Permalänk
Medlem

Sandy Bridge speldator

Hej, anser inte att Intel 2700k är värd pengarna. Det är inte Sandy Bridge-E heller. Ivy Bridge ser lovande ut men fyra-fem månaders väntetid för en processor som ändå inte fläskar mot grafiken, BF3 kommer, nu måste det ändå vara dags för en uppgradering.

Kritisera fritt. Jag är fast vid Asus, men är chipsetet det senaste? Bör jag köra de minnena, eller kanske halvera kapaciteten och öka hastigheten?

Mycket tacksam för svar!
Mvh Henrik.

edit: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=998726...

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr fungerar inte din varukorg så om du kan lägga upp den på nytt hade varit bra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Tyvärr fungerar inte din varukorg så om du kan lägga upp den på nytt hade varit bra.

Tack, man var tvungen att vara inloggad på mitt konto för att se den Checka edit...

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Hedersmedlem

Du har tagit fel processor för du skall ha "k" modellen.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619272

16GB är så billigt att det inte finns någon anledning att inte ta det för skall du ha datorn länge så är det bra att ha matchande minnen och sedan kan du klocka förbi 2700k med lätthet. Utan den är nog mest till för de som vill skryta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Du har tagit fel processor för du skall ha "k" modellen.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619272

16GB är så billigt att det inte finns någon anledning att inte ta det för skall du ha datorn länge så är det bra att ha matchande minnen och sedan kan du klocka förbi 2700k med lätthet. Utan den är nog mest till för de som vill skryta.

Det där med K:et hade jag missat helt, tack :), vad är det för skillnad förresten?

Minnesmängden är nog det enda jag är skeptisk till, dom ligger väl bara o alstrar värme då jag aldrig ens kört 8gb i taket... Funtar på att trappa ned till 8gb.

Mvh Henke

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SkiZoR:

Det där med K:et hade jag missat helt, tack :), vad är det för skillnad förresten?

Minnesmängden är nog det enda jag är skeptisk till, dom ligger väl bara o alstrar värme då jag aldrig ens kört 8gb i taket... Funtar på att trappa ned till 8gb.

Mvh Henke

"k" modellen är upplåst så man kan klocka medan den utan "k" inte klockar alls.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM