Permalänk
Medlem

Ca 24 mm. Det tackar jag för!

Och vad gäller volt så får jag väl observera hur det går för dig och alla andra.
Hoppas bara Indomo får in sina block - mycket bra pris och gratis frakt!

Permalänk

1,4v är nog inga problem med bra kylning, själv testade jag 1,3v på stock referenskylning i helgen, det fick bra faktiskt. Kylningen lät en hel del men det blev inte så fasligt varmt.

Permalänk

kör just nu oklockat, ändå får jag att drivrutinen har slutat svara, inte ofta men har hänt ett par ggr, så det är svårt att veta vad som är stabilt då :/ får nog vänta på en stabilare drivrutin, eller så har jag massa skit i mitt system som stör, tänker inte installera om än, ger inte upp så lätt

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Oavsett spänning kommer jag inte över 1,0 GHz core och 6000GHz minne. Väntar med överklockning tills kortet fått bättre drivrutiner, kanske ny firmware och överhuvudtaget bättre mjukvaror av alla dess sorter. Den överklockning jag har nu räcker aldeles utmärkt för att hålla BF3 50-70 fps hela tiden i ULTRA @ 1920x1080.

Permalänk
Skrivet av Ollebro:

Oavsett spänning kommer jag inte över 1,0 GHz core och 6000GHz minne. Väntar med överklockning tills kortet fått bättre drivrutiner, kanske ny firmware och överhuvudtaget bättre mjukvaror av alla dess sorter. Den överklockning jag har nu räcker aldeles utmärkt för att hålla BF3 50-70 fps hela tiden i ULTRA @ 1920x1080.

vad har du för standardvolt på ditt kort?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

vad har du för standardvolt på ditt kort?

1.050V, testat pilla i både CCC, Afterburner och TRIXX.

Permalänk
Skrivet av Ollebro:

1.050V, testat pilla i både CCC, Afterburner och TRIXX.

Jasså XFX har lägre standardvolt än de andra korten, mitt sapphire hade 1.075 och lika när jag flashade in ASUS bios. kan tänkas att BIOS i övrigt är låst på XFX vilket medför att du inte kan överklocka eller ändra spänning i trixx eller afterburner. Själv har jag använt både ASUS gpu-tweak på mitt ASUS bios och trixx med mitt sapphire, trixx var i nuläget överlägset bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jasså XFX har lägre standardvolt än de andra korten, mitt sapphire hade 1.075 och lika när jag flashade in ASUS bios. kan tänkas att BIOS i övrigt är låst på XFX vilket medför att du inte kan överklocka eller ändra spänning i trixx eller afterburner. Själv har jag använt både ASUS gpu-tweak på mitt ASUS bios och trixx med mitt sapphire, trixx var i nuläget överlägset bäst.

Har inte med märket att göra, det är ju detta som är ASIC quality och bestäms när chippet testas av ATI? Rätta mig om jag har fel, men jaa pröva att byta bios på kortet!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

När ni ändrar volt på kortet och ni kollar typ i furmark står det er nya volt eller standard 1,17? För mig står det 1,17 även om jag ändrar i Trixx/afterburner. Open Hardware Monitor rapportera ochså stock volt.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem

Jag kollar volt i GPU-z

Permalänk
Medlem

Jag har istället undervoltat kortet en del; kör just nu 1Ghz jämt med en spänning på strax under 1V. Stabilt som berget, och fläkten går aldrig över 40%, så kortet är verkligen tyst konstant. Supernöjd!

Har naturligtvis även provat vad kortet går för, vilket i mitt fall är 1190Mhz @ ~1.18V. Höja spänningen ytterligare ger inget, förutom att fläkten går berserk då temperaturerna sticker iväg och datorn startar om. Mitt kort verkar inte tycka om samma spänning som ni andra klarar att trycka igenom det, men å andra sidan håller det sig stabilt på lägre

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |

Permalänk
Skrivet av grasfer:

När ni ändrar volt på kortet och ni kollar typ i furmark står det er nya volt eller standard 1,17? För mig står det 1,17 även om jag ändrar i Trixx/afterburner. Open Hardware Monitor rapportera ochså stock volt.

GPU-Z 0.5.7 stödjer inte temp monitor på 7970, 0.5.8 ska däremot göra detta. Fixa senaste GPU-Z.

Permalänk
Medlem

Känns dåligt med tanke på min setup. Dock kör jag bara luftkylning än på korten och väldigt moderat klockat!

Permalänk
Skrivet av inzani:

http://imup.se/i/zeQQcv3zD7.png

Känns dåligt med tanke på min setup. Dock kör jag bara luftkylning än på korten och väldigt moderat klockat!

Bilden är för dålig, man ser ingenting.

Permalänk
Medlem

högerklicka -> visa bild

Permalänk
Skrivet av inzani:

högerklicka -> visa bild

Nu kände man sig som en riktigt nyburgare. Tack.

Permalänk
Medlem

GPU: 1125Mhz samt Mem: 1700Mhz
Det drar min stabilt på orginal volt

Tror jag fått ett bra exemplar

Permalänk
Skrivet av Troberg:

GPU: 1125Mhz samt Mem: 1700Mhz
Det drar min stabilt på orginal volt

Tror jag fått ett bra exemplar

Snarare ett medel-bra exemplar. De flesta korten klarar av dessa frekvenser på standardvolt.

Permalänk
Skrivet av inzani:

http://imup.se/i/zeQQcv3zD7.png

Allt ser ut att vara i sin ordning http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...
Du får mer poäng än stock klockade 7970. Det är bara att fortsätta överklocka.
När du överklockar så glöm inte att öka hur mycket ström kortet får dra, i CCC kalibrerar man power.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Snarare ett medel-bra exemplar. De flesta korten klarar av dessa frekvenser på standardvolt.

Aw Får ta och prova att klocka lite ordentligt och se hur bra det går med högre.
Provade bara lite snabbt igår kväll

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Aw Får ta och prova att klocka lite ordentligt och se hur bra det går med högre.
Provade bara lite snabbt igår kväll

Faktum är att det bör klara 1750mhz på minnet på standard om du drar upp extra-power slidern i CCC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Faktum är att det bör klara 1750mhz på minnet på standard om du drar upp extre-power slidern i CCC.

Okej, får prova det sen.
Var trött inatt så körde aldrig riktigt tills den sa nej, hehe *trött som man är*

Men min standard volt är på 1.125 tror jag det var

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Okej, får prova det sen.
Var trött inatt så körde aldrig riktigt tills den sa nej, hehe *trött som man är*

Men min standard volt är på 1.125 tror jag det var

Konstigt, vilket kort har du? På de flesta så är standard 1.175v. I så fall så har du nog kanske haft tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Konstigt, vilket kort har du? På de flesta så är standard 1.175v. I så fall så har du nog kanske haft tur.

Har ett Sapphire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Missat pratet om ASIC quality? Står i nyheten om nya GPU-Z, beroende på hur bra "kvalitén" är på kortet, eller hur mkt det "läcker" rättare sagt så får de olika. 1.125 är ganska bra men kan vara sämre när det kommer till klockning om jag fattade hardware guys inlägg rätt.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Missat pratet om ASIC quality? Står i nyheten om nya GPU-Z, beroende på hur bra "kvalitén" är på kortet, eller hur mkt det "läcker" rättare sagt så får de olika. 1.125 är ganska bra men kan vara sämre när det kommer till klockning om jag fattade hardware guys inlägg rätt.

Fan vad jag älskar din profilbild, så jävla grym.

Permalänk
Medlem

Angående det här med volten. Har suttit och provat lite fram och tillbaks med framgång och med misslyckanden. Jag ställer in min trixx på att det ska vara 1.2v på kortet, men det känns som att ingenting gör någon skillnad, i vart fall inte om jag ska tro gpu-z 0.5.8.

Jag kan som max bara läsa av att mitt kort kör 1.14v. Vet att det ibland är skillnad på vad som läses och det som ställs in inte alltid är detsamma, men är det inte märkligt? Ni som säger att ni kör 1.2v vad läser ni av?

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

Angående det här med volten. Har suttit och provat lite fram och tillbaks med framgång och med misslyckanden. Jag ställer in min trixx på att det ska vara 1.2v på kortet, men det känns som att ingenting gör någon skillnad, i vart fall inte om jag ska tro gpu-z 0.5.8.

Jag kan som max bara läsa av att mitt kort kör 1.14v. Vet att det ibland är skillnad på vad som läses och det som ställs in inte alltid är detsamma, men är det inte märkligt? Ni som säger att ni kör 1.2v vad läser ni av?

Den läser inte av rätt alls tror jag, pröva att ställ ner den lägre än stock och se om GPU-Z läser rätt. Jag klockar iaf högre när jag ställer upp den!
Sen dropar ju spänningen under belastning något!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

GPU: 1300Mhz samt Mem: 1810Mhz
Volt 1.250

En artefakt på vänstra skärmen bara

Permalänk
Avstängd

Ojsan vad många som inte vet skillnad på Volt och spänning Volt är vad man mäter i inte storheten... Sluta säga fel det skär i öronen...(eller hur man ska säga)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...