Permalänk
Medlem

Bluee screens efter nytt grafikkort

Hejsan! Jag har nyligen köpt och installerat ett nytt grafikkort + nätagg, sapphire radeon 6950 2gb och Plexgear PS-600, 80-Plus. Min processor är sedan tidigare Intel i3 530 @ 2.93 Ghz.
Hade aldrig sett insidan av en dator förut, så jag var ganska rädd när jag skulle installera allt. Men det fungerade bra, jag installerade alla drivrutiner och fick hela köret att fungera fint. Dock så blev det extremt trångt i chassit, det ligger sladdar exakt överallt, får nästan trycka fast locket när jag vill stänga chassit.
Så nu för någon dag sen så började datorn surra; det var en sladd som hade börjat ta emot grafikkortets fläkt. Enkelt öppnade jag upp chassit och band fast sladden åt sidan. Även om det kanske inte har det det att göra, så kändes det som att så fort jag bundit bort den där sladden så fick jag en bsod. Den startade om sig själv, utan problem och jag fortsatte spela mina spel. Någon timme senare så stängdes datorn av igen, men utan bsod. Återigen satte datorn på sig, och jag fortsatte spela mina spel.
Men nu, en tredje gång, så fick jag en bsod. Jag hann kort memorera orden "Bad pool header" innan datorn satte på sig igen. Efter att ha googlat långt om länge har jag inte blivit det minsta klokare, och ber därför Er om hjälp.
Vad är detta för något? Hur kan jag få mer information om problemet än några kryptiska ord? Framförallt, hur kan jag lösa problemet?

Permalänk
Medlem

avinstallerade du drivrutinerna för det gamla grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, görs inte det automatiskt när man installerar de nya drivrutinerna?

Permalänk
Skrivet av merhawie:

Hejsan! Jag har nyligen köpt och installerat ett nytt grafikkort + nätagg, sapphire radeon 6950 2gb och Plexgear PS-600, 80-Plus. Min processor är sedan tidigare Intel i3 530 @ 2.93 Ghz.
Hade aldrig sett insidan av en dator förut, så jag var ganska rädd när jag skulle installera allt. Men det fungerade bra, jag installerade alla drivrutiner och fick hela köret att fungera fint. Dock så blev det extremt trångt i chassit, det ligger sladdar exakt överallt, får nästan trycka fast locket när jag vill stänga chassit.
Så nu för någon dag sen så började datorn surra; det var en sladd som hade börjat ta emot grafikkortets fläkt. Enkelt öppnade jag upp chassit och band fast sladden åt sidan. Även om det kanske inte har det det att göra, så kändes det som att så fort jag bundit bort den där sladden så fick jag en bsod. Den startade om sig själv, utan problem och jag fortsatte spela mina spel. Någon timme senare så stängdes datorn av igen, men utan bsod. Återigen satte datorn på sig, och jag fortsatte spela mina spel.
Men nu, en tredje gång, så fick jag en bsod. Jag hann kort memorera orden "Bad pool header" innan datorn satte på sig igen. Efter att ha googlat långt om länge har jag inte blivit det minsta klokare, och ber därför Er om hjälp.
Vad är detta för något? Hur kan jag få mer information om problemet än några kryptiska ord? Framförallt, hur kan jag lösa problemet?

Kanske läge att kolla den fastbundna kabeln riktigt så den inte glappar...

Permalänk
Medlem

Det gör den inte...
Inget som vet vad detta "Bad pool header" betyder för något? Någon som kanske har någon erfarenhet?

Permalänk
Medlem

bad pool header betyder drivrutinskonflikt. Så det är nånting med drivrutiner att göra. Tycker att du borde omformatera om

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

avinstallera alla grafikkortsdrivrutiner nya som gamla, ladda hem driver sweeper och kör det för att vara säker på att allt är borta.
ladda hem senaste drivrutinerna och installera dom.

bad pool header fix.
http://www.badpoolheader.com/bad-pool-header-how-to-fix-the-b...

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

jag är inte den som är bäst på datorer, hur avinstallerar man alla drivrutiner till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

startmenyn/ kontrolpanelen/ avinstallera ett program, så får du leta upp dom bland programmen där.
ladda hem och installera driver sweeper också och kör en scan med det så du är säker på att allt är borta.
sen installera dom senaste drivrutinerna.

Visa signatur

In science we trust!