Musklick på skrivbord/applikatoner funkar inte

Permalänk
Medlem

Musklick på skrivbord/applikatoner funkar inte

Hej!

Har ett problem som är högst märkligt, vilket började för 3-4 dagar sedan. Helt plötsligt så kan jag ibland inte vänsterklicka på skrivbordet eller i taskbaren. Ibland kan jag vänsterklicka och markera ikoner på skrivbordet, men inte klicka på startknappen eller taskbaren. Ibland är det tvärtom.
Jag kom på att tangentbordet svarar, och när jag kör ctrl+alt+delete så kan jag helt plötsligt klicka på allt igen. För en liten stund. Sen kommer det smygande tillbaka.

Jag provade en ny mus utan resultat. Jag formaterade, utan resultat. Nu har jag upptäckt att när felet inträffar (dvs när jag inte kan klicka) så räcker det med att jag trycker på min tumknapp på musen (webbläsare BAKÅT knappen). Då kan jag helt plötsligt klicka igen, och när jag gör detta och byter fönster/program så går det inte att klicka ---> klickar jag då på BAKÅT knappen på musen så funkar det igen.

Väldigt konstigt problem, och jag har INGEN aning om vad det kan vara. Då ingen formatering löser det och då jag inte har gjort några förändringar så fattar jag ingenting. Kan också tillägga att detta felet hände mitt under en win7 installation...
HJÄLP UPPSKATTAS!!!

//Saodie

EDIT: Jag har Spotify igång, och en webbläsare. Vill jag byta låt i spotify eller överhuvudtaget göra något så måste jag ha musen över spotify fönstret, och sedan klickas på tumknappen bakåt. Det fönstret blir då markerat, och jag kan göra vad jag vill. Vill jag sedan surfa så kan jag inte trycka någonstanns i webbläsaren, för då är spotify "markerat". Trycker jag då tumknappen "markeras" webbläsaren, och jag kan göra vad jag vill där. Vill jag då byta låt i spotify måste jag tumknappa det fönstret igen. Ni förstår vad jag menar.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon tanke? Detta är ett fruktansvärt störigt problem. För att sammanfatta texten ovan så är problemet kvar trots att jag har:

1. Bytt mus
2. Formaterat

Alla svar uppskattas!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Ingen överhuvudtaget som har en tanke vad felet kan vara?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

bara en snabb fråga har du fixat detta problem eller något och hur isåfall för jag har exakt samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobe1337:

bara en snabb fråga har du fixat detta problem eller något och hur isåfall för jag har exakt samma problem.

Hej!

Ursäkta att jag inte svarat, har helt glömt bort tråden.
Felet försvann av sig självt. Under loppet av en vecka blev det mindre och mindre problem och sedan var det borta. Jag har fortfarande ingen aning om vad felet berodde på eller varför det försvann...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |