Netgear STORA 1TB NAS
Hey!
Jag har köpt en Netgear STORA 1TB NAS hårddisk sen ett tag tillbaks.
http://www.netgear.co.uk/service-provider/products/storage/re...
Jag har dock lite problem med att den bryter kontakten väldigt ofta enligt min dator. Jag har lagt upp den som en Network Location och det går jätte fint att ansluta till den till en början.
Men efter ett tag, eller t ex när datorn går ner i Sleep mode så kommer följande felmeddelande upp: "Windows cannot access \\STORA\MyLibrary".
Jag måste då alltid starta om hårddisken för att jag ska kunna komma åt den igen via network drives. Det känns som om det är någon slags inställning som jag måste göra i nätverket eller tja, något som jag inte riktigt kan lokalisera eller vet om.
Det som inte pekar för att det är fel på själva NAS hårddisken eller Modemet/Routern är:
- Detta är den andra jag har haft, då Återförsäljaren jag köpte den ifrån inte visste vad som vad var fel och trodde att produkten var defekt. Så jag har en ny av samma märke men med samma bekymmer.
- Mitt modem/router är nyss utbytt då den förra dödade all DHCP utdelning och all nätverksutrustning tappade kontakt hela tiden. Det nya jag fick fungerar superbt på dessa plan.
- Jag kan via cmd pinga hårddisken. Surfar jag då in på hårddisken och loggar in via webbläsaren så går det utan några problem alls.
Som sagt så vet jag inte om det är något som är fel på något av prylarna, men kan jag ha sån otur att efter två byten av utrustningen som just används så är det något som trots allt är fel på det ena eller andra?
Hoppas och tror att det är någon inställning i nätverket eller liknande. Jag köpte den för att kunna lätt ansluta den via nätverket och gå in på den genom Datorn som en "vanlig" hårddisk, så vore tråkigt att ha det som det är just nu. Är tacksam för all möjlig feedback jag kan få!
MVH,
Chris