För er som spelar QuakeLive så har jag skapat en grupp som ni gärna får vara med i!

Permalänk
Medlem

Jag är på!

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Har inte spelat så mycket men kan teknikerna och lär mig snabbt du skulle kunna bjuda in mig: Chkz

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Jag är på!

Dig var den första jag försökte invita, men jag får upp detta meddelande "Invited player cannot be a member of any more clans."

Tror det beror på att du antagligen är med i någon klan redan När man inte har premium eller pro så kan man inte vara mer i fler än 1st samtidigt, vilket suger Dock är det lätt värt 161:- per år/13.50:- per månad (fixade det igår) för att slippa reklamen man får varje gång innan man startar upp quake och ska in på en server, laddar upp direkt Sen får man tillgång till fler servrar och speltyper i QL

Skrivet av Cairnhillking:

Har inte spelat så mycket men kan teknikerna och lär mig snabbt du skulle kunna bjuda in mig: Chkz

Härligt, bättre kan man alltid bli och roligare blir det när man är flera som man "känner till" som spelar också!
Bjuder in!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Aha! Gissar på att kamikaze är med som powerup också?

Yes. Men jag sa nog lite fel. Scout etc är "runor". Utöver dessa runor så kan man ha medkit, kamikaze, invincibility shield och health regeneration som temporära powerups.

Det är som sagt en rolig game mode/banor som jag nöter flitigt. Inget professionellt eller elite med det eftersom det ändå inte finns turneringar för det.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Yes. Men jag sa nog lite fel. Scout etc är "runor". Utöver dessa runor så kan man ha medkit, kamikaze, invincibility shield och health regeneration som temporära powerups.

Det är som sagt en rolig game mode/banor som jag nöter flitigt. Inget professionellt eller elite med det eftersom det ändå inte finns turneringar för det.

Ingen aning vad scout är eftersom jag aldrig använt den eller så kommer jag helt enkelt inte ihåg den

Kan däremot glädja dig med att invincibillity shield, health regen och medkit finns i vanlig CTF också, förutom quad damage och teleporter bland annat

Låter iaf som kul grejjer! Blev riktigt sugen på att testa det just för att jag såg att minläggaren eller vad det heter för jag har lite förkärlek till granatkastaren och fraggla folk i luften med den annars

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Ingen aning vad scout är eftersom jag aldrig använt den eller så kommer jag helt enkelt inte ihåg den

Kan däremot glädja dig med att invincibillity shield, health regen och medkit finns i vanlig CTF också, förutom quad damage och teleporter bland annat

Låter iaf som kul grejjer! Blev riktigt sugen på att testa det just för att jag såg att minläggaren eller vad det heter för jag har lite förkärlek till granatkastaren och fraggla folk i luften med den annars

Scout gör så att du skjuter lite snabbare än normalt, och rör dig fortare :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Scout gör så att du skjuter lite snabbare än normalt, och rör dig fortare :).

Aha, ungefär som haste

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Ingen aning vad scout är eftersom jag aldrig använt den eller så kommer jag helt enkelt inte ihåg den

Kan däremot glädja dig med att invincibillity shield, health regen och medkit finns i vanlig CTF också, förutom quad damage och teleporter bland annat

Låter iaf som kul grejjer! Blev riktigt sugen på att testa det just för att jag såg att minläggaren eller vad det heter för jag har lite förkärlek till granatkastaren och fraggla folk i luften med den annars

Hehe ja. Hittills vet jag ingen bana som har Battlesuit eller Teleport. Teleport finns på specialbanan som kommer runt juletider. Minläggaren kan man använda för att döda folk som har invincibility shield (jag menar en rosa bubbla, inte Battlesuit). Minläggaren är bra i vissa fall, men oftast så är det noobs som springer runt och lägger minor över hela banan. Jobbigt nog så fungerar det lite väl ofta att göra så...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Spelar en hel del faktiskt....... Skicka gärna en invite till kulle100

Permalänk

Bara för att det har blivit så mycket snack om QL här på forumet igen så kände jag mig tvungen att ge det ett nytt försök tidigare i veckan

Det verkar iaf som att en del problem har försvunnit nu sen sist man provade, framförallt så funkar musen ingame Kan dock fortförande inte ställa in några game-settings på QL-sidan, men det sparas nu skönt nog när man gör det ingame istället, vilket det inte gjorde för mig innan när man startade om spelet (Lagom omständigt).

Har nött lite grann och finjusterar en del fortförande, men jag är iaf game Har inte kört mina första 20 rundor än så jag har väl inte fått någon skill-level än, men det ser lovande ut än så länge, så det kommer nog nu under fredagen!

Tar gärna emot en invite, nickar fantasifulla "Tooobe"

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Hehe ja. Hittills vet jag ingen bana som har Battlesuit eller Teleport. Teleport finns på specialbanan som kommer runt juletider. Minläggaren kan man använda för att döda folk som har invincibility shield (jag menar en rosa bubbla, inte Battlesuit). Minläggaren är bra i vissa fall, men oftast så är det noobs som springer runt och lägger minor över hela banan. Jobbigt nog så fungerar det lite väl ofta att göra så...

Nu tänkte jag nog galet, IS finns ju inte nej, tänkte på battlesuit ja

Hehe, jag vet inte varför jag gillar såna vapen, men jag kan tänka mig att noobsen använder det flitigt just för att få in luckyshots så att säga.. Roligare att placera ut sånt strategiskt istället

Skrivet av kulle:

Spelar en hel del faktiskt....... Skicka gärna en invite till kulle100

Härligt! Invite skickad, nu börjar det bli ett 10tal med, så det är kul!

De som nu känner för att spela med själva klantaggen ingame får trycka på activate i inställningar på "my clans" under community fliken. Som sagt inget seriöst utan bara ett sätt för oss swec'are att hålla ihop

Skrivet av Mr. Bravo:

Bara för att det har blivit så mycket snack om QL här på forumet igen så kände jag mig tvungen att ge det ett nytt försök tidigare i veckan

Det verkar iaf som att en del problem har försvunnit nu sen sist man provade, framförallt så funkar musen ingame Kan dock fortförande inte ställa in några game-settings på QL-sidan, men det sparas nu skönt nog när man gör det ingame istället, vilket det inte gjorde för mig innan när man startade om spelet (Lagom omständigt).

Har nött lite grann och finjusterar en del fortförande, men jag är iaf game Har inte kört mina första 20 rundor än så jag har väl inte fått någon skill-level än, men det ser lovande ut än så länge, så det kommer nog nu under fredagen!

Tar gärna emot en invite, nickar fantasifulla "Tooobe"

Vad roligt!
Jag har inget att klaga på förutom att QL kräver mer av datorn än Q3... så själv får man bita i det sura äpplet och lira med 63fps istället för 125fps som jag annars är van vid. Datorn min klarar att få 200fps i Q3 men hälften i QL.. Lite lustigt då det verkar vara i princip identiskt samma spel som Q3 annars

Har skickat invite och såg att du accepterat

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Bara för att det har blivit så mycket snack om QL här på forumet igen så kände jag mig tvungen att ge det ett nytt försök tidigare i veckan

Det verkar iaf som att en del problem har försvunnit nu sen sist man provade, framförallt så funkar musen ingame Kan dock fortförande inte ställa in några game-settings på QL-sidan, men det sparas nu skönt nog när man gör det ingame istället, vilket det inte gjorde för mig innan när man startade om spelet (Lagom omständigt).

Har nött lite grann och finjusterar en del fortförande, men jag är iaf game Har inte kört mina första 20 rundor än så jag har väl inte fått någon skill-level än, men det ser lovande ut än så länge, så det kommer nog nu under fredagen!

Tar gärna emot en invite, nickar fantasifulla "Tooobe"

Fan vad kul att du börjat spela. Vi får lätt köra lite någon kväll. Även med dig skillz.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Yes Börjar bli några stycken som spelar samtidigt nu har jag sett nu när jag lagt till de flesta som vänner

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Ja vi får väl bestämma någon tid någon dag

Jag måste nöta vidare ett tag iaf, lära mig några nya banor och hur tusan dom har bollat runt vapnen på de gamla banorna. Känns som att man inte har någon koll alls på grejerna

Känns också som att railgun har blivit nerfad? Otroligt segt att plocka folk med den nu jämfört med original Q3, man träffar och träffar men ingen dör Känns lite så rent allmänt också faktiskt, fast iof så verkar man spawna med typ 125hp på alla rankade servrar. Väldigt ovant, men man vänjer sig väl.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ja vi får väl bestämma någon tid någon dag

Jag måste nöta vidare ett tag iaf, lära mig några nya banor och hur tusan dom har bollat runt vapnen på de gamla banorna. Känns som att man inte har någon koll alls på grejerna

Känns också som att railgun har blivit nerfad? Otroligt segt att plocka folk med den nu jämfört med original Q3, man träffar och träffar men ingen dör Känns lite så rent allmänt också faktiskt, fast iof så verkar man spawna med typ 125hp på alla rankade servrar. Väldigt ovant, men man vänjer sig väl.

ja dom har möblerat om lite vapen i TDM/1v1 osv. Inte mycket men lite

Det med railen är tydligen vanligt, en bugg. Iaf om man spelar på servrar med runt 50ping.. Märkte också det där att man träffa och träffa men inget registrerades. 125hp är väl rätt vanligt har jag för mig då man inte skall kunna bli spaw-railad till döds utan att ha en chans

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ja vi får väl bestämma någon tid någon dag

Jag måste nöta vidare ett tag iaf, lära mig några nya banor och hur tusan dom har bollat runt vapnen på de gamla banorna. Känns som att man inte har någon koll alls på grejerna

Känns också som att railgun har blivit nerfad? Otroligt segt att plocka folk med den nu jämfört med original Q3, man träffar och träffar men ingen dör Känns lite så rent allmänt också faktiskt, fast iof så verkar man spawna med typ 125hp på alla rankade servrar. Väldigt ovant, men man vänjer sig väl.

I CA krävs 4 rails att få död på fienden utan någon annan skada inräknad. Av all splash damage från rockets, nades och nötande med shafts brukar man när lite folk har dött kunna plocka folk med 1-2 rails utan problem. Något som nerfats i QL jämfört med Q3 är MG dock.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Skillz:

ja dom har möblerat om lite vapen i TDM/1v1 osv. Inte mycket men lite

Det med railen är tydligen vanligt, en bugg. Iaf om man spelar på servrar med runt 50ping.. Märkte också det där att man träffa och träffa men inget registrerades. 125hp är väl rätt vanligt har jag för mig då man inte skall kunna bli spaw-railad till döds utan att ha en chans

Ofan, så det var det ni snackade om innan. Trodde det handlade om statistik Men det känns ju helt knäppt egentligen, med tanke på hur pass avgörande det kan vara i matchen. Hoppas det fixas snart då, för som det är nu på de utländska servrarna så ligger man ju på just runt 55 ping.

Skrivet av Eptk:

I CA krävs 4 rails att få död på fienden utan någon annan skada inräknad. Av all splash damage från rockets, nades och nötande med shafts brukar man när lite folk har dött kunna plocka folk med 1-2 rails utan problem. Något som nerfats i QL jämfört med Q3 är MG dock.

Ja i CA är det förståerligt iom att man börjar med så mycket liv. Men i vanlig FFA så borde 2 träffar vara tillräckligt sålänge man inte har megahealth eller har packat på sig ett flertal armors. Men nu får man typ räkna med 3 träffar även om folk är nyspawnade Men men, man får väl ta tillfället att öva mer på att skadeskjuta med annat först

Jävligt kul med Clan Arena iaf, länge sen man lirade det sist. Kör mest Freezetag annars i vanliga Q3 när vi är tillräckligt med folk, men såg att det kräver ett annat konto i QL. Blir nog iaf ett Premium sen när svenska servrarna dyker upp igen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har precis börjat lira, men ja är gärna på! Mitt nick är Phar0x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ja i CA är det förståerligt iom att man börjar med så mycket liv. Men i vanlig FFA så borde 2 träffar vara tillräckligt sålänge man inte har megahealth eller har packat på sig ett flertal armors. Men nu får man typ räkna med 3 träffar även om folk är nyspawnade Men men, man får väl ta tillfället att öva mer på att skadeskjuta med annat först

Jävligt kul med Clan Arena iaf, länge sen man lirade det sist. Kör mest Freezetag annars i vanliga Q3 när vi är tillräckligt med folk, men såg att det kräver ett annat konto i QL. Blir nog iaf ett Premium sen när svenska servrarna dyker upp igen.

3 träffar i nyspawnat i FFA? Njae. Jag tror det är för att du spelar på icke-svenska servrar just nu. De få gånger jag kört FFA så har nyspawnat dött på max 2 rails. Lagget som är på de tyska servrarna osv är mer än man tror. Testa dra shaften längs väggen så ska du få se :p.

När vi väl får tillbaka de svenska servrarna blir det kanon.

FT är jävligt kul ja. Brukar köra det då och då när man kan dra ihop folk till det. men CA är standard när jag lirar med kompisarna i alla fall.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Gick upp i Tier 4 i CA. Kommer få så mycket stryk. ^^

Inte direkt så man är veteran på QL/Q3, kan typ tre banor i CA.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Gick upp i Tier 4 i CA. Kommer få så mycket stryk. ^^

Inte direkt så man är veteran på QL/Q3, kan typ tre banor i CA.

Om så är fallet åker du ner relativt fort till T3 igen

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Låter intressant att spela ihop med lite folk vanligtvis så bara random public spelar jag lite i quake

Quakelive handle: hoan

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pharox:

Har precis börjat lira, men ja är gärna på! Mitt nick är Phar0x

Fixat!

Skrivet av hoan:

Låter intressant att spela ihop med lite folk vanligtvis så bara random public spelar jag lite i quake

Quakelive handle: hoan

"Player already has pending invite to clan."

Gissar på att du har joinat någon redan eller inte tittat i din clan invite inbox från något äldre

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

hade redan fått en invite skickad

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Hehe, gött

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra om man kunde ha något "uppdelning" av spelare ! Dom med mer erfarenhet "skill" lirar i en grupp medan dom med lägre erfarenhet spelar i sin grupp? Och förresten swe servrarna verkar kommit upp igen! wohoooo!
/ITech

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Jag har delat upp det så i själva gruppen så dom som har erfarenhet är "veteran" medans de andra är vanliga members Så jag håller med dig!

Jävla skitinternet gick ner när jag var som mest taggad när vi lira 4v4 på dm6..:( Så typiskt.. hehe.. Men men

Fan vad gött!!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Jag har delat upp det så i själva gruppen så dom som har erfarenhet är "veteran" medans de andra är vanliga members Så jag håller med dig!

Jävla skitinternet gick ner när jag var som mest taggad när vi lira 4v4 på dm6..:( Så typiskt.. hehe.. Men men

Fan vad gött!!

Japp, svenska upp nu igen. Så nu blir det andra bullar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Sjukt ovant att lira med låg ping, railen sitter absolut inte, normalt sett har man 40%, nu är det hälften av det, skrattretande hur van man blivit vid 50 ping

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

upp för dom som inte sett den här tråden än

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini