Köpråd på SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

I princip, ja. SSD går så sjukt fort ändå, så dedär millisekundrarna hit och dit kommer att vara försummbara. Jag lovar att du kommer inte vara missnöjd med en force 3. Inte heller med en GT. Inte heller med en från OCZ.

Skickades från m.sweclockers.com

okej hehe hur snabbt gick de o installera win7 då på force 3 ?

o är de nån som vet vad skillnaden är mellan dom?( Force 3 och Force GT) Eftersom de var nån som sa att de var samma styrkrets

Permalänk

Här är min forumtråd om du vill kolla vad andra svarat, 52 svar är där
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1066197-ssd-kop-sn...

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av omg296:

okej hehe hur snabbt gick de o installera win7 då på force 3 ?

o är de nån som vet vad skillnaden är mellan dom?( Force 3 och Force GT) Eftersom de var nån som sa att de var samma styrkrets

Det gick så fort som min HDD klarade av att spotta över datan. Om du ska köra clean install kommer det nog inte ta mer än 20 minuter max tills du är inne på skrivbordet.

Skillnaden nellan 3 och GT är en liiiiten skillnad i överförningshastighet. Tror att det var så att GT är 5 MB/sekund snabbare än 3. Som sagt innan dock är skillnaden dock väldigt försumbar när det kommer till vanligt bruk.

Min dator startar jättesnabbt. Inte timeat, men efter det att BIOS satt igång och W7 börjar boota så är den tråkiga windowsflaggan uppe i max 5 sek. Sedan blinkar inloggningsskärmen förbi och sedan är skrivbordet uppe, samt alla program. Boot tar väll en sådär 25 sekunder? Och då är allt responsivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill inte skryta eller så, men ser i din text att du är rätt så jävla taggad på att få köra på din SSD :), Jag har en Corsair Force 3, 120GB och från och med knapp tryckningen på datorn så tar det cirka 12-17 sekunder att starta datorn. Startar jag om datorn hinner jag knappt se skärmen bli svart innan den är vid Windows flaggan igen

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niblie:

Vill inte skryta eller så, men ser i din text att du är rätt så jävla taggad på att få köra på din SSD :), Jag har en Corsair Force 3, 120GB och från och med knapp tryckningen på datorn så tar det cirka 12-17 sekunder att starta datorn. Startar jag om datorn hinner jag knappt se skärmen bli svart innan den är vid Windows flaggan igen

Nice
Tror jag kanske köper en Corsair Force 3 haha så får jag pengar över till mer Ram minne eller nåt^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av omg296:

Nice
Tror jag kanske köper en Corsair Force 3 haha så får jag pengar över till mer Ram minne eller nåt^^

Lika bra nu när ram är så billigt, inte sant?

Lycka till med din disk! Om den fungerar (och det ska den) garanterar jag dig att du kommer vara nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av omg296:

Nice
Tror jag kanske köper en Corsair Force 3 haha så får jag pengar över till mer Ram minne eller nåt^^

Du kommer inte bli missnöjd

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av omg296:

Tjena, tänkte kolla hur de är med SSD.
Jag tänkte beställa Corsair GT 120GB, men så har jag läst att många får Bluescreen osv, och hur gör man får att flasha en ssd eller vad det nu heter? för att jag har läst att man bör göra det eftersom dom släpper nya firmware som gör allting stabilare eller nåt :).
Samt tänkte om de finns nån ssd som kanske är bättre eller lika bra för mindre pengar?

Mvh

Skrivet av Adammcintosh:

Jag köte denna igår, så jag ska hämta ut den imorgon
En av dom snabbaste för de priset

http://www.inet.se/produkt/5315102/ocz-ssd-vertex3-120gb-max-...

Enligt pappret ja. Du ska aldrig följa vad tillverkarna själva skriver på pappret. Det är ju klart att de vill skriva 500 MB/S men det är en helt annan grej hur den presterar i verkligheten och sandforce som denna använder sig av är känt för att vara snabbt men instabilt som fan... Jag skulle vilja rekommendera samsung 830 ssd för att den helt enkelt är stabil (än sålänge) och snabb.
Du kan läsa testet på den här http://www.nordichardware.se/lagring/44273-samsung-ssd-830-exklusivt-test-pa-nordichardware.html?start=0#content