det går inte formatera om hårdisken!:S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Jun 2011

det går inte formatera om hårdisken!:S

har precis köpt en extern hårdisk-läsare som man kopplar in med usb. Så fort jag höger klickar på lagringsenheten så kommer 'datorn svarar inte' fönstret upp och jag vet verkligen inte varför och jag vet säkert att någon i forumet vet!
tack i förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009

Öppna kommandotolken i Windows, eftersom jag antar att det är systemet du använder, skriv 'format' och namnet på enheten. T.ex. 'format E:', mer detaljerat ang. formateringskommandot etc: http://ss64.com/nt/format.html

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

kan vara så att du har ett virus på datorn. en polare hadde ett på sin dator för länge sen som gav samma symtom som din dator att om man försökte högerklicka på en icon eller länk i startmenyn hängde sig datorn.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av taailyn.:

Öppna kommandotolken i Windows, eftersom jag antar att det är systemet du använder, skriv 'format' och namnet på enheten. T.ex. 'format E:', mer detaljerat ang. formateringskommandot etc: http://ss64.com/nt/format.html

Kommer det funka om jag nu har virus, är inte hemma just nu! Tack för svaren btw!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan vara så att du har ett virus på datorn. en polare hadde ett på sin dator för länge sen som gav samma symtom som din dator att om man försökte högerklicka på en icon eller länk i startmenyn hängde sig datorn.

Vad gjorde ni sen?:P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av skruv3n:

Vad gjorde ni sen?:P

formaterade C: och installerade om windows med windows skivan

googlade massor för att se vad andra gjort för att få bukt på det och insåg att ominstallation var smidigast...

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Rouge of Darkness:

formaterade C: och installerade om windows med windows skivan

googlade massor för att se vad andra gjort för att få bukt på det och insåg att ominstallation var smidigast...

Jag trodde att det var E som hade virus, eller har jag fel! Eftersom det var skoldator jag kopplade in den externa hårdiskläsaren! Men kunde han formatera om E efter ominstallatio av C? tack för svar btw