassar ni er efter squad:en ni är med i eller spelar ni bara de ni tycker är roligast ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weeko:

Samma här. Får la käka nått o tat lungt.

Vad har folk för favorit "klass" att spela där inne. Själv är ja en sucker för vanlig skyttesoldat. Fram med AutomatKarbinen, giv mig en riktning o jag springer för att erövra.
Vad spelar ni för nått där inne? Anpassar ni er efter squad:en ni är med i eller spelar ni bara de ni tycker är roligast?

Själv spelar jag oftast Engineer.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weeko:

Samma här. Får la käka nått o tat lungt.

Vad har folk för favorit "klass" att spela där inne. Själv är ja en sucker för vanlig skyttesoldat. Fram med AutomatKarbinen, giv mig en riktning o jag springer för att erövra.
Vad spelar ni för nått där inne ? Anpassar ni er efter squad:en ni är med i eller spelar ni bara de ni tycker är roligast ?

Jag brukar anpassa mig efter squaden...

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3 | Intel Core i7-2600K 3,4GHz / 8MB | Corsair XMS3 Vengeance 4GB DDR3 1600MHz | ASUS Radeon HD 6970 2GB OC | Corsair PowerSupply 850W Enthusiast Series | WD 1TB |

Permalänk
Medlem

Assault är nog roligast att spela , men jag anpassar mej ju efter min squad och va de e för typ av bana. Mycket fordon = heavy stuff.

Permalänk
Medlem

Tycker att servern borde har reserverade slots för medlemmar, alt password.
Jag har bara lyckats komma in en eller två gånger för att spela på den, vilket är lite trist.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TubularBoy:

Tycker att servern borde har reserverade slots för medlemmar, alt password.
Jag har bara lyckats komma in en eller två gånger för att spela på den, vilket är lite trist.

Jag har själv ingen reserverad slot (systemet fungerar inte), men har spelat varje kväll. Fixa autojoin-skriptet som länkas till i FAQ i andra inlägget i denna tråd. Brukar inte ta med än högst 3-4 minuter att komma in på servern.

Permalänk
Medlem

Så som jag har märkt det ikväll dom få gånger jag spelat så är det alla servrar med 64spelar som buggar joinar man en server med 32 eller 16 så blir det inga problem då kan man typ spela hur länge som helst.
Just nu känns det som alfan och betan är stabilare än vad denna release är
Hoppas EA fixar detta fort.

PS. 2 på eran server nu och det går inte joina.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Har säkert nämts förrut, men snälla skriv in i reglerna att Forced TK är förbjudet! Man blir så jäkla lack på alla P12or som ska ställa sig framför flygplanen, jag startar inte förrens dom har flyttat på sig och det förstör jäkligt mycket för laget.

Permalänk
Medlem

Går inte att joina fast det står 7/64 just nu så tar och kör lite TD på nån random server och låser upp lite mer vapen tills det funkar

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

1, Tobblish
2, 18:33
3, You were disconnected from the server.
4, 24Mbit OKTV
5, Försöker joina server via Battlelog men får felmeddelande.

Permalänk
Hedersmedlem

Vi är medvetna om att servern inte går att spela på för tillfället, vi återkommer med mer information när vi har den.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har blivit uppringd av Rocket Blast. Vi ska nu testa en ganska basic config, med så lite variabler och "special"-grejer som möjligt.

Servern heter nu därför endast "SweClockers". Samma regler gäller, det är nog inget ni kommer märka av egentligen. Det finns en teori om att det var vår "Server description" som var för lång, och därför kraschade servern. Det värsta är att server description inte ens visas någonstans i nuläget.

Servern är uppe, hjälp mig att testa nu!

Permalänk
Medlem

Kommer inte in över huvud taget. Joinar, bf3 startar upp, men när den är under loading så trillar jag tillbaka till battlelog och möts av " You were disconnected from the server"

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Kommer inte in över huvud taget. Joinar, bf3 startar upp, men när den är under loading så trillar jag tillbaka till battlelog och möts av " You were disconnected from the server"

Samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Kommer inte in över huvud taget. Joinar, bf3 startar upp, men när den är under loading så trillar jag tillbaka till battlelog och möts av " You were disconnected from the server"

Samma

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Hedersmedlem

Inget funkar... Jag blir så trött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Kommer inte in över huvud taget. Joinar, bf3 startar upp, men när den är under loading så trillar jag tillbaka till battlelog och möts av " You were disconnected from the server"

Same

Permalänk
Medlem

Ja det är synd som fan att ett så pass kul lir ska strula så mycket :/

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har blivit uppringd av Rocket Blast. Vi ska nu testa en ganska basic config, med så lite variabler och "special"-grejer som möjligt.

Servern heter nu därför endast "SweClockers". Samma regler gäller, det är nog inget ni kommer märka av egentligen. Det finns en teori om att det var vår "Server description" som var för lång, och därför kraschade servern. Det värsta är att server description inte ens visas någonstans i nuläget.

Servern är uppe, hjälp mig att testa nu!

Klickar på Join, Origin börjar ladda BF3, BF3 laddasbanan, sedan stänger det ner sig och ger mig bara "You were disconnected from the server."

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Klickar på Join, Origin börjar ladda BF3, BF3 laddasbanan, sedan stänger det ner sig och ger mig bara "You were disconnected from the server."

Jo, det är samma för alla. Jag gör vad jag kan.

Permalänk
Medlem

Förstår inte att det ska kunna vara så svårt Kan inte alla servrar crascha å ha sig bara denna är stabil

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jo, det är samma för alla. Jag gör vad jag kan.

Jo, såg det efter jag postade, hade inte uppdaterat sidan på ett tag.

P.S Klagar inte, utan bara informerar om hur det ligger till.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Första gången jag tar mig in på servern. Sweet

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Hedersmedlem

NU SKA DET FUNGERA.

I alla fall tills det kraschar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jo, såg det efter jag postade, hade inte uppdaterat sidan på ett tag.

P.S Klagar inte, utan bara informerar om hur det ligger till.

Jag menade inte ens en antydan till att du klagar! Tack för att du hjälper till!

Permalänk
Medlem

Kösystemet verkar inte fungera som ni nämnde imorse.

Visa signatur

Jaget