Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Ojsan vad många som inte vet skillnad på Volt och spänning Volt är vad man mäter i inte storheten... Sluta säga fel det skär i öronen...(eller hur man ska säga)

Försöker förstå hur du menar, men uttrycker jag mig inte korrekt när jag talar om volten som spänning? Volt är ett mått på spänningen inte sant?

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tsc:

Försöker förstå hur du menar, men uttrycker jag mig inte korrekt när jag talar om volten som spänning? Volt är ett mått på spänningen inte sant?

Haha Vet hur det är i början när man försökte förstå men sen slog det mig...Man säger inte: du där båten är för kort öka metern...man säger öka Längden! Hur skulle det låta om tyngdlyftaren sa: Fan va lätt det är, öka grammet

Inkorrekt mening:

Min dator krashar, behöver jag öka volten? Hur gör man det?

Korrekt mening:

Min dator krashar, behöver jag öka spänningen? Hur gör man det?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Haha Vet hur det är i början när man försökte förstå men sen slog det mig...Man säger inte: du där båten är för kort öka metern...man säger öka Längden! Hur skulle det låta om tyngdlyftaren sa: Fan va lätt det är, öka grammet

Inkorrekt mening:

Min dator krashar, behöver jag öka volten? Hur gör man det?

Korrekt mening:

Min dator krashar, behöver jag öka spänningen? Hur gör man det?

Ok jag förstår vad du menar, men jag kom fram till att jag ändå tycker du inte borde gnälla över något så vedertaget som "volten"!

OT så har jag nu registrerat högre avläsning på _spänningen_, nämligen 1.3 volt när jag ställt in den på 1.2 volt!

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Haha Vet hur det är i början när man försökte förstå men sen slog det mig...Man säger inte: du där båten är för kort öka metern...man säger öka Längden! Hur skulle det låta om tyngdlyftaren sa: Fan va lätt det är, öka grammet

Inkorrekt mening:

Min dator krashar, behöver jag öka volten? Hur gör man det?

Korrekt mening:

Min dator krashar, behöver jag öka spänningen? Hur gör man det?

och ska man göra det ännu mer uppenbart för gemene man så kan man byta ut volt och spänning mot meter och längd

alternativ a : "fan, jag tror jag behöver öka metern på det här skåpet, får inte plats med mina kläder"

alternativ b : "fan, jag tror jag behöver öka bredden på det här skåpet, får inte plats med mina kläder"

Skrivet av inzani:

högerklicka -> visa bild

pfft, det är du som laddar upp bilden och vill ha feedback som ska göra skitgörat.

såhär ska det se ut

[url=http://imup.se/i/zeQQcv3zD7.png][img]http://imup.se/i/zeQQcv3zD7.png[/img][/url]

tada! en klickbar bild!
alternativt skär du ut det intressanta ur bilden så att forumet kanske inte hade behövt skala om bilden.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Alltså jag kan inte ens klocka upp mitt kort till 1000 på processorn även fast jag drar upp spänningen rejält. Har iofs bara testat med Battlefield 3 och det kraschar omgående. Varför är det så här? Har inte sett nån som inte kommer över 1000.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Skrivet av nevada:

Alltså jag kan inte ens klocka upp mitt kort till 1000 på processorn även fast jag drar upp spänningen rejält. Har iofs bara testat med Battlefield 3 och det kraschar omgående. Varför är det så här? Har inte sett nån som inte kommer över 1000.

Vilket program använder du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vilket program använder du?

Har provat trixx, afterburner och ccc.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Har provat trixx, afterburner och ccc.

hur långt kommer du innan det tar stopp då?
och vad ligger tempsen på.
utan att öka spänningen alltså.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av nevada:

Har provat trixx, afterburner och ccc.

Har du dragit upp 'extra power' till högsta i CCC-overdrive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

hur långt kommer du innan det tar stopp då?
och vad ligger tempsen på.
utan att öka spänningen alltså.

Har bara provat 1000, lägre känns meningslöst att prova. Tempen har varit max 72 grader.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Har du dragit upp 'extra power' till högsta i CCC-overdrive?

Japp

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Har bara provat 1000, lägre känns meningslöst att prova. Tempen har varit max 72 grader.

var god och testa 1 MHz, 5 etc etc, om du vill komma till botten med problemet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Hur starkt nätagg tror ni jag behöver om jag ska köra CF med två XFX 7970 och lite överklockning på dem? Räcker 850W om det är ett corsair agg?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Hur starkt nätagg tror ni jag behöver om jag ska köra CF med två XFX 7970 och lite överklockning på dem? Räcker 850W om det är ett corsair agg?

Ett 750W av bra märke räcker, förutsatt att du inte sitter på tio RAIDade hårddiskar och massa andra extra enheter/utrustning. I Sweclockers test (med en värsting-rigg) så drog hela systemet 588W ur väggen med 7970CF.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ett 750W av bra märke räcker, förutsatt att du inte sitter på tio RAIDade hårddiskar och massa andra extra enheter/utrustning. I Sweclockers test (med en värsting-rigg) så drog hela systemet 588W ur väggen med 7970CF.

Okej men tar inte överklockning ganska mycket? Om man ska överklocka två GPUer och kanske CPU också?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Vad är det högsta ni skulle våga dra upp spänningen till vid användning av referenskylaren från Sapphire?

För övrigt sitter jag nu på 1250 voltage, 1165MHz Kärna och 1550MHz Minne. Än så länge är det stabilt.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Okej men tar inte överklockning ganska mycket? Om man ska överklocka två GPUer och kanske CPU också?

Borde fortfarande räcka med 750W. Sitter själv på ett 750W, corsair AX serien. Hoppas på att det räcker för två överklockade 7970 mitt system nu med cpun överklockad o lite på grafikorten drar bara 400W. Så borde kunna klara mig

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Okej men tar inte överklockning ganska mycket? Om man ska överklocka två GPUer och kanske CPU också?

Bör inte vara några problem.

Skrivet av Wizbro:

Vad är det högsta ni skulle våga dra upp spänningen till vid användning av referenskylaren från Sapphire?

För övrigt sitter jag nu på 1250 voltage, 1165MHz Kärna och 1550MHz Minne. Än så länge är det stabilt.

Högsta stabila jag hittat i nuläget är 1230/1750 med referenskylning. Detta på 1.3v, dock så går den aldrig över 1.27v pga svinn och värmen är än så länge inget jag oroar mig för. Vid flera timmars Bf3-lirande så hamnade jag på max 85c~.

Permalänk
Skrivet av Almost_Me:

Borde fortfarande räcka med 750W. Sitter själv på ett 750W, corsair AX serien. Hoppas på att det räcker för två överklockade 7970 mitt system nu med cpun överklockad o lite på grafikorten drar bara 400W. Så borde kunna klara mig

Okej Men har redan ett 850W på väg, känns bra att ha lite att röra sig på också

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Okej Men har redan ett 850W på väg, känns bra att ha lite att röra sig på också

Ja men dåså! jo precis, alltid skönt att ha det så räcker och bli över så man verkligen är på säkra sidan

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Bör inte vara några problem.

Högsta stabila jag hittat i nuläget är 1230/1750 med referenskylning. Detta på 1.3v, dock så går den aldrig över 1.27v pga svinn och värmen är än så länge inget jag oroar mig för. Vid flera timmars Bf3-lirande så hamnade jag på max 85c~.

Tack!

Dock har jag fortfarande ett par funderingar. Vad ska jag göra för att få min överklockning att vara konstant? Jag spelade lite samtidigt som jag hade GPU-Z igång på min andra skärm, och jag observerade två mystiska fenomen.

Det första är att min minnesfrekvens konstant håller sig på 4106.3MHz, fast att den effektiva klocken just nu ska ligga på 6240MHz. Det andra är att kärnfrekvensen ibland bestämmer sig för att klocka ned sig till 925MHz igen. Finns det också något sätt att få klocken att hålla i sig även när GPUn inte används, dvs i desktop? Den ställer sig där till 400MHz.

Körde nyss en performance benchmark i 3DMARK11 basic edition, och i det första testet fick jag konstant över 100FPS, och frekvensen höll sig kvar på 1180MHz. Sedan gick både min FPS och klockfrekvens gradvis nedåt för varje testsegment, för att till slut landa på 925MHz (och minnesfrekvensen vägrar fortfarande sluta vara 4106.3MHz). Dessutom visade den andra skärmen bara svart under alla test förutom det första och sista.

Sedan gick jag till Furmark, då något mycket spännande inträffade - nämligen att min kärnfrekvens stutsade omkring allt mellan 400MHz och 1180MHz, och aldrig höll sig på samma värde för mer än en sekund. Goda nyheten är dock att temperaturen aldrig översteg 68C.

PS. Jag har stängt av power savings i Windows 7 och ULPS via Sapphire TRIXX. MSI Afterburner har ej använts för att kontrollera korten.

EDIT: Intressant kan också vara att 3DMARK11s resultatsida påstår att min drivrutin inte är okej. ''Graphics driver is not approved'', även fast att jag installerat om de senaste drivrutinerna tre gånger från AMDs webbplats.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Tack!

Dock har jag fortfarande ett par funderingar. Vad ska jag göra för att få min överklockning att vara konstant? Jag spelade lite samtidigt som jag hade GPU-Z igång på min andra skärm, och jag observerade två mystiska fenomen.

Det första är att min minnesfrekvens konstant håller sig på 4106.3MHz, fast att den effektiva klocken just nu ska ligga på 6240MHz. Det andra är att kärnfrekvensen ibland bestämmer sig för att klocka ned sig till 925MHz igen. Finns det också något sätt att få klocken att hålla i sig även när GPUn inte används, dvs i desktop? Den ställer sig där till 400MHz.

Körde nyss en performance benchmark i 3DMARK11 basic edition, och i det första testet fick jag konstant över 100FPS, och frekvensen höll sig kvar på 1180MHz. Sedan gick både min FPS och klockfrekvens gradvis nedåt för varje testsegment, för att till slut landa på 925MHz (och minnesfrekvensen vägrar fortfarande sluta vara 4106.3MHz). Dessutom visade den andra skärmen bara svart under alla test förutom det första och sista.

Sedan gick jag till Furmark, då något mycket spännande inträffade - nämligen att min kärnfrekvens stutsade omkring allt mellan 400MHz och 1180MHz, och aldrig höll sig på samma värde för mer än en sekund. Goda nyheten är dock att temperaturen aldrig översteg 68C.

PS. Jag har stängt av power savings i Windows 7 och ULPS via Sapphire TRIXX. MSI Afterburner har ej använts för att kontrollera korten.

EDIT: Intressant kan också vara att 3DMARK11s resultatsida påstår att min drivrutin inte är okej. ''Graphics driver is not approved'', även fast att jag installerat om de senaste drivrutinerna tre gånger från AMDs webbplats.

1. Varför frekvensen studsar omkring inne i spelandet kan jag inte svara på, kan hända att GPU-Z visar fel, vilket version använder du? 5.7.0 visar nämligen helt fel på flera värden.

2. 400mhz är flash-frekvens, dvs den frekvens som amd kort tenderar att köras i när du har webbläsaren uppe med något som kör flash. Detta kan möjligen ge de problem jag svarade på i #1, se till att du alltid har webbläsaren avstängd när du spelar eller benchmarkar. Hårdvaruaccelererad flash kan du stänga av, googla hur.

3. Frekvensen kanske inte är låst i TRIXX, detta kan möjligen också ge de problemet jag adresserat ovan. ULPS är något som endast påverkar om du kör CF. Furmark fungerar inte så bra heller med 7970, jag (tror) att det är en säkerhetsfunktion från AMD som gör att dem sänker frekvens för att skydda kortet från överhettning.

4. Så vitt jag vet så är endast drivrutinen från skivan WHQL-certifierad och inte de som i nuläget finns på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

1. Varför frekvensen studsar omkring inne i spelandet kan jag inte svara på, kan hända att GPU-Z visar fel, vilket version använder du? 5.7.0 visar nämligen helt fel på flera värden.

2. 400mhz är flash-frekvens, dvs den frekvens som amd kort tenderar att köras i när du har webbläsaren uppe med något som kör flash. Detta kan möjligen ge de problem jag svarade på i #1, se till att du alltid har webbläsaren avstängd när du spelar eller benchmarkar. Hårdvaruaccelererad flash kan du stänga av, googla hur.

3. Frekvensen kanske inte är låst i TRIXX, detta kan möjligen också ge de problemet jag adresserat ovan. ULPS är något som endast påverkar om du kör CF. Furmark fungerar inte så bra heller med 7970, jag (tror) att det är en säkerhetsfunktion från AMD som gör att dem sänker frekvens för att skydda kortet från överhettning.

4. Så vitt jag vet så är endast drivrutinen från skivan WHQL-certifierad och inte de som i nuläget finns på deras hemsida.

Tack för svar.

1. Jag använder senaste versionen, dvs 0.5.8 (versionen med ASIC-quality och PCI-E testet).

2. Jag hade dock inte något uppe annat än benchmarken och spelen. I skrivande stund ligger kärnan på 350MHz på mitt första kort och 300MHz på det andra.

3. Jag hittar dessvärre ingen låsningsfunktion i TRIXX, kan du specifiera? Som sagt har jag också CF vilket innebär att ULPS rekommenderas vara avstängt.

4. Det förklarar saken.

Tack igen för all hjälp, men jag undrar fortfarande över min minnesfrekvens. Något intressant jag nyss märkte var att GPU-Z listar minnesfrekvensen som 1375MHz, och då inte den ''effektiva'' klocken på 5500MHz. Kan den mystiska 4GHz klockningen bara vara av felaktigt format?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har nått 1100/1750 klocks rocksolid med 1.212 v. Spelat genom crysis 1, crysis warhead och är på väg med crysis 2 utan några problem med dessa klocks:). Men finns det något sett att nå ännu högre? Har testat att ställa upp volten i 1.3 v och ökat power slidern i CCC med 20 % utan att lyckas komma över 1150 i gpu core(memory i stock för undvika problem).

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Testar lite BF3 i 1230/1745 1.3V 68 Grader i Load.

Fps allt mellan 79-185

Fan det här kan ju hålla en människa singel för resten av livet haha

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Dunkade precis igång mitt Power Color 7970 med 1.3v 1230/1750.
Testade dra igenom ett performance i 3DMark 11 dunkade ut 9600 blankt.
Vet inte om det är bra eller dåligt, imorgon ska jag ge mig på att byta ut pastan mot lite Artic Silver 5 hoppas fläkten lugnar sig lite då vid load.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej men tar inte överklockning ganska mycket? Om man ska överklocka två GPUer och kanske CPU också?

Räkna på sweclockers testet?
http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...

Tar du 7970 i stock mot 7970 oc så drar överklockningen 84watt. Crossfire hd7970 drar 588watt (hela systemet). Lägg på 84w gånger 2 = 168watt. Sammanlagt skulle det bli 756watt för hela systemet. Jag skulle nog räkna lägga på lite extra än de där 84watten för marginalens skull. Testsystemet de kör med är intel hexacore @ 4ghz, men endast en ssd.
Jag skulle säga att du aldrig skulle klara dig på ett 750watts agg som någon tidigare påstod. 850watt lär du klara dig med om du inte har en massa hårddiskar. Däremot lär det bli galet varmt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Räkna på sweclockers testet?
http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...

Tar du 7970 i stock mot 7970 oc så drar överklockningen 84watt. Crossfire hd7970 drar 588watt (hela systemet). Lägg på 84w gånger 2 = 168watt. Sammanlagt skulle det bli 756watt för hela systemet. Jag skulle nog räkna lägga på lite extra än de där 84watten för marginalens skull. Testsystemet de kör med är intel hexacore @ 4ghz, men endast en ssd.
Jag skulle säga att du aldrig skulle klara dig på ett 750watts agg som någon tidigare påstod. 850watt lär du klara dig med om du inte har en massa hårddiskar. Däremot lär det bli galet varmt.

Vad lär bli galet varmt? Korten?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Stinkyy:

Dunkade precis igång mitt Power Color 7970 med 1.3v 1230/1750.
Testade dra igenom ett performance i 3DMark 11 dunkade ut 9600 blankt.
Vet inte om det är bra eller dåligt, imorgon ska jag ge mig på att byta ut pastan mot lite Artic Silver 5 hoppas fläkten lugnar sig lite då vid load.

Om du menar 9600 på over-all poäng så låter det helt rimligt, om du menar i graphics score så låter det lite lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Om du menar 9600 på over-all poäng så låter det helt rimligt, om du menar i graphics score så låter det lite lågt.

Ska jag vara ärlig är jag inte helt insatt i hur jag ska köra det drog igång ett Performance test i Benchmark mode och fick ut 9600.
Antagligen gjort något galet då.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|