Permalänk

det perfekta programet

finns det något program som överklockar cpun till max och samtidigt kollar om den e stabil??????

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

jaadu, tänk om det fanns ett sådant program
Nej, det gör det inte, inte vad jag vet iaf. Det varierar från CPU till CPU så du får helt enkelt testa dig fram. Använd något program som stressar datorn, Prime95 eller 3dmark tex och kör dem under flera timmar. Du får sedan en ganska klar bild om hur det ligger till.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arel
jaadu, tänk om det fanns ett sådant program
Nej, det gör det inte, inte vad jag vet iaf. Det varierar från CPU till CPU så du får helt enkelt testa dig fram. Använd något program som stressar datorn, Prime95 eller 3dmark tex och kör dem under flera timmar. Du får sedan en ganska klar bild om hur det ligger till.

Fanns det inte ett sånt program till något moderkort för någon tid sen? Den klockar upp, startar windows, testar om den är stabil, sen startar om, klockar upp osv... tills den känner att den blir instabil, då klockar den ner lite.

Tror det var här på swec som jag läste detta, tror det var någon moderkortsrecension, men är inte säker dock... Hmm.. kanske var en dröm ^_^;

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^_^

Fanns det inte ett sånt program till något moderkort för någon tid sen? Den klockar upp, startar windows, testar om den är stabil, sen startar om, klockar upp osv... tills den känner att den blir instabil, då klockar den ner lite.

Tror det var här på swec som jag läste detta, tror det var någon moderkortsrecension, men är inte säker dock... Hmm.. kanske var en dröm ^_^;

Nej det va inte en dröm
Jag fick ett sånt progg till mitt moderkort
Det är ett MSI KT3 Ultra

Permalänk

funkar det bra??

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

var inte det redstorm overclocking på soltekkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^_^

Fanns det inte ett sånt program till något moderkort för någon tid sen? Den klockar upp, startar windows, testar om den är stabil, sen startar om, klockar upp osv... tills den känner att den blir instabil, då klockar den ner lite.

Tror det var här på swec som jag läste detta, tror det var någon moderkortsrecension, men är inte säker dock... Hmm.. kanske var en dröm ^_^;

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

det finns ett program som heter Fuzzy Logic som levereras med moderkort från MSI. I detta program finns en funktion som klockar upp fsb 1mhz åt gången och testar om datorn är stabil. till slut så hänger sig datorn. då är det bara att starta om så kör programmet med den högsta fsb:n.

det funkar sådär, programmet testar inte stabiliteten så ingående innan det höjer ett steg till...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Avstängd

Tyckte väl att det verkade lite för verkligt för att vara en dröm

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^

Permalänk
Medlem

fick det till min dator, tyckte att de sög :S..lättare att göra själv...:S...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
fick det till min dator, tyckte att de sög :S..lättare att göra själv...:S...

Håller med!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu