Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Högtalarna hittas inte

Tja! jag har nyligen formaterat om datorn och installerat en SSD. Tidigare har ljudet inte varit något problem alls utan högtalarna som är ifrån Creative och headsetet som är ett steelseries white siberian v2 har funkat på samma linje, dvs antingen köra med headset eller högtalare, eller båda samtidigt. Men i går började det krångla lite med att bara den ena eller en andra kunde köras, det löstes med okänd åtgärd då jag letade runt i volymkontrollen som poppade upp. Men nu idag, så får jag problemet att högtalarna inte ens hittas och ljudet som bör gå via högtalarna går via min 40" LCD tv som är kopplad via HDMI till mitt 570, antingen det eller headsetet och samma volymkontroll hoppar inte längre upp då jag drar i eller ur någon kontakt, och datorn känner varken av anslutning eller urdragning utav högtalarna. Någon som vet vad problemet är? måste jag lägga in MSI (moderkortets) drivisar till ljudkortet eller Realtek som tycks vara mitt ljuds namn, eller vadå? jag vill bara att grejerna ska fungera, ljud kopplingen är inte mitt område vad gäller datorer.

mvh / Daniel

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

vilken operativsystem har du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter Riisager:

vilken operativsystem har du

windows 7. Nu har jag dock fått högtalarna att fungera, men bara antingen högtalarna eller headsetet, inte båda samtidigt som jag helst vill ha det men som enligt min bror inte bör funka. I vanliga fall brukar jag alltid kunna ha ljudet samtidigt i både headset och högtalare, men inte längre :/

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

om dina högtalare har kopplat till din dator med 3,5 mm kontakt.
då skulle jag y koppla dom med en sådan här http://www.hifiklubben.se/produkter/kablar/diverse/bandridge_...
inte så hjärter dyrt.