[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

För information så är det mycket trevligt folk inne på denna servern. Donation på ingående...

Permalänk
Medlem

Changing map buggen igen! Kommer in så fort det blir mapbyte på "riktigt"!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Vänligen följ reglerna, +1 eller motsvarande är inte tillåtet.

Skrivet av rdix:

Changing map buggen igen! Kommer in så fort det blir mapbyte på "riktigt"!

Jag har bytt karta, så får vi se om det fungerar bättre nu. Dice/EA har dock stora problem just nu, så förvänta er inte allt för mycket

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Alltså allvarligt talat, nu kan jag i princip ingenting om programmering och sådant hejsansvejsan, men hur svårt kan det vara att ordna ett fungerande kö-system? Det har väl funnits i en mängd spel den funktionen senaste åren? Vad är det som EA/DICE har sådana problem med? Jag fattar ingenting...

Nåja, nu ska jag sluta gnälla, och vill återigen tacka för en trevlig server!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Alltså allvarligt talat, nu kan jag i princip ingenting om programmering och sådant hejsansvejsan, men hur svårt kan det vara att ordna ett fungerande kö-system? Det har väl funnits i en mängd spel den funktionen senaste åren? Vad är det som EA/DICE har sådana problem med? Jag fattar ingenting...

Nåja, nu ska jag sluta gnälla, och vill återigen tacka för en trevlig server!

Det fanns t.o.m. i BC2.. Känns som att dom släppte spelet lite för tidigt, verkar vara mycket saker som "fixas senare".
Men hoppas att allt funkar till kvällen iaf.

Permalänk
Medlem

Fungerar den nu???

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Skrivet av Ayla666:

Fungerar den nu???

nops /Mjolke

Permalänk

Har försökt att komma in i en halvtimme, får detta

"Can't join, this server is changing map, please try again soon."

Har prövat att logga in och ut ur battlelog, startat om origin men det fungerar i alla fall inte! Hoppas verkligen den kommer upp snart, det är en av de enda servrarna med schysst attityd på och teamplay.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara vår server som strular just nu? Jag är på jobbet, kan tyvärr inte testa själv.

Permalänk

yepps bara sweclockers som ligger nere hela tiden eller changing map bug /Mjolke

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rutger jörnåker:

yepps bara sweclockers som ligger nere hela tiden eller changing map bug /Mjolke

Jag har testat att starta om servern nu, förhoppningsvis så blir det bättre nu.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Det fanns t.o.m. i BC2.. Känns som att dom släppte spelet lite för tidigt, verkar vara mycket saker som "fixas senare".
Men hoppas att allt funkar till kvällen iaf.

Jo precis, det har ju funnits kösystem i flera MP-spel senaste åren, vad är det som är så jävla svårt att fixa ett fungerande till BF3 egentligen? De har ju kunnat göra det förut, eller behöver hjulet uppfinnas på nytt varje jävla gång? Det verkar ju inte bättre...

Permalänk
Permalänk
Medlem

"You where disconnected from the server" får jag hela tiden. Först inne under laddning i Battlelog, sen precis innan jag kom in i spelet.
Nu - Changing map.

Sjukt bra spel men sjukt svårt att få speltid

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av laasek:

"You where disconnected from the server" får jag hela tiden. Först inne under laddning i Battlelog, sen precis innan jag kom in i spelet.
Nu - Changing map.

Sjukt bra spel men sjukt svårt att få speltid

Har du också bara problem med vår server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Från och till. Just nu kan jag inte connecta alls, men problemet kan ha att göra med EA/DICE, fick samma problem efter 10 min spelande på annan server.

Edit: Igår och idag har det varit svårt att komma in på er server för mig. Kommer jag in åker jag ut med "connection lost" efter bara en liten stund.
Det händer mycket mer frekvent än på andra servrar och jag har 100/10 lina.

Permalänk

alla har det typ ..

Permalänk
Medlem

Själv hittar jag inte ens servern längre! :S

Permalänk
Medlem

Nej nu är det helt dött

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Även jag har försökt spela några gånger på servern tidigare men får också disconnect enbart på SweC-servern Synd att det inte verkar vilja fungera riktigt. Ska försöka ta exakt tid och sådana saker nästa gång det händer.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Lan:

Tycker du att vi förtjänar din frustration? Ta och fundera på den frågan. Betänk också att jag inte tagit bort dina kommenterar (vilket jag kan som mod), du är inte bannlyst från servern (vilket jag kan som admin).

Vi är inte småaktiga och vi försöker göra vårt "jobb" rättvist, till och med när vi försöker hjälpa folk som tar ut sin frustration på helt fel personer. Nu lämnar vi det här och går vidare, ursäkt accepterad.

Händer detta igen, ta bilden, posta den. Även om vi inte ser själva stölden så kan ingen neka till att han sitter i tanken och vi kan sätta honom på vaktlistan. Det är väldigt svårt att vara rättvis i fråga om många av reglerna då det kan vara svårt att bevisa. Hur bevisar man att den ena av två spelares påståenden är rätt?

Det finns metoder för att övervaka spelares beteende, som jag inte tänker gå in på, som vi kan nyttja.

Ja, det är nog bäst att lämna det åt därhän (eller hur det nu stavas):)

Ja inte meningen att ta ut det på dig.

Men för att vara positiv och tänka framåt. Så gillar jag att det finns mods på serven. Webhallens är känns obekvämt att köra på för det är ingen som verkar kolla till dom.

Verkar tyvärr vara i dom flesta servers så. Var i en som jag misstänker fusk pågick (ett team av fyra fick 200 poäng och resten under 50). Gick ur så det inte skulle synas på statsen (skulle ha varit förnedrande:)).

Ända som biter på fusk är just mods, inte PB. För jag antar att det är som vac (fast strular mer).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

hittar inte heller servern

Permalänk
Medlem
Citat:

Händer detta igen, ta bilden, posta den. Även om vi inte ser själva stölden så kan ingen neka till att han sitter i tanken och vi kan sätta honom på vaktlistan. Det är väldigt svårt att vara rättvis i fråga om många av reglerna då det kan vara svårt att bevisa. Hur bevisar man att den ena av två spelares påståenden är rätt?

Det finns metoder för att övervaka spelares beteende, som jag inte tänker gå in på, som vi kan nyttja.

Annars kanske man kan gör ett demo på händelsen.

Demo Commands

demo.recordDemo [demoname] - Starts recording current gameplay and saves the file as demoname.bf2demo in your \Program Files\EA Games\Battlefield 2 Demo\mods\bf2\Demos\

demo.stopRecording - Stops current demo recording

demo.ShutdownDemo -

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calzon:

hittar inte heller servern

Hittar den ej heller. Någon MOD som vet vad som hänt ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sazxe:

Hittar den ej heller. Någon MOD som vet vad som hänt ?

Nej, tyvärr inte. Har kontaktat Rocket Blast ännu en gång.

Permalänk
Medlem

Nu hittar man den men går inte komma in på den är fortfarande changing map..

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem

O jag som trodde att jag skulle kunna hoppa in o få spela för första gången på servern då den fanns så många lediga platser.
Den är ju alltid full när jag ska spela lite....för populär. Ni får sabba ert rykte lite

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Weeko:

O jag som trodde att jag skulle kunna hoppa in o få spela för första gången på servern då den fanns så många lediga platser.
Den är ju alltid full när jag ska spela lite....för populär. Ni får sabba ert rykte lite

Vi behöver inte sabba vårt rykte, DICE och Rocket Blast sköter den biten åt oss!

Permalänk

Jag kommer in helt som vanligt nu på servern och kan spela

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 REV 3.1 | intel core i5 2500K | Corsair Vengance 8GB | ASUS Radeon HD 6970 OC | Corsair CS800 | Samsung 1TB 7200rpm |

Permalänk
Skrivet av widL:

Vi behöver inte sabba vårt rykte, DICE och Rocket Blast sköter den biten åt oss!

Det lyckas dom för bra med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar