Extern HDD för att lagra film?

Permalänk

Extern HDD för att lagra film?

tjena kära sweclockers,

Tyvärr så är jag inte så kunning när det gäller externa HDD, särskilt när det gäller att lagra filmer funker vilken som helst? och kan bara multimedia HDD spela upp filmer direkt? om det är fallet, kan ni rekommendera en billig extern multimedia HDD?

Permalänk
Medlem
Permalänk

men kan de spela upp direkt i tvn?

Permalänk
Medlem

Ingen aning, jag kör HTPC med SATA-diskar å HDMI.
Bandbredden för USB 2 skall räcka för 1080p.
Diskarna är inte flaskisen utan möjligen USB.

Permalänk

jarå, men jag är en sån som lever på 1k studiesbidrag så kan tyvärr inte lägga ut så mycket pengar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ChineseClocker:

jarå, men jag är en sån som lever på 1k studiesbidrag så kan tyvärr inte lägga ut så mycket pengar

Det finns som Jokeer påpekar inga "Multimediahårddiskar". Om du har en TV med USB måste den oftast ha ett specifikt filsytem, likt FAT32, för att fungera. Men FAT32 kan du använda på alla externa hårddiskar. Så mitt tips är att köp den hårddisken som ger mest GB per krona.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Läs TV manualen. Där står det hur det är. I vissa fall funkar det inte för att USB porten bara är till för att uppdatera TV. I andra fall funkar det att koppla en hårddisk med vissa villkor som de andra har nämnt. Det kollar du upp i TV manualen INNAN du spenderar pengar. Den bruka man även kunna ladda ned från tillverkarens hemsida.