Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Söker expertise! =)

Hej alla sweclockers!

Jag funderar på att införskaffa mig ett nytt grafikkort, men problemet är att jag inte är så kunnig inom detta område längre. Var ett tag sedan jag va i svängarna!

Så det jag har just nu är ett 480watts nätagg och grafikkortet är ett daligt radeon 9500gt ! moderkörtet är ett ASROCK 770 Extreme3.

Anledning till att jag måste byta är den att jag ej kan spela SWTOR laggfritt! Jävligt krävande skitspel! =(

Tänkte mig en prisklass på runt 2tysenlappen!

Tack på förhand///Buttrixx!

Permalänk

Du ska nog ändra titeln så folk förstår att det är om graffikkort

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

vad har du i resten av datorn? och vilket agg är det? 480 watt säger inte mycket, kan vara 480 döda watt i den också
jag skulle säga ett 6850/6870, beror på hur mycket du har lust att lägga på det

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Tack

Skrivet av tripletutorial:

Du ska nog ändra titeln så folk förstår att det är om graffikkort

kan vara bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

vad har du i resten av datorn? och vilket agg är det? 480 watt säger inte mycket, kan vara 480 döda watt i den också
jag skulle säga ett 6850/6870, beror på hur mycket du har lust att lägga på det

Det är nog döda watt för den var billig, min budget är 2000kr cirkus. (6gig ram AMD phenom 3,2ghz)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack!

Ser bra ut, inom budgeten oxå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buttrixx:

Ser bra ut, inom budgeten oxå!

En kund till mig fick ett sånt grafikkort när jag byggde hans dator och han är mer en nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DH82:

En kund till mig fick ett sånt grafikkort när jag byggde hans dator och han är mer en nöjd

Låter bra =D

Permalänk
Medlem

Detta grafikkortet finns i lager iaf tillskillnad från xfx kortet Dvs om han handlar från pixmania iaf http://www.pixmania.se/se/se/8224042/art/sapphire-technology/...

Visa signatur

i7 3770k @4.5ghz @ 1.1volt Zotac Gtx 670.Msi z77 gd45. Phanteks ph-tc14pe red edition. corsair xms3 dd3 @ 1800mhz.Chassi:Thermaltake V3.Tillbehör:Mus:Steelseries XaiMusmatta: Q-pad CT large Webhallen edition.Skärm: Achieva Shimian led ips @ 2560x1440.Tangentbord: Qpad Mk-50[/U][/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philly:

Detta grafikkortet finns i lager iaf tillskillnad från xfx kortet Dvs om han handlar från pixmania iaf http://www.pixmania.se/se/se/8224042/art/sapphire-technology/...

XFX grafikkortet finns finns ju i lager på CDON och det blir ju billigare att handla där i från eftersom det är gratis frakt

EDIT: alltså inte billigare en sapphire kortet men pixmania bör man väl inte handla från ändå