Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Behöver råd mellan Fiio BTA30 och Audioengine B1, ska mest användas till att streama ljud från mobil till enheten som i tur kommer vara kopplad till en DAC förstärkare som driver två högtalare.

https://www.fiio.com/bta30
https://audioengineusa.com/product_tech_specs/b1-bluetooth-mu...

Fiio har support för LDAC och är både en receiver och transmitter och kan fungera som DAC, medans Audioengine endast är en receiver.

Permalänk

Hej,

Jag ville prova Tidal ett tag, på grund av FLAC, intresset finns, men är inte kunnig om ljud, hörlurar och högtalare osv.

Det jag försöker ställa eller fundera på är vilka är bra högtalar och hörlurar samt inte alls för dyra, men ge mig ett förslag på vad som kan passa och göra Tidal HIFI Plus prisvärt. Jag söker högtalare till skrivbordet om det är möjligt, in-ear och over-ear, samt DAC om det skulle vara ett alternativ, ge mig förslag och vägledning, alla förslag är välkommna och diskussioner uppskattas från min sida!

Det jag använder idag är följande: In-earbuds: Oneplus buds pro, over-ear: Bose Noise Cancelling 700 och högtalare kör jag med en som kom med min skärm, en Harman Kardon kompatibal. Där har ni min nuvarande, så jag skulle vilja ha lite vägledning och tips på vad som kan vara bra att tänka och tips och tricks

Alex

Permalänk
Skrivet av SirAlex18:

Hej,

Jag ville prova Tidal ett tag, på grund av FLAC, intresset finns, men är inte kunnig om ljud, hörlurar och högtalare osv.

Det jag försöker ställa eller fundera på är vilka är bra högtalar och hörlurar samt inte alls för dyra, men ge mig ett förslag på vad som kan passa och göra Tidal HIFI Plus prisvärt. Jag söker högtalare till skrivbordet om det är möjligt, in-ear och over-ear, samt DAC om det skulle vara ett alternativ, ge mig förslag och vägledning, alla förslag är välkommna och diskussioner uppskattas från min sida!

Det jag använder idag är följande: In-earbuds: Oneplus buds pro, over-ear: Bose Noise Cancelling 700 och högtalare kör jag med en som kom med min skärm, en Harman Kardon kompatibal. Där har ni min nuvarande, så jag skulle vilja ha lite vägledning och tips på vad som kan vara bra att tänka och tips och tricks

Alex

Bäst högtalare på skrivbordet borde vara Genelec G One plus en bra DAC med försteg
Har du floss på kontot. KEF LS50WII
Hörlurar är Audio Technica ett bra märke. Många kommer säga Sennheiser eller Hifiman.
Som sagt allt handlar om budget och vad man själv gillar. Sedan välja någon bra artist. Senaste albumet med Krauss&Plant är helt bra inspelat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Fick hem mina Edition XS och jag är väldigt imponerad. De låter fantastiskt.
Jämfört med Sundara har de betydligt mer bas. De är mer V-formade och mer musikaliska. Mellanregistret är något tillbakadraget.

Byggkvaliteten och passformen har fått mycket kritik vilket känns en aning orättvist. Har haft dem på huvudet i tre timmar och de sitter helt okej. Ljudmässigt är de bland det bästa jag har hört. Sökandet är över

De går att driva med MBP 2021 men låter ännu bättre med en Schiit-stacken.

Permalänk
Medlem

Tjenare! jag undrar om det blir en stor skillnad i att använda en förstärkare till ett par philips fidelio x2hr 00 isf, vilken skulle ni kunna rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Tjenare! jag undrar om det blir en stor skillnad i att använda en förstärkare till ett par philips fidelio x2hr 00 isf, vilken skulle ni kunna rekommendera?

Ja vs från mobo.
Fiio 3k.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buddaz112:

Bäst högtalare på skrivbordet borde vara Genelec G One plus en bra DAC med försteg
Har du floss på kontot. KEF LS50WII
Hörlurar är Audio Technica ett bra märke. Många kommer säga Sennheiser eller Hifiman.
Som sagt allt handlar om budget och vad man själv gillar. Sedan välja någon bra artist. Senaste albumet med Krauss&Plant är helt bra inspelat.

G one som har denna frekvensrespons?
Frekvensomfång 73 - 20 000 Hz

Skrivet av Awsmkiid:

Tjenare! jag undrar om det blir en stor skillnad i att använda en förstärkare till ett par philips fidelio x2hr 00 isf, vilken skulle ni kunna rekommendera?

Skulle nog prova denna:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/sa...
Om du behöver DAC med.. Topping DX3 pro+

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

G one som har denna frekvensrespons?
Frekvensomfång 73 - 20 000 Hz

Skulle nog prova denna:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/sa...
Om du behöver DAC med.. Topping DX3 pro+

Personen nämnde ingen budget.
Det är en liten diameter på bas/mellanregister därav. Det efterfrågades en datorhögtalare och det är ju precis vad det är.

ASR är ett skämt. Så mycket på den sidan som borde tas med en nypa salt&peppar. Det är ett helt annat ämne

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buddaz112:

Personen nämnde ingen budget.
Det är en liten diameter på bas/mellanregister därav. Det efterfrågades en datorhögtalare och det är ju precis vad det är.

ASR är ett skämt. Så mycket på den sidan som borde tas med en nypa salt&peppar. Det är ett helt annat ämne

Bör inte en datorhögtalare kunna gå djupare än så? Blir man inte lyssningtrött när en hel del djupbas energi helt enkelt saknas?
ASR rekommenderar f.ö. många Genelec, de mäter objektivt bra. Men den rekommenderade modellen saknar enligt tillverkaren själv djupare bas, och med längden så är det garanterat risk att man kommer bli lätt lyssningstrött då ljudet kan t o m upplevas som för ljust.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Bör inte en datorhögtalare kunna gå djupare än så? Blir man inte lyssningtrött när en hel del djupbas energi helt enkelt saknas?
ASR rekommenderar f.ö. många Genelec, de mäter objektivt bra. Men den rekommenderade modellen saknar enligt tillverkaren själv djupare bas, och med längden så är det garanterat risk att man kommer bli lätt lyssningstrött då ljudet kan t o m upplevas som för ljust.

Fast man blir ju mer lyssningstrött av tung bas? Har då aldrig upplevt trötthet pga mindre bas. Men du menar kanske det blir tråkigt att lyssna på? Har man plats med sub som fotpall så är ju det ett alternativ

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fast man blir ju mer lyssningstrött av tung bas? Har då aldrig upplevt trötthet pga mindre bas. Men du menar kanske det blir tråkigt att lyssna på? Har man plats med sub som fotpall så är ju det ett alternativ

Man blir trött av volym, saknar man nått drar man lätt upp den.

Permalänk
Skrivet av Sinery:

Man blir trött av volym, saknar man nått drar man lätt upp den.

Det ligger mer i att man tror det låter bättre när det låter högre.
En bra produkt. Vi kan säga högtalare når sin normala ljudnivå där örat hör det som högt och bra runt säg när förstärkare visar 70 eller runt kl 10 efter det börjar öronen få ont för mer som ökas. Det betyder inte att det låter bättre utan bara högre. Det är det många har svårt att skilja ut.

Permalänk
Medlem

Snack. Dist och fasfel blir man trött av. Inte SPL.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kaleid:

Bör inte en datorhögtalare kunna gå djupare än så? Blir man inte lyssningtrött när en hel del djupbas energi helt enkelt saknas?
ASR rekommenderar f.ö. många Genelec, de mäter objektivt bra. Men den rekommenderade modellen saknar enligt tillverkaren själv djupare bas, och med längden så är det garanterat risk att man kommer bli lätt lyssningstrött då ljudet kan t o m upplevas som för ljust.

En högtalare som saknar bas är inte ljus i klangen utan den saknar bas, det är inte alls samma sak.
Men många idag verkar inte bry sig om bra basåtergivning, många lyssnar via ren skit typ mobiler och "BT-konservburkar" andra skaffar dyra skräpsystem (soundbars) till tvn och om det har en bullermodul så har den ofta en tämligen hög distorsion.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Fast man blir ju mer lyssningstrött av tung bas? Har då aldrig upplevt trötthet pga mindre bas. Men du menar kanske det blir tråkigt att lyssna på? Har man plats med sub som fotpall så är ju det ett alternativ

Basen bör varken saknas eller vara överdriven

Skrivet av mrqaffe:

En högtalare som saknar bas är inte ljus i klangen utan den saknar bas, det är inte alls samma sak.
Men många idag verkar inte bry sig om bra basåtergivning, många lyssnar via ren skit typ mobiler och "BT-konservburkar" andra skaffar dyra skräpsystem (soundbars) till tvn och om det har en bullermodul så har den ofta en tämligen hög distorsion.

Jo, den blir ljus i klangen om den saknar den normala balansen som man förväntar sig.
T.ex. så mäter inte AKG 701 som något som har extra diskant men den saknar däremot djupbas och låter då kallare, ljusare.

Soundbars används förmodligen mest för att de inte tar mycket plats. Har två vänner där fruarna inte tillåtit stora golvhögtalare så då blir det soundbars. Det är inte optimalt skulle bägge säga men det slår i alla fall TV ljudet

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag planerar att köpa nya hörlurar och det står mellan Sennheiser HD 600 och HD 660s. Jag kommer från början att använda de med min Scarlett 2i2, och inte med någon extern förstärkare. Jag kommer att använda de för musik(mestadels rock och klassiskt) och spelande. Jag har haft möjligheten att testa HD 600 och jag anser att de lät helt fantastiskt. Tycker ni att det är värt att betala 1700 kr mer för HD 660s eller bör jag nöja mig med HD 600? Det måste vara någon av dessa eftersom att jag har presentkort på Inet.

Tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av w0zzie:

Hej!

Jag planerar att köpa nya hörlurar och det står mellan Sennheiser HD 600 och HD 660s. Jag kommer från början att använda de med min Scarlett 2i2, och inte med någon extern förstärkare. Jag kommer att använda de för musik(mestadels rock och klassiskt) och spelande. Jag har haft möjligheten att testa HD 600 och jag anser att de lät helt fantastiskt. Tycker ni att det är värt att betala 1700 kr mer för HD 660s eller bör jag nöja mig med HD 600? Det måste vara någon av dessa eftersom att jag har presentkort på Inet.

Tack!

Tyckte du HD 600 lät så bra, så är det den luren jag skulle ta. 1700kr kan du spara till en AMP, eller amp/dac kombo för senare inköp. Mina HD 650 spelar på fin fint med en Asgard v3, fast du behöver inte lägga så mycket. Det beror på hur nöjd du blir med hörlurarna ur din 2i2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Tyckte du HD 600 lät så bra, så är det den luren jag skulle ta. 1700kr kan du spara till en AMP, eller amp/dac kombo för senare inköp. Mina HD 650 spelar på fin fint med en Asgard v3, fast du behöver inte lägga så mycket. Det beror på hur nöjd du blir med hörlurarna ur din 2i2.

Ja, det är sant! HD600 känns ju som ett säkrare kort då jag redan vet att jag tycker om dem, och dessutom billigare Tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om nya Yamaha YH-L700A?

https://se.yamaha.com/sv/products/audio_visual/headphones/yh-...

Primärt då för TV/film, förstår att det förmodligen inte är årets referenslur när det gäller musik för audiofiler

Permalänk
Medlem

Godkväll alla ljudnördar.

Är iFi Audio ZEN Air DAC någonting att ha?
Skall driva ett par ATH AD1000X.

Lurarna köpte jag när jag hade gott om pengar, nu är det tvärt om, men då min nuvarande DAC+AMP gått sönder måste jag ha någonting nytt för att kunna använda lurarna överhuvudtaget.

Om någon har annan rekommendation på kombinerad DAC+AMP för under 1500:- är jag idel öra.

Tack på förhand.
Må fridens liljor kanta eder väg.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Mansion:

Godkväll alla ljudnördar.

Är iFi Audio ZEN Air DAC någonting att ha?
Skall driva ett par ATH AD1000X.

Lurarna köpte jag när jag hade gott om pengar, nu är det tvärt om, men då min nuvarande DAC+AMP gått sönder måste jag ha någonting nytt för att kunna använda lurarna överhuvudtaget.

Om någon har annan rekommendation på kombinerad DAC+AMP för under 1500:- är jag idel öra.

Tack på förhand.
Må fridens liljor kanta eder väg.

Zen Air DAC kostar 1190kr på Hifi Experience om du vill spara en hundring.
https://www.hifiexperience.se/produkter/tradlost-ljud/tradlos...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Godkväll alla ljudnördar.

Är iFi Audio ZEN Air DAC någonting att ha?
Skall driva ett par ATH AD1000X.

Lurarna köpte jag när jag hade gott om pengar, nu är det tvärt om, men då min nuvarande DAC+AMP gått sönder måste jag ha någonting nytt för att kunna använda lurarna överhuvudtaget.

Om någon har annan rekommendation på kombinerad DAC+AMP för under 1500:- är jag idel öra.

Tack på förhand.
Må fridens liljor kanta eder väg.

Tror den kan matcha dina lurar rätt bra. Jag hade en hip-dac ett tag och den hade ett ljud som klart drog åt det varmare hållet, vilket AT:s lurar kan må bra av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Zen Air DAC kostar 1190kr på Hifi Experience om du vill spara en hundring.
https://www.hifiexperience.se/produkter/tradlost-ljud/tradlos...

Nice. Tackar, tackar!

Skrivet av Deepy:

Tror den kan matcha dina lurar rätt bra. Jag hade en hip-dac ett tag och den hade ett ljud som klart drog åt det varmare hållet, vilket AT:s lurar kan må bra av.

Alright, låter ju väldigt lovande, stort tack för detta! Äh, jag slår till. Kan inte sitta här ljudlös!

EDIT:
På Hifi Experience står det ” Bra att veta att Air-serien även levereras endast med USB-strömkabel, nätdel ingår ej. Rekommenderar iFi iPower som ni hittar HÄR”.

Nätdelen de rekommenderar kostar 749:-, då blir ’Air’ inte så billig helt plötsligt. Måste man ha separat nätdel eller kan den drivas bara genom USB måntro?

EDIT2:
Noterade även att iFi Audio ZEN Air DAC listas med artikelnummer "iFi Audio ZEN Air Blue-1" på Hifi Experience. Känns lite oroväckande då det verkar finnas en iFi Audio Zen Blue också..?

Mailade dem, stod bara fel. De har uppdaterat till korrekt artnr.

Må väl.

Tillägg
Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Då jag troligen kommer bli med Focal Elegia senare denna månaden undrar jag om det är någon som är intresserad av ett par Meze 99 Neo?

@Mansion
Är den som zen-dac så går den att driva via bara usb, men ifi rekommenderar en extern nätdel för renare kräm (jag kör med den, men har inte testat på om det är någon skillnad utan)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Då jag troligen kommer bli med Focal Elegia senare denna månaden undrar jag om det är någon som är intresserad av ett par Meze 99 Neo?

@Mansion
Är den som zen-dac så går den att driva via bara usb, men ifi rekommenderar en extern nätdel för renare kräm (jag kör med den, men har inte testat på om det är någon skillnad utan)

Stort tack för svar! Googlade runt lite och av folks utsago att döma har 100% av de jag hittat skrivit att de inte märkt någon skillnad. Jag chansar!

Allt gott!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Nya hörlurar från @Jaramide. Lstn troubadour.

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av sweisdapro:

Då jag troligen kommer bli med Focal Elegia senare denna månaden undrar jag om det är någon som är intresserad av ett par Meze 99 Neo?

@Mansion
Är den som zen-dac så går den att driva via bara usb, men ifi rekommenderar en extern nätdel för renare kräm (jag kör med den, men har inte testat på om det är någon skillnad utan)

Så här bör det vara, alla zen DAC går att strömförsörja via USB om man vill.

Levereras utan nätdel:
Zen DAC
Zen DAC V2
Zen DAC Air
Zen DAC Signature v2 (saknar hörlursutgång)

Levereras med nätdel:
Zen DAC Signature (saknar hörlursutgång)

Levereras med 2 nätdelar:
Zen Signature Set 6xx v1
Zen Signature Set 6xx v2
Zen Signature Set HFM
Zen Signature Set MZ99

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Så här bör det vara, alla zen DAC går att strömförsörja via USB om man vill.

Levereras utan nätdel:
Zen DAC
Zen DAC V2
Zen DAC Air
Zen DAC Signature v2 (saknar hörlursutgång)

Levereras med nätdel:
Zen DAC Signature (saknar hörlursutgång)

Levereras med 2 nätdelar:
Zen Signature Set 6xx v1
Zen Signature Set 6xx v2
Zen Signature Set HFM
Zen Signature Set MZ99

Snygg sammanställning, tack för tydligheten

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Mansion:

Snygg sammanställning, tack för tydligheten

Varsågod. Rörigt med alla iFi versioner och bundlingar.

Sen hjälper det inte att både återförsäljare och Prisjakt lägger upp fel eller blandar ihop. De nya Signature set finns i 3 varianter 6xx, HFM, MZ99 men både Hifiexperience och Prisjakt har skapat en "Zen Signature Set v2", en produkt som inte ens existerar

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.