Silver Power SP-SS620M 620W PSU, räcker det för att köra GTX 570 SLI?

Permalänk
Medlem

Silver Power SP-SS620M 620W PSU, räcker det för att köra GTX 570 SLI?

Hej!
Jag har försökt läsa på lite här på forumet om hur nätaggregat och liknande fungerar men jag är tyvärr hopplöst korkad när det gäller sådant, så jag tänkte att jag istället frågar själv här så rakt och kortfattat jag bara kan.
Jag tänkte köpa ett till gtx 570 (Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX heter det i sin fulla prakt enligt komplett.se) men är inte alls säker på att mitt nätagg klarar det.

Nu vet jag inte alls om det har någon som helst betydelse för att få ett bra svar men jag skriver väl ut resten av burken också ifall det är något av det ni skulle behöva veta (jag har som sagt absolut noll koll på datorer så ni får ursäkta ifall det här är helt onödig information) :
Chassi: Cooler Master HAF X Big Tower
Processor: Intel Core™ i5-2500K Processor
RAM: Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9
Kylare: Antec Kuhler H2O 620 CPU Kylare

Säg gärna till om det är något mer som ni behöver veta, så ska jag försöka ta reda på det =P.

Kort sagt: Räcker det för att köra SLI eller måste jag köpa ett nytt nätaggregat också?
Tack på förhand!

Tillägg: Då jag bestämt mig för att skaffa ett nytt nätaggregat så tänkte jag passa på att fråga efter rekommendationer på sådana i prisklassen 1500-2000kr (om det räcker förstås ^_^).

Permalänk
Medlem

Det är lite på gränsen. Rekommenderar 750W iaf.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Så länge nätagget inte är allt för gammal och du inte clockar något är det ingen fara. Det är ett bra seasconic nätagg det där.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

lagom till ett kort egentligen, speciellt om man vill ha marginaler!
Kan på gränsen räcka till två kort, men då helt utan överklockning.

Endast grafikkorten 410W:
http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-570-sli-review/13
lägg till resten av pcn och överclockning så rekommenderar dom 800-1kW för att vara på säkra sidan.

Problemet är att om du chansar och agget går, så får nog grafikkorten sig en kyss på vägen som inte garantin täcker

Permalänk
Medlem

Tack för snabba och utmärkta svar allihop! Då jag inte vill chansa så blir det nog ett nytt nätaggregat då ^^

Har ni några rekommendationer för såna i prisklassen 1500-2000kr (om det räcker förstås, annars får jag ju skjuta till lite mer pengar xD)?

Permalänk
Medlem

ax 850w är ett fint nätagg seasconic byggt med enbart 105 Japanska kondningar. 7 års kvalite.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d