Nytt angående min blue screen 0x0000009c (Behöver Hjälp!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av looxztation:

Jag ska, det men kan du inte se bortom det. Jag ska fixa så fort jag bara kan... Har du någon annan ide?

Vad för hastighet körs minnena i? Har minnena rätt volt? Minnen som har instabil volt eller körs på fel hastighet med för lite volt kan orsaka bsod.

Permalänk

Jag har, Corsair vengance 4gb 1886 mzh och så har jag 2 sånna. Jag har 1.5 volt på dom och prövat att köra med låg hastighet (1066) för att testa om det går men samma sak BSOD.

Permalänk
Medlem

Grejjen är att du måste fixa ALLA problem du kan inte förbise några av dom. Fixa först processorn och fläkten. SEN går du på nästa problem. Eliminera ALLA problem. Du verkar inte vilja ta åt dig av det medlemmarna skriver i tråden.
Snart kommer alla sluta svara när du inte gör det som föreslås.

Permalänk

Förlåt om ni tålkar mig fel men jag prövar/prövat allt jag har kommit att få pröva. Så klart jag tar åt mig allt ni säger, men det du har helt rätt kanske är lite sån. Jag ska fixa fläkten men har ju inte någon termal past ännu...

Permalänk

Testa köra dina minnen i 1600Mhz?
Jag har 1600Mhz minnen, men är stabilare i 1333Mhz

Permalänk

Jag ska ge det ett försök, Tack

Permalänk

Nu testat att köra minnena i alla lägen och är samma sak där, BSOD!

Kanske yttligare infomation kan komma till rätta? / LEDSEN ifall det är samma som förragången men är i ett sorts enkalre format att först¨i tycket jag själv sorry

Ledsen för att neddladnings länken är från mediafire, fuskbugg har "lagt ner"

http://www.mediafire.com/?2p21v13of2pk5q1

Permalänk

Nu efter jag skickade in min cpu funkar allt jätte bra igen, om ni vill kontakta mig för ni har samma problem är det bara att skicka pm till mig!