Hur många av er som har nätagg ur Corsairs AX-serie har problem med Coilwhine?

Permalänk

1200AX här och inga problem alls (än så länge iaf).

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Inget på min 750AX ingen direkt belastning på det dock

Permalänk
Medlem

AX850 ganska kraftigt när grafikkortet får jobba mycket.

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Så är det säkert, poängen är ju att utröna vad som är "enstaka" och vad som inte är det. AX-serien "känns" överrepresenterad när det gäller detta.

Ja just därför det är intressant? Att det rimligtvis är de som har problem som hörs mest skrev jag redan i trådstarten, var ju själva idén med tråden att även de som inte har problem skulle skulle få en anledning att skriva så att man kan få en uppfattning om hur vanligt det är.

Skulle kunna tänka mig att en av anledningarna till klagomål på just AX-serien är att den dels är dyr och high-end, men också att den är känt för att vara tystlåten och därmed lockar till sig en ljudkräsen kundkrets. Dessa användare lär vara väldigt snabba på att klaga vid minsta missljud.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Inget för mig på ax750

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Inga program med mitt AX850W sen jag köpte det förra året och har mer eller mindre rullat 24/7

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Coil whine lite då och då på mitt AX750.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Inaktiv

Fick mitt AX-1200 igår och det låter som en överbelastad elmotor. Hummar och brummar. Retur på det asap.

Permalänk
Medlem

Har ett AX850 med inget coilwhine under medel belastning fast under högbelastning så kommer coilwhine om man sätter örat på chassit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum