Permalänk
Medlem

På tredje bilden från slutet har du ju fläkten som man brukar montera botteninsuget, fast med fläkten på det snyggare hållet. Jag tycker inte det är ful,t En annan lösning är att montera den i fronten med distanser (bättre luftflöde) och sedan ett hölje som får ner luften till nätaggsburen. Tänk på formen på höljet, det gör mycket på designen,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Nätagget blev riktigt bra! En fråga bara, är detta ditt första projekt?

Tack så mycket!

Ja det är det faktiskt, hurså?

Skrivet av FireFox:

Vattenkyl nätagget om du ska köra med vattenkylning.
Annars riktigt snyggt so far!

Vattenkyla nätagget är nog inget alternativ tyvärr x) Får komma på en bra luftkylningslösning ^_^

Tackar så mycket!

Skrivet av jocke92:

På tredje bilden från slutet har du ju fläkten som man brukar montera botteninsuget, fast med fläkten på det snyggare hållet. Jag tycker inte det är ful,t En annan lösning är att montera den i fronten med distanser (bättre luftflöde) och sedan ett hölje som får ner luften till nätaggsburen. Tänk på formen på höljet, det gör mycket på designen,

Hur menar du nu? På tredje bilden räknat underifrån så har jag bara lagt fläkten ovanpå nätaggregatshöljet för att demostrera hur det skulle ha sett ut, dessutom är fläkten monterad (iallafall original från nätaggregatet) så den drar in luft.

Hur menar du med ditt förslag? Att jag ska ha en fläkt i fronten som är vinklad neråt som på så sätt trycker in luft i nätagget och att luften sedan går ut på baksidan?

MVH
Nikkop

EDIT: Skrev fel. Självklart drar fläkten ner luft i nätaggregatet och inte ut. Har ändrat det nu

Permalänk
Medlem

Oj, mycket bra jobbat med PSUn! Kommer följa detta som en "stalker"!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Oj, mycket bra jobbat med PSUn! Kommer följa detta som en "stalker"!

Tack! Bara att kika efter när uppdateringarna sker

Jag har precis fått svar av Fractal Design och de säger:
"Det du ska tänka på är att kylningen är utformad att klara 1000w led en luft temperatur vid inflöde på upp till 40 grader. Det borde inte vara några problem med tanke på att du inte når mer än 500w vid lite tuffare belastning."

Så det kommer antagligen bli lite experiment här! Ska försöka få tag på 2-4st 60mm fläktar och testa nätagget under full belastning i mitt system (som drar under 500w) och då mäta hur varm luften blir ungefär.
Nätagget är ju dessutom konstruerat så att 135mm fläkten blåser ner på nätagget för att kyla det, och är alltså designad för vertikal luftgenomströmning.
Det jag vill ge mig på är horisontal luftgenomströmning och det som kan ske, som även Fractal Design nämnde, var att vissa komponenter i nätaggregatet kan "gömma" sig bakom andra och därmed inte bli kylda.

Men som sagt, det ska bli tester när jag får tag på fläktar!

Stay tuned!

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Så menade jag med höljet/luftriktaren och sedan en fläkt i fronten som inte ligger direkt mot frontgallret eftersom hålen där är små.

Frågar du mig tycker jag inte det förstör att montera fläkten utanpå nättagget som på din bild, även om det inkräktar lite mycket på originaldesignen.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Håller verkligen inte med, blir mycket snyggare om han slipper använda fläkten.

Till TS, du kanske kan byta ut de 2 50mm fläktarna mot en axialfläkt liknande:
http://www.conrad.de/medias/global/ce/5000_5999/5700/5700/570...

Hah.. Skulle själv tipsa om en axial fläkt men lyckades slå fel lösenord för många gånger när jag skulle logga in igår så glömde bort det sen.

Men en lite mindre variant som denna http://www.diytrade.com/china/4/products/6294709/Centrifugal_... då? Har 2 liknande hemma som inte är så stora. Blåser luft som bara attan och borde ju få plats ''framför'' agget och kunna få utblåset rätt in i 50mm fläkt hålen som det ser ut på bilderna. Tyvärr är ju ljudnivån lite tråkig på dem. Men skulle du få problem med kylningen av agget så kan du ju alltid fundera på det

Edit: Tittade lite på hur det såg ut efter du bytt ut innehållet i nätagget och du skulle igenligen kunna få in 2 såna fläktar jag tänker på liggandes där i sen bara gjort hål för insuget i ''taket'' eller ''botten'' på agget och fått kanon kylning dock antar jag det nog inte är en intressant lösning då du inte var så sugen på ha original fläkten uppe på agget. Fast med min tanke så hade du bara haft ett alterantivt två insugs hål på ovansidan som du kunde täckt med mesh eller vad det nu heter

Riktigt scysst projekt anyway är inget fan av apple precis med gillar vissa av deras chassin skarpt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

http://forumbilder.se/images/f5201211048PM2786.jpg

Så menade jag med höljet/luftriktaren och sedan en fläkt i fronten som inte ligger direkt mot frontgallret eftersom hålen där är små.

Frågar du mig tycker jag inte det förstör att montera fläkten utanpå nättagget som på din bild, även om det inkräktar lite mycket på originaldesignen.

Tack för illustrationen.

Ser inte alls dåligt ut om jag ska vara ärlig, frågan är hur snyggt det blir i praktiken, dvs hur stor luftriktaren kommer behöva vara samt om den stör något annat i chassit.

Jag ska ta och undersöka det! Tack igen

[QUOTE=Bävra jävel;11925583]Hah.. Skulle själv tipsa om en axial fläkt men lyckades slå fel lösenord för många gånger när jag skulle logga in igår så glömde bort det sen.

Men en lite mindre variant som denna http://www.diytrade.com/china/4/products/6294709/Centrifugal_... då? Har 2 liknande hemma som inte är så stora. Blåser luft som bara attan och borde ju få plats ''framför'' agget och kunna få utblåset rätt in i 50mm fläkt hålen som det ser ut på bilderna. Tyvärr är ju ljudnivån lite tråkig på dem. Men skulle du få problem med kylningen av agget så kan du ju alltid fundera på det

Edit: Tittade lite på hur det såg ut efter du bytt ut innehållet i nätagget och du skulle igenligen kunna få in 2 såna fläktar jag tänker på liggandes där i sen bara gjort hål för insuget i ''taket'' eller ''botten'' på agget och fått kanon kylning dock antar jag det nog inte är en intressant lösning då du inte var så sugen på ha original fläkten uppe på agget. Fast med min tanke så hade du bara haft ett alterantivt två insugs hål på ovansidan som du kunde täckt med mesh eller vad det nu heter

Riktigt scysst projekt anyway är inget fan av apple precis med gillar vissa av deras chassin skarpt :)[/QUOTE]

Tack för ditt förslag!

Jag tror nog jag skippar hela grejen med axialfläktar. Vill helst inte ha en dator som låter som ett komplett flygplan om du förstår vad jag menar ^_^

De alternativ jag ska undersöka är:

• 2st 60mm som insug i fronten och 2st som utblås i baken för att behålla originalutseendet av nätaggregatet.

• 1st 135mm fläkt ovanpå för att ha originalkylningen till Fractal Design Newton R2 1000W

• 1st (stark) fläkt vinklad i fronten som blåser neråt i nätaggregatet.

• 1st 135mm fläkt i botten på nätagget, dvs göra hål även i chassits underdel. Det negativa är att nätagget måste då monteras uppochner, så det "hänger" i taget på nätaggregatshöljet. Vet ej hur pass smart det är.

Som sagt, ska undersöka en massa!

Har ni fler idéer/förslag/åsikter så är det bara att skriva på!

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Jag verkar ha stött på ett ganska så stort problem i mitt projekt, tyvärr. Men på andra sidan, vad är ett projekt utan problemlösning?

Jag har sett ett antal PowerMac G5 modifikationer där de använt Mountain Mods moderkortsplåt.
Alla jag har sett har dock använt deras 2x 80mm plåt, som ser ut såhär när den läggs emot PowerMac G5 baksida:

Som vi ser så får det plats utan några som helst problem.
Det stora problemet är dock att jag blir sponsrad med en moderkortsplåt från Mountain Mods som har en 120mm fläkt och jag trodde att båda dessa plåtar (2x 80mm och 120mm) var ungefär lika stora, men så visar sig fallet inte vara.

Här är en kille som jämför 120mm plåten mot PowerMac G5 baksida:

Som vi direkt ser så är den för stor för att få plats och jag kommer behöva skära i den för att kunna använda den.
Problemet blir då att jag kan inte använda originalfläktplatserna då de kommer vara täckta av plåten, och jag kan heller inte använda 120mm fläkten eftersom den inte kommer få plats.

Detta får jag sitta och grubbla på när jag väl får hem plåten och förhoppningsvis komma fram till en bra lösning.
Jag tänker inte låta det stoppa mig dock!

Har ni några tankar/förslag om hur ni hade gjort angående detta så uppskattas det!

So long!

MVH
Nikkop

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Jag verkar ha stött på ett ganska så stort problem i mitt projekt, tyvärr. Men på andra sidan, vad är ett projekt utan problemlösning?

Jag har sett ett antal PowerMac G5 modifikationer där de använt Mountain Mods moderkortsplåt.
Alla jag har sett har dock använt deras 2x 80mm plåt, som ser ut såhär när den läggs emot PowerMac G5 baksida:
http://img710.imageshack.us/img710/403/clipboard01uw.jpg

Som vi ser så får det plats utan några som helst problem.
Det stora problemet är dock att jag blir sponsrad med en moderkortsplåt från Mountain Mods som har en 120mm fläkt och jag trodde att båda dessa plåtar (2x 80mm och 120mm) var ungefär lika stora, men så visar sig fallet inte vara.

Här är en kille som jämför 120mm plåten mot PowerMac G5 baksida:
http://img43.imageshack.us/img43/7743/3013bd.jpg

Som vi direkt ser så är den för stor för att få plats och jag kommer behöva skära i den för att kunna använda den.
Problemet blir då att jag kan inte använda originalfläktplatserna då de kommer vara täckta av plåten, och jag kan heller inte använda 120mm fläkten eftersom den inte kommer få plats.

Detta får jag sitta och grubbla på när jag väl får hem plåten och förhoppningsvis komma fram till en bra lösning.
Jag tänker inte låta det stoppa mig dock!

Har ni några tankar/förslag om hur ni hade gjort angående detta så uppskattas det!

So long!

MVH
Nikkop

Går det inte att flytta in fläkthålet överhuvudtaget eller det är redan hela vägen inne vid i/o-panelen?

Visa signatur

Main:3570k@4,2 | Gigabyte Z77X-D3H | 8GB HyperX | 7870 Ghz edt | Corsair Force F120 | CoolerMaster 620w | FD Define XL R2
Laptop:HP ProBook 4320s
Mobil: SGS4
NAS: DNS-320 | 2x1TB@Raid0 + lite andra servers & riggar

Permalänk
Medlem

bara å svetsa igen 120mm hålet och sedan måtta + kapa för att plåten skall passa med rumpan på G5an... sedan tar du upp önskade fläkthål HEEEEEEELT själv!

roligt läsande btw!

Permalänk
Proffsmoddare

Såhär har jag gjort

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumsmurfen88:

Går det inte att flytta in fläkthålet överhuvudtaget eller det är redan hela vägen inne vid i/o-panelen?

Det är tyvärr så långt in mot I/O som det går, så får komma fram till en annan lösning.
Men samtidigt, vad är ett projekt utan problemlösning? Nu får jag dessutom mer att göra, och det är inte ju inte negativt ur en projektloggs perspektiv

Skrivet av -GufuX-:

bara å svetsa igen 120mm hålet och sedan måtta + kapa för att plåten skall passa med rumpan på G5an... sedan tar du upp önskade fläkthål HEEEEEEELT själv!

roligt läsande btw!

Vi får se vad jag kommer fram till. Vill gärna det ska se så snyggt ut som möjligt även på baksidan, även om det inte är det man lär titta på hela tiden ^_^
Men jag kommer få göra någon custom-lösning angående fläktplatserna! Vi får se vad som händer, jag fick nyligen en idé.

Att såga bort originalfläktplatserna och förflytta dem i sidled så att de får plats. Och då sätta fast dem snyggt med en slags ram så man inte ser skårorna. På detta sätt får jag en moderkortsplåt och I/O plåt för att hålla en standard för framtida uppgraderingar, samt att jag får behålla originalfläktplatserna, bara att jag har flyttat de lite i sidled.

Vi får se om det blir lika bra i praktiken

Kul att du också gjort en G5 mod! Jag nöjer mig dock inte med en 80mm fläktplats som du verkar göra utan här ska det vara ordentlig kylning!

Så ja, ska experimentera när jag får hem moderkortsplåten men det lutar åt att såga ut originalfläktplatserna och förflytta dem i sidled! Tror det kommer bli skitbra om det håller i praktiket

Tack
MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Du menar att man inte kan svetsa så det inte syns? Kom förbi göteborg så tigar jag ihop det om ni inte har folk i hbg som kan svetsa snyggt

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Kan börja med att säga att anledningen till att jag inte uppdaterar så frekvent är för att detta är som sagt ett skolprojekt som vara till slutet av Maj. Därför uppdaterar jag ca 1gång per vecka eller lite mer sällan.

Har lite info om varför det står lite still sen i Måndags.

Min moderkortsplåt från Mountain Mods har kommit fram till postombudet men jag har dock inte hämtat ut paketet. Posten kräver att jag ska betala 270kr för tullavgift och utkörning till postombudet.
Hela plåten inkl frakt från USA kostar egentligen 560kr, men eftersom det är en sponsring så betalade jag 0kr.
Ska jag ändå betala tullavgift fast att jag inte "köpt" produkten?
Mountain Mods skrev tillochmed på paketet att det är en "gift".
Nu vill Posten jag ska betala 50% mer (än originalvärdet) för tullavgift och att de kört paketet från Malmö till Helsingborg?

För det första, så om något ska tullas så är det väl 25%?
För det andra så ska väl jag få välja om jag vill att paketet ska köras hem till postombudet hos mig eller om jag vill hämta det i Malmö själv?
Jag hade ingen aning om hur de gick tillväga utan de bara gjorde det och kräver nu pengar av mig.

Så jag kommer inte hämta ut paketet försen jag diskuterat klart med Posten om vad som är rätt och vad som ska betalas.
Ska jag betala +50% utöver produkt+fraktkostnad för tull och en utkörning jag inte bett om? :/
Tycker jag inte!

För övrigt så har jag nu fått 4st 60mm fläktar av Fractal Design som ska användas till nätaggregatet så jag kan behålla originalutseendet
Uppdatering kommer inom kort!

Jag tänkte också passa på att meddela att samarbetet med Antec inte kommer ske. De har inte svarat på mina mail på över en månad, även fast de utlovade ett samarbete och en produkt. Vi hade frekvent kontakt innan jul men efter nyår slutade de svara helt och hållet.

Jag tänker nu inte föra ett samarbete med dem utan har istället nya potentiella partners som är intresserade.

Väldigt oprofessionellt av Antec om jag får säga det själv, ett så stort företag som beter sig så, näe jag har förlorat förtroendet för dem >: )

Ha det bäst!
Nikkop

Skrivet av -GufuX-:

Du menar att man inte kan svetsa så det inte syns? Kom förbi göteborg så tigar jag ihop det om ni inte har folk i hbg som kan svetsa snyggt

Haha Har du några erfarenheter av JB-Weld? Tror du det hade gått bra till detta ändemål?

Permalänk
Medlem

Är väll bättre att bara svetsa ihop det vanligt å bara slipa fogarna så kommer det aldrig synas eller märkas.... jag hade aldrig epoxxyat ihop plåt när man likagärna kan göra det riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -GufuX-:

Är väll bättre att bara svetsa ihop det vanligt å bara slipa fogarna så kommer det aldrig synas eller märkas.... jag hade aldrig epoxxyat ihop plåt när man likagärna kan göra det riktigt.

Jo det är klart, men jag känner tyvärr ingen svetsare.
Sen har jag inte direkt råd att betala någon att göra det.

Vad tror du det hade kostat att svetsa ihop? Om man säger ungefärligt pris hos en vanlig svetsare.

Är på en väldigt tight budget.

Tack på förhand >: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Jo det är klart, men jag känner tyvärr ingen svetsare.
Sen har jag inte direkt råd att betala någon att göra det.

Vad tror du det hade kostat att svetsa ihop? Om man säger ungefärligt pris hos en vanlig svetsare.

Är på en väldigt tight budget.

Tack på förhand >: )

skulle gissa på att det räcker med lite fikabröd om du pratar med någon trevlig kille, alternativ någon 100ing... speciellt om du kommer med en färdig rund skiva i samma material som moderkortsbak plåten är i, alu? vanligt stål?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Min moderkortsplåt från Mountain Mods har kommit fram till postombudet men jag har dock inte hämtat ut paketet. Posten kräver att jag ska betala 270kr för tullavgift och utkörning till postombudet.
Hela plåten inkl frakt från USA kostar egentligen 560kr, men eftersom det är en sponsring så betalade jag 0kr.
Ska jag ändå betala tullavgift fast att jag inte "köpt" produkten?
Mountain Mods skrev tillochmed på paketet att det är en "gift".
Nu vill Posten jag ska betala 50% mer (än originalvärdet) för tullavgift och att de kört paketet från Malmö till Helsingborg?

För det första, så om något ska tullas så är det väl 25%?
För det andra så ska väl jag få välja om jag vill att paketet ska köras hem till postombudet hos mig eller om jag vill hämta det i Malmö själv?
Jag hade ingen aning om hur de gick tillväga utan de bara gjorde det och kräver nu pengar av mig.

Så jag kommer inte hämta ut paketet försen jag diskuterat klart med Posten om vad som är rätt och vad som ska betalas.
Ska jag betala +50% utöver produkt+fraktkostnad för tull och en utkörning jag inte bett om? :/
Tycker jag inte!

Du betalar tull (oftast 0-10% beroende på produkt) för produktens deklarerade värde, inte vad du betalt för den. Sen läggs det på moms (25%) på produktvärde, tull och fraktkostnad adderat. Sen brukar det tillkomma en hanteringsavgift från speditören för att göra förtullningen.
Så t.ex för något som är värt 400 SEK med en tullprocent på 10% där frakten kostat 100 SEK så betalar du följande:

400*0,10 = 40 i tull
400+40+100*0,25 = 135 i moms

Så 175 SEK totalt plus deras hanteringsavgift.

Finns alltid med en specifikation på hur de räknat ut vad du ska betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b1ghen:

Du betalar tull (oftast 0-10% beroende på produkt) för produktens deklarerade värde, inte vad du betalt för den. Sen läggs det på moms (25%) på produktvärde, tull och fraktkostnad adderat. Sen brukar det tillkomma en hanteringsavgift från speditören för att göra förtullningen.
Så t.ex för något som är värt 400 SEK med en tullprocent på 10% där frakten kostat 100 SEK så betalar du följande:

400*0,10 = 40 i tull
400+40+100*0,25 = 135 i moms

Så 175 SEK totalt plus deras hanteringsavgift.

Finns alltid med en specifikation på hur de räknat ut vad du ska betala.

Tack för informationen

Men eftersom de som sponsrade mig inte är en återförsäljare, utan tillverkar sina egna grejer, så kan de väl skicka produkten som om den hade ett värde av 0kr? Eller?
Inte mitt område om jag ska säga så så jag spekulerar bara >: )

Men jag har kontaktat Posten Import som var villiga att hjälpa mig med detta ärende, och de har kontaktat tullen för att se vad som kan göras. Ska få svar inom ett par dagar så tills dess kan jag tyvärr inte jobba på den fronten :/

Har dessutom sjukt mycket övriga skolarbeten + en flickvän som drar i mig så all tid i världen har jag inte! Men en update, mer eller mindre kommer komma denna vecka

Tack igen
MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tack för informationen

Men eftersom de som sponsrade mig inte är en återförsäljare, utan tillverkar sina egna grejer, så kan de väl skicka produkten som om den hade ett värde av 0kr? Eller?
Inte mitt område om jag ska säga så så jag spekulerar bara >: )

Kanske inte 0kr då allting har ett värde, men de kan sätta ett råvaruvärde enbart eller liknande, om det är tillräckligt lågt så slipper man förtullning. Nu vet jag inte vad som är skrivet i ditt fall eller om man ens skriver ner något värde när det skickas som gåva. Lycka till i alla fall!

Permalänk
Medlem

Saxat från tullverket

Hur mycket är tullsatsen?
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1400 kronor behöver du inte betala någon tull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Saxat från tullverket

Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1400 kronor behöver du inte betala någon tull.

Eftersom det finns något inköpspris, så borde det ju vara tullfritt då
Men det beror ju på hur man definerar inköpspris.

Visa signatur

Citera, så svarar jag också gärna :)

Permalänk
Medlem

Jag har nu gjort en liten men efterlängtad uppdatering!
Kika under Update: 20/2 2012!

Som det nämns i updaten så lyckades jag få hem mitt paket från USA utan att behöva betala en krona! Väldigt skönt faktiskt.

Så kolla in uppdatering och kommentera gärna vad ni tycker/tänker!

MVH
Nikkop

Skrivet av b1ghen:

Kanske inte 0kr då allting har ett värde, men de kan sätta ett råvaruvärde enbart eller liknande, om det är tillräckligt lågt så slipper man förtullning. Nu vet jag inte vad som är skrivet i ditt fall eller om man ens skriver ner något värde när det skickas som gåva. Lycka till i alla fall!

Skrivet av lanbonden:

Saxat från tullverket

Skrivet av Lambda²:

Eftersom det finns något inköpspris, så borde det ju vara tullfritt då
Men det beror ju på hur man definerar inköpspris.

Tack för hjälpen och informationen! Löste problemet genom ett par mail och ett telefonsamtal! Läs min update där jag beskriver hur det gick till!

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Jäklar vad läckert! Detta måste vara den bästa modden jag sett hittills på SweC

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Läs min update där jag beskriver hur det gick till!

MVH
Nikkop

Det skulle vara trevligt om du postade dina updates även som en vanlig ny post, så att man slipper leta i den första posten efter nya uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Kan du inte slipa ner fläktramen lite på fläktarna som inte passar?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Jäklar vad läckert! Detta måste vara den bästa modden jag sett hittills på SweC

Tack så mycket! Värmer speciellt mycket när någon som varit med sedan 2004 säger så
Hoppas vi att slutresultatet behagar också!

Skrivet av Marcusk:

Det skulle vara trevligt om du postade dina updates även som en vanlig ny post, så att man slipper leta i den första posten efter nya uppdateringar.

Det har du rätt i, men jag vill hålla det så "cleant" som möjligt, därför jag uppdaterar första posten och bara skriver diskuterar i vanliga inlägg.

Det är även därför jag skriver "Kika under Update 20/2" så att man lätt kan använda sig av sök (CTRL+F) för att komma till den nya sektionen där jag gjort uppdateringar, så man slipper bläddra genom allt och så

Skrivet av Lasse.L:

Kan du inte slipa ner fläktramen lite på fläktarna som inte passar?

Jag funderade också på det men jag tror att fläktbladen kommer slå i ändå, men det är en sak jag kommer att undersöka väldigt noggrant för att fastställa om det är möjligt eller ej

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Är lite svårt att se på bilden hur mycket fläkten verkligen sticker upp, men det kanske är värt att fila ner fläktramen lite om det finns mycket ram nog för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Är lite svårt att se på bilden hur mycket fläkten verkligen sticker upp, men det kanske är värt att fila ner fläktramen lite om det finns mycket ram nog för det.

Precis det jag också tänkt men när jag mätte så var det på håret, om inte att tillochmed fläktbladen slog i.
Frågan är dock hur fläktarna kommer prestera utan ramen, förhoppingsvis påverkar det inte funktionen >: )

Men det återstår att se, om det går att ta bort en del av ramen för att få plats med fläktarna i nätaggregatet så blir det nog det jag gör.

Det jag strävar efter är utseende och funktion!

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Precis det jag också tänkt men när jag mätte så var det på håret, om inte att tillochmed fläktbladen slog i.
Frågan är dock hur fläktarna kommer prestera utan ramen, förhoppingsvis påverkar det inte funktionen >: )

Men det återstår att se, om det går att ta bort en del av ramen för att få plats med fläktarna i nätaggregatet så blir det nog det jag gör.

Det jag strävar efter är utseende och funktion!

MVH
Nikkop

Glöm inte att du har 2 sidor att fila på

Det går att köra utan ramen, det kräver dock att du fäster fläkten på något annat stabilt sätt om du inte vill ha massa vibrationer och missljud.