Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

En ung mans Hörna

Jaha, då va det dags att publicera bygget på skrivbordet/Datorhörnan här på SWEC. Är inte riktigt klar men uppdatering lär bli i mellandagarna eller i början på januari

Har även ett serverbygge som ska läggas upp som galleri. va bitvis därför jag ville ha större skrivbord.
Kommer köpa en gamingdator som ska trängas här i framtiden och laptopen ska då flyttas ner och en till skärm inhandlas

Uppdateringar kommer komma efterhand

Kvar att göra:

[X]Måla hyllan
[X]Sätta dit LED- lister
[X]Fixa sladdarna bättre
[X]Bygga en gamingdator
[ ]Köpa en till skärm
[X]Snygga till Servern
[ ]...Något jag glömt

Ps: Nästa uppdatering kommer det bli 1000x bättre bilder, Har tagit bilderna med min HTC desire HD, väderlös slutare. Men min sambo ska få en systemkamera av mig i julklapp så hädanefter kommer det vara bättre bilder

Update: Har nu målat hyllan, Blev vit då sambon vägrar ha fler svarta detaljer då det blir dammigt direkt x) . Blev ganska bra ändå. Fixade även dit Ledlisterna och medans färgen torkade så passade jag på att skruva upp kabelsamlare, mycket bättre än innan!

Har tagit bilder med sambons sytemkamera, ska bara föra över dom till min dator sen kommer bilder. Lär inte bli idag dock. Så Update kommer

Update: högupplösta bilder

Update på G: På måndag så kommer det nya bilder på min USB HUBB som skall vara nersänkt i bordet.

Update: SweC's musmatta kom! Har även byggt en ny dator, Galleri kommer kanske i helgen, och har då flyttat bort laptopen för att få mer plats på skrivbordet.

Update: Lagt till två nya gallerier, en på speldator och en på server. Kan även säga att nya bilder påå hörnan är på ingång.

Ska kanske flytta snart och då kommer jag ha ett eget rum för kontor/Mancave och då ska även ett nytt skrivbord inhandlas, troligtvis massiv ek! Rösta 5p Så ska ni få se på uppdatering

En ung mans Hörna

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

krockar ni inte med stolarna ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErsdaHL06:

krockar ni inte med stolarna ?

Står väl en mans hörna?

Permalänk
Medlem

FB? FAAAIL!
Annars ser det bra ut

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

krockar ni inte med stolarna ?

Sambon sitter knappt vid datorn ^^ händer ibland annars brukar hon sitta i soffan med datorn i knät ^^ Men visst, lite trångt blir det när båda sitter här, Men inget man klagar på

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

gillar bygget riktigt bra "el cheapo" lösning på kabeldragning!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Är det inte jobbigt försambon att använda sin Laptop efter ny-bygget då det ser ut som att den med öppen skärm inte kan stå så långt in på skrivbordet? Man vill ju ha den en bit in för att kunna vila armarna mot skrivbordet.

Annars vare schyst byggt och det blir förmodligen ännu snyggare med LED listerna!

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Är det inte jobbigt försambon att använda sin Laptop efter ny-bygget då det ser ut som att den med öppen skärm inte kan stå så långt in på skrivbordet? Man vill ju ha den en bit in för att kunna vila armarna mot skrivbordet.

Annars vare schyst byggt och det blir förmodligen ännu snyggare med LED listerna!

Nej, den kommer inte tillräckligt nära hyllan ska lägga upp nya bilder nu.

Skrivet av Kel:

gillar bygget riktigt bra "el cheapo" lösning på kabeldragning!

haha, ja det fungerade ganska bra, men va poå IKEA och passade då på att köpa kabelkanaler

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Är det inte jobbigt försambon att använda sin Laptop efter ny-bygget då det ser ut som att den med öppen skärm inte kan stå så långt in på skrivbordet? Man vill ju ha den en bit in för att kunna vila armarna mot skrivbordet.

Annars vare schyst byggt och det blir förmodligen ännu snyggare med LED listerna!

okej grymt

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Stiligt funderar på en liknande lösning

Permalänk
Medlem

Jag har inte lyckats hitta samma multifärgade LED lister som du använde, kan du vägleda mig, du store vise?

Visa signatur

|Ace Ecco 220| Corsair TX 650W | Asus P7P55-M, intel P55 MATX | INTEL Core i5-750 @ 3.4GHz| Corshair XMS3 2x2 GB DDR3 | XFX HD 6950 2GB | WD Caviar GreenPower 650gb |
Även den starkaste måste ta i när han skiter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zentzz:

Jag har inte lyckats hitta samma multifärgade LED lister som du använde, kan du vägleda mig, du store vise?

haha, Finns som sagt på IKEA( http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40192361/)

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

nice stuff! funderar på att göra något liknanade, har samma skrivbord

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Annars finns det LED lister (Flexibla) på Bauhaus för 399:- Som är 4x50cm Helt multicolour med funktioner som fade, strobe, flash etc.. Som dessutom har en trådlös fjärrkontroll man får med OCH har längre livslängd än IKEA´s Led lister

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

använder själv de listerna XCYM länkade bakom min tv.. Ser riktigt snyggt ut! Men kanske borde prova dom från Bauhaus nästa gång

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Annars finns det LED lister (Flexibla) på Bauhaus för 399:- Som är 4x50cm Helt multicolour med funktioner som fade, strobe, flash etc.. Som dessutom har en trådlös fjärrkontroll man får med OCH har längre livslängd än IKEA´s Led lister

Hittade dem inte på Bauhaus hemsida de jag hittade kostade 599:- och var endast en och samma färg. http://www.bauhaus.se/webshop/belysning/inbyggnad/led/led-fle...

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Hittade dem inte på Bauhaus hemsida de jag hittade kostade 599:- och var endast en och samma färg. http://www.bauhaus.se/webshop/belysning/inbyggnad/led/led-fle...

Jo men dem jag snackar om finns endast i butik. Har aldrig funnits på deras hemsida av någon anledning :S (Har köpt 2 pack själv nämnligen).

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför människor har dubbla tangentbord?

Remote desktop, SSH, VNC?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Förstår inte varför människor har dubbla tangentbord?

Remote desktop, SSH, VNC?

Hade två hemma, hur får man två kopplade till ett?

Skrivet av MarcusNO:

Annars finns det LED lister (Flexibla) på Bauhaus för 399:- Som är 4x50cm Helt multicolour med funktioner som fade, strobe, flash etc.. Som dessutom har en trådlös fjärrkontroll man får med OCH har längre livslängd än IKEA´s Led lister

Låter ganska bra kanske ska kolla där ifall dessa lägger av. Tack för tipset

Skrivet av cosmos92:

nice stuff! funderar på att göra något liknanade, har samma skrivbord

Gör det MDF skiva kostar inte mkt och lätt att arbeta med

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Haha så gott som 100% som jag tänkte bygga nu till våren XD
Stämmer dig för patentintrång XD

Skitsnyggt. 5/5

Fråga. Hur stabilt är det med fötterna på det viset när dom står i ett led så där.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Haha så gott som 100% som jag tänkte bygga nu till våren XD
Stämmer dig för patentintrång XD

Skitsnyggt. 5/5

Fråga. Hur stabilt är det med fötterna på det viset när dom står i ett led så där.

Stabilitet 4 av 5, men skall skruva fast den i väggen så om jag köpt 3 ben till och satt dit i bakkant hade det varit en 5:a

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

Stabilitet 4 av 5, men skall skruva fast den i väggen så om jag köpt 3 ben till och satt dit i bakkant hade det varit en 5:a

Kanon
Tack för det ^^

Skall som sagt bygga så gott som samma sak fast för 3 skärmar.
Får se när jag tyar börja bara XD

Har redan sen tre månader bak både fötterna diodlisterna (samma som du som kan ändra färg) och vesafästen :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

snygg hylla !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Välgjort! Stort pluss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Välgjort! Stort pluss.

Skrivet av joshoa:

snygg hylla !

Tackar

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte bara höra med dig vem jag ska höra av mig till om jag vill köpa en sån SWEC musmatta??

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Hej, tänkte bara höra med dig vem jag ska höra av mig till om jag vill köpa en sån SWEC musmatta??

köps via sweC..

http://www.sweclockers.com/artikel/14992-sweclockers-officiel...

följ länken

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Tackar
EDIT: slutsålt :/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Tackar
EDIT: slutsålt :/

Tråkigt :/ men ack inte förvånande..

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Snyggt äre! Och sjukt många och detaljerade bilder. Kan man ge något annat än 5p?