Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

Funkade perfekt för mig, genom steam då, SP har jag då kört.
Inte spelar den tidigare så PC versionen är mitt första Älskar de så länge, kört i 2h snart Riktigt grym optimerad, inge lagg eller något! Snyggt som fan!

Permalänk
Medlem

Alltså snälla, får panik här, kan någon hjälpa mig?

Köpte spelet via steam, och brått som jag hade gick jag in på socialclub, gjorde ett konto och aktiverade nyckeln där. Det länkades då ihop med mitt steam konto. Men nu när jag starar GTA via steam så måste jag på något sätt länka ihop nyckeln med kontot igen, och då står det bara "rockstar activation code already in use".

Testat både som adminstratör och allt möjligt, snälla hjälp?? 600 spänn och kan inte ens starta spelet...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kan inte ansluta till online läget medans min kompis som sitter bredvid mig sitter inne i det just nu och spelar :S Någon annan som får upp: unable to initiate communication with rockstar servers när dom försöker skapa/joina ett online game?

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem

snyggt som satan

Visa signatur

OER712

Permalänk
Medlem

Här kan ju vara intressant att veta, om man har problem med online eller installeringen. (se till att inte ha bindestreck (-),åäö eller andra konstiga bokstäver i ditt datornamn)
Detta verkar vara ett problem som MÅNGA har

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Kan inte ansluta till online läget medans min kompis som sitter bredvid mig sitter inne i det just nu och spelar :S Någon annan som får upp: unable to initiate communication with rockstar servers när dom försöker skapa/joina ett online game?

Jag får upp samma error, kör du på steam eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Alltså snälla, får panik här, kan någon hjälpa mig?

Köpte spelet via steam, och brått som jag hade gick jag in på socialclub, gjorde ett konto och aktiverade nyckeln där. Det länkades då ihop med mitt steam konto. Men nu när jag starar GTA via steam så måste jag på något sätt länka ihop nyckeln med kontot igen, och då står det bara "rockstar activation code already in use".

Testat både som adminstratör och allt möjligt, snälla hjälp?? 600 spänn och kan inte ens starta spelet...

Du har ju länkat din cd key mot ett rockstar social klubb konto, detta måste du logga in i utöver steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannex11:

Jag får upp samma error, kör du på steam eller?

se mitt tidigare inlägg, stor sannolikhet att det är problemet.

Permalänk

Hoppas verkligen att modders direkt tar itu med first person weapon animations...ser ju fruktansvärt amatörmässiga ut :/ Rekylen kan jämföras med en Airsoft.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Du har ju länkat din cd key mot ett rockstar social klubb konto, detta måste du logga in i utöver steam.

Kan inte ens logga in någon annanstans. PÅ socialclub hittar jag ingenstans jag kan ladda ner något.. Dessutom är ju socialclub kontot länkat med mitt steamaccount

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

se mitt tidigare inlägg, stor sannolikhet att det är problemet.

Har inga konstiga bokstäver eller åäö i mitt datornamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Alltså snälla, får panik här, kan någon hjälpa mig?

Köpte spelet via steam, och brått som jag hade gick jag in på socialclub, gjorde ett konto och aktiverade nyckeln där. Det länkades då ihop med mitt steam konto. Men nu när jag starar GTA via steam så måste jag på något sätt länka ihop nyckeln med kontot igen, och då står det bara "rockstar activation code already in use".

Testat både som adminstratör och allt möjligt, snälla hjälp?? 600 spänn och kan inte ens starta spelet...

Ta bort din autosign.dat för Social Club från din dator. Borde ligga någonstans likt detta:

D:\Documents\Rockstar Games\Social Club\Profiles\autosign.dat

Sen ska du kunna logga in med det konto som du registrerade nyckeln på och då ska det inte behövas att du skriver in nyckeln igen. Det verkar vara när man har gamla inloggningsuppgifter eller ett annat konto inloggat sedan tidigare.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

GTA V slagit CS: go current online på steam. dock en bit kvar till dota 2

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Ta bort din autosign.dat för Social Club från din dator. Borde ligga någonstans likt detta:

D:\Documents\Rockstar Games\Social Club\Profiles\autosign.dat

Sen ska du kunna logga in med det konto som du registrerade nyckeln på och då ska det inte behövas att du skriver in nyckeln igen. Det verkar vara när man har gamla inloggningsuppgifter eller ett annat konto inloggat sedan tidigare.

Det har inget med det o göra då det är via steam, inte från deras egna launcher, men tack ändå :/

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har spelat lite nu, men får fruktansvärda lagspikes. Kollat cpu och gpu använding. Gpu användningen rör sig ihop med lagspiksen. När spelet "stannar" så slutar grafikkortet jobba. Vad kan detta va? Kan de va för att spelet ligger på min Samsung ssd som har läsning på ungefär samma vis? En evo 840 givetvis med dom problemen de medfört

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannex11:

Jag får upp samma error, kör du på steam eller?

Nej jag kör inte via steam. Heter HerrTech på mitt windows konto så är inte något sådant. allting funkar bra tills jag ska gå online och skapa eller joina ett online game, då får jag bara upp detta direkt:

Unable to initiate communication with rockstar game servers

Story mode funkar fin fint just nu men jag hade gärna börjar spela med mina kompisar som är här på lan =/

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Nej jag kör inte via steam. Heter HerrTech på mitt windows konto så är inte något sådant. allting funkar bra tills jag ska gå online och skapa eller joina ett online game, då får jag bara upp detta direkt:

Unable to initiate communication with rockstar game servers

Story mode funkar fin fint just nu men jag hade gärna börjar spela med mina kompisar som är här på lan =/

Kör dina polare på steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannex11:

Kör dina polare på steam?

Ja dom gör juh det =/

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Ja dom gör juh det =/

Då är det nog det som är problemet. Jag kör inte på steam och har samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannex11:

Då är det nog det som är problemet. Jag kör inte på steam och har samma problem.

Vart köpte du ditt spel?

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Vart köpte du ditt spel?

http://www.nuuvem.com.br/ Men tror inte det är problemet.

Permalänk
Medlem

Online är helt felfritt, i allafall genom Steam. Har spelat i över 1 timme. Tycker Rockstar Games har gjort ett fenomenalt jobb den här gången, spelet ser fantastiskt ut!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

Även AMD fick tummarna ur.

http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalys...

Permalänk
Medlem

Någon som löst Code 2 ?? Rockstar update service is unavailable

Permalänk
Medlem

Snyggt spel... 2GB VRam räcker långt men inte till High på textures tyvärr.

Gonatt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannex11:

http://www.nuuvem.com.br/ Men tror inte det är problemet.

Tror dock det faktiskt. då jag också köpte mitt där We are fucked R.I.P <3 xD

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Tror dock det faktiskt. då jag också köpte mitt där We are fucked R.I.P <3 xD

Jag köpte på Steam och jag kan inte spela Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunkas:

Jag köpte på Steam och jag kan inte spela Online!

får du samma error kod som oss? och du kan spela allting annat bra?

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

får du samma error kod som oss? och du kan spela allting annat bra?

Kan spela Story men inte online, kan inte ansluta till servrarna

Permalänk
Skrivet av ZyntaaX:

Det har inget med det o göra då det är via steam, inte från deras egna launcher, men tack ändå :/

Fast alla använder deras egna launcher, oavsett om man köpt via Steam eller inte.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |