Flytta filer till iPhone

Permalänk

Flytta filer till iPhone

Att skräp som detta får säljas? Så upplys mig. Hur flyttar jag över 3st .avi filer till telefonen.

Edit: Är helt upprymd över detta skräp, man måste alltså ange ett kontokort för att skapa ett apple-id? Alfvarligt?!

Permalänk
Medlem

Välkommen till Apple - all your info belongs to us!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Någon som kan, hur fungerar detta om man har jailbreakat? Kan man bara lägga över filerna då eller?

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Välkommen till Apple - all your info belongs to us!

Skrivet av Erkapekka:

Någon som kan, hur fungerar detta om man har jailbreakat? Kan man bara lägga över filerna då eller?

Allvarligt, ni skämtar med mig? Kan jag inte överföra 3 filer rätt upp och ner?

Permalänk
Medlem

Du måste inte ange ett kort för att göra ett apple ID men de döljer det lite.

Gör så här:
Installera iTunes och gå in it store där "köper" du en app som är grattis. Då vill de att du ska logga in klicka istället på registrera och då kan du göra ett konto och välja creditcard: none.

Förstår inte varför de döljer detta alternativ om man inte gör på detta sättet, blev riktigt irriterad när jag skaffade min iPhone 4 för snart ett år sen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av east_lake:

Allvarligt, ni skämtar med mig? Kan jag inte överföra 3 filer rätt upp och ner?

Nej det går att flytta en del filer med tredje parts program T.ex.musik med Mediamonkey om du inte har allt för ny version av IOS då de inte hunnit uppdatera programmet.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Om du jailbreakar telefonen så finns det ett "program" så att man kan använda iPhonen som den ska användas när man kopplar in den, som en "flyttbar disk"

Annars som ojailbreakad telefon så tror jag inte det går att "drag n drop" med filer.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Skrivet av bjinko:

Du måste inte ange ett kort för att göra ett apple ID men de döljer det lite.

Gör så här:
Installera iTunes och gå in it store där "köper" du en app som är grattis. Då vill de att du ska logga in klicka istället på registrera och då kan du göra ett konto och välja creditcard: none.

Förstår inte varför de döljer detta alternativ om man inte gör på detta sättet, blev riktigt irriterad när jag skaffade min iPhone 4 för snart ett år sen.

Låt väldigt bra, men jag finner inte denna möjlighet i iTunes 10. Jävla skräp.

Skrivet av Forbidden:

Om du jailbreakar telefonen så finns det ett "program" så att man kan använda iPhonen som den ska användas när man kopplar in den, som en "flyttbar disk"

Annars som ojailbreakad telefon så tror jag inte det går att "drag n drop" med filer.

Orkar inte ens slå upp vad det innebär... Helt sjukt. Betalar folk för iPhones?

Skrivet av bjinko:

Nej det går att flytta en del filer med tredje parts program T.ex.musik med Mediamonkey om du inte har allt för ny version av IOS då de inte hunnit uppdatera programmet.

I call jävla skräp.

Permalänk
Inaktiv

Borde inte dropbox funka bra?

Permalänk
Medlem

AVplayer hd till telefonen är bra, spelar upp alla format* och stödjer ftp likaså okonverterade filer.
annars är det bara att synca i itunes till programmet så hamnar de på telefonen.

har själv en ipad 2 och rekomenderar starkt att jailbreaka

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av anon13728:

Borde inte dropbox funka bra?

Låter som ett tips. Det enda problemet är att jag vägrar lämna ut mitt kortnummer för att ladda hem en app. Gör folk det? "Just shut up and take my money!!!"

Förstår inte att man tycker det är helt normalt att bara sprida sitt kortnummer bara för att en företag ber om det?

Permalänk
Skrivet av sten1930:

AVplayer hd till telefonen är bra, spelar upp alla format* och stödjer ftp likaså okonverterade filer.
annars är det bara att synca i itunes till programmet så hamnar de på telefonen.

har själv en ipad 2 och rekomenderar starkt att jailbreaka

AVPlayer kostar ju pengar...

Permalänk
Skrivet av bjinko:

Du måste inte ange ett kort för att göra ett apple ID men de döljer det lite.

Gör så här:
Installera iTunes och gå in it store där "köper" du en app som är grattis. Då vill de att du ska logga in klicka istället på registrera och då kan du göra ett konto och välja creditcard: none.

Förstår inte varför de döljer detta alternativ om man inte gör på detta sättet, blev riktigt irriterad när jag skaffade min iPhone 4 för snart ett år sen.

Nu såg jag att man kunde regga sig och välja inget. Var väl för upptagen med att vara galen..

Bra tips där, tack.

Edit: Nåväl, Dropbox går ju inte att använda för tre stora .avi filer. Går ju inte ens att flytta över dem via iTunes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av east_lake:

Nu såg jag att man kunde regga sig och välja inget. Var väl för upptagen med att vara galen..

Bra tips där, tack.

Inga problem bra att det löste sig. Höll själv på att bli galen då jag precis köpt telefonen och var 17år och helt enkelt inte kunde få ett kreditkort att regga med.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Skrivet av bjinko:

Inga problem bra att det löste sig. Höll själv på att bli galen då jag precis köpt telefonen och var 17år och helt enkelt inte kunde få ett kreditkort att regga med.

Du som är en klippa, kan ju inte ens flytta över filmerna med iTunes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av east_lake:

Du som är en klippa, kan ju inte ens flytta över filmerna med iTunes?

du måste konvertera filmerna till ett format som stöds av iPhonen, Handbreak är ett bra program för detta då det finns en färdig iPhone mall och är ganska snabbt om man har en bra CPU.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av east_lake:

Du som är en klippa, kan ju inte ens flytta över filmerna med iTunes?

Konvertera dem till mp4 format så funkar det... du borde läsa på dig om sakerna du köper innan du köper dem!
Lär dig hur dem fungerar, inte svårare än så!

och skärp dig med att säga att det KRÄVS ett kort nummer för att kunna registrera ett apple ID, jag gjorde inte det och det funkar utmärkt... så chilla!

tycker att iPhone funkar bra! Skulle inte köpt den om jag tyckte att Android var bättre

Edit: Vill inte skapa en iPhone vs Android tråd, men du skrev "betalar folk för detta" (eller liknande), ville bara säga varför

Permalänk
Medlem

du behöver inte skriva in kreditkort för att registrera dig på apple...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Primary:

Konvertera dem till mp4 format så funkar det... du borde läsa på dig om sakerna du köper innan du köper dem!
Lär dig hur dem fungerar, inte svårare än så!

och skärp dig med att säga att det KRÄVS ett kort nummer för att kunna registrera ett apple ID, jag gjorde inte det och det funkar utmärkt... så chilla!

tycker att iPhone funkar bra! Skulle inte köpt den om jag tyckte att Android var bättre

Edit: Vill inte skapa en iPhone vs Android tråd, men du skrev "betalar folk för detta" (eller liknande), ville bara säga varför

Klart jag vill provocera lite Till mitt försvar har jag inte köpt skräpet (sorry kan inte låta bli), blev en över på jobbet som jag norpade i testsyfte.

Skrivet av Buzz996:

du behöver inte skriva in kreditkort för att registrera dig på apple...

Nä, jag insåg det till slut. Var så upprör ett tag att jag fick hjärtflimmer!

Skrivet av bjinko:

du måste konvertera filmerna till ett format som stöds av iPhonen, Handbreak är ett bra program för detta då det finns en färdig iPhone mall och är ganska snabbt om man har en bra CPU.

Förlåt mig men vad är det du säger? Konvertera? Du skämtar hoppas jag? Vet folk som betalat 9900kr för iPhone4s innan lanseringen. Du menar att folk kan betala 10lax för något som inte går att använda till det mest självklara?

Sedan har jag en till fråga. Vart i helvete är den inbyggda radion?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av east_lake:

Förlåt mig men vad är det du säger? Konvertera? Du skämtar hoppas jag? Vet folk som betalat 9900kr för iPhone4s innan lanseringen. Du menar att folk kan betala 10lax för något som inte går att använda till det mest självklara?

Sedan har jag en till fråga. Vart i helvete är den inbyggda radion?!

Är väll inte så självklart att den ska klara .avi-filer(som ju kan innehålla en stor mängd codecformat).

Ang. radio så finns det ingen.

Och om du inte har någon iPhone, så känns det ju mest som du vill sitta och fråga om saker som inte går att göra och sen klaga på de personer som faktiskt svarar dig.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av east_lake:

Förlåt mig men vad är det du säger? Konvertera? Du skämtar hoppas jag? Vet folk som betalat 9900kr för iPhone4s innan lanseringen. Du menar att folk kan betala 10lax för något som inte går att använda till det mest självklara?

Sedan har jag en till fråga. Vart i helvete är den inbyggda radion?!

tyvärr skojar jag inte apple är väldigt stela när det kommer till fil-format. sen angående radio så finns det inte du kan lyssna på internet radio (drar mobilt bredband använde inte om detta inte ingår i ditt abonnemang lär bli dyrt annars). dock finns podcast i mängder om du inte är nyheter du ska lyssna på.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Är väll inte så självklart att den ska klara .avi-filer(som ju kan innehålla en stor mängd codecformat).

Ang. radio så finns det ingen.

Och om du inte har någon iPhone, så känns det ju mest som du vill sitta och fråga om saker som inte går att göra och sen klaga på de personer som faktiskt svarar dig.

Missförstå mig rätt, jag har inte betalat för den. MEN, jag ska använda den under ett par månader. Så jag är väldigt bekymrad faktiskt. För 6lax eller vad den kostar just nu så är det en självklarhet att kunna föra över filer och spela upp basic AVI-filer. Radio är också självklart. Finns ju inte ens väckarklocka på den!?

Begriper faktiskt inte vad man ska göra med den? Ingen av de funktioner som i alla fall jag brukar använda på en telefon finns eller stöds? Är det bara jag i hela världen som använder telefonen som;

1. Spela upp video på flyget.
2. Överför video till telefonen för att få ovan att fungera.
3. Använder den som radio vid promenader
4. Väckarklocka på morgonen.
5. Lägger över MP3 i drivor för att lyssna på när man reser.

Mer använder man knappt telefonen till. Blev ju helt galet imponerad nu när skiten faktiskt gick att synca mot Exchange på ett någorlunda normaltvis. Ja, förutom då att om man synkar kalendern via Itunes så hittar den på egna tider för mina möten då. Vilket potentiellt kan bli ett litet problem och leda till att jag får sparken. Detta om jag börjar missa möten..

Skrivet av bjinko:

tyvärr skojar jag inte apple är väldigt stela när det kommer till fil-format. sen angående radio så finns det inte du kan lyssna på internet radio (drar mobilt bredband använde inte om detta inte ingår i ditt abonnemang lär bli dyrt annars). dock finns podcast i mängder om du inte är nyheter du ska lyssna på.

Bra där med podcast. Har inget dataabb kör på wifi hemma och på jobbet. Gillar att lyssna på radiosporten när jag är ute och rör på mig på kvällarna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av east_lake:

Missförstå mig rätt, jag har inte betalat för den. MEN, jag ska använda den under ett par månader. Så jag är väldigt bekymrad faktiskt. För 6lax eller vad den kostar just nu så är det en självklarhet att kunna föra över filer och spela upp basic AVI-filer. Radio är också självklart. Finns ju inte ens väckarklocka på den!?

Begriper faktiskt inte vad man ska göra med den? Ingen av de funktioner som i alla fall jag brukar använda på en telefon finns eller stöds? Är det bara jag i hela världen som använder telefonen som;

1. Spela upp video på flyget.
2. Överför video till telefonen för att få ovan att fungera.
3. Använder den som radio vid promenader
4. Väckarklocka på morgonen.
5. Lägger över MP3 i drivor för att lyssna på när man reser.

Mer använder man knappt telefonen till. Blev ju helt galet imponerad nu när skiten faktiskt gick att synca mot Exchange på ett någorlunda normaltvis. Ja, förutom då att om man synkar kalendern via Itunes så hittar den på egna tider för mina möten då. Vilket potentiellt kan bli ett litet problem och leda till att jag får sparken. Detta om jag börjar missa möten..

Bra där med podcast. Har inget dataabb kör på wifi hemma och på jobbet. Gillar att lyssna på radiosporten när jag är ute och rör på mig på kvällarna..

1. och 2. Konvertera filerna och lägg in i iTunes, synka sedan telefonen...
3. webbradio, ladda ner radiokanalens app.
4. väckarklocka finns på appen som följer med från början, appen "Klocka". Gå in på påminnelser och ställ in när du vill bli väckt.
5. Bara dra in mp3orna in i iTunes och synka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av east_lake:

Missförstå mig rätt, jag har inte betalat för den. MEN, jag ska använda den under ett par månader. Så jag är väldigt bekymrad faktiskt. För 6lax eller vad den kostar just nu så är det en självklarhet att kunna föra över filer och spela upp basic AVI-filer. Radio är också självklart. Finns ju inte ens väckarklocka på den!?

Begriper faktiskt inte vad man ska göra med den? Ingen av de funktioner som i alla fall jag brukar använda på en telefon finns eller stöds? Är det bara jag i hela världen som använder telefonen som;

1. Spela upp video på flyget.
2. Överför video till telefonen för att få ovan att fungera.
3. Använder den som radio vid promenader
4. Väckarklocka på morgonen.
5. Lägger över MP3 i drivor för att lyssna på när man reser.

Mer använder man knappt telefonen till. Blev ju helt galet imponerad nu när skiten faktiskt gick att synca mot Exchange på ett någorlunda normaltvis. Ja, förutom då att om man synkar kalendern via Itunes så hittar den på egna tider för mina möten då. Vilket potentiellt kan bli ett litet problem och leda till att jag får sparken. Detta om jag börjar missa möten..

Bra där med podcast. Har inget dataabb kör på wifi hemma och på jobbet. Gillar att lyssna på radiosporten när jag är ute och rör på mig på kvällarna..

1, 2: Det går, men tyvärr är det inte många format som passar. Som sagt i tråden så går det att hämta hand brake som är gratis och konvertera till mp4 H.264
3. Det finns radio om man köper tillbehör XD
4. Det går väl att ställa alarm? Annars finns det gratis appar med väckarklockor.
5. Utan iTunes går det inte att använda iPhone till särskilt mycket, men lägg in mp3 där så går det ju utan problem.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av east_lake:

AVPlayer kostar ju pengar...

dela priset på hur många timmar film man kan se på med programmet så blir det inte så dyrt,
dessutom så använder det sig av båda kärnorna i ipad 2 och iphone 4s till skillnad från många andra.

om jag skulle vara i din sits hade jag jailbreakat vilket jag också gjorde på min ipad. Löser många problem

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Jag är ledsen alltså.

iPhone 4s, 6000kr. Helt jävla värdelös. Alla som har betalat sådana pengar för denna telefon är helt och fullt grundlurade. Då ni totalt saknar omdöme bör ni låsas in på obestämd tid.

"Du måste konvertera filerna". "Det finns inte radio". "Du kan inte lägga över filer som du vill." Vad ska jag med 64GB till?

Om du läser detta precis innan du ska köpa en telefon. Tänk efter säger jag bara. Jag har aldrig i mitt liv varit så chockad över hur något så dyrt kan vara så in i helvete oanvändbart och begränsat.

Tänk er för innan ni köper detta skärp!

God Kväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av east_lake:

Jag är ledsen alltså.

iPhone 4s, 6000kr. Helt jävla värdelös. Alla som har betalat sådana pengar för denna telefon är helt och fullt grundlurade. Då ni totalt saknar omdöme bör ni låsas in på obestämd tid.

"Du måste konvertera filerna". "Det finns inte radio". "Du kan inte lägga över filer som du vill." Vad ska jag med 64GB till?

Om du läser detta precis innan du ska köpa en telefon. Tänk efter säger jag bara. Jag har aldrig i mitt liv varit så chockad över hur något så dyrt kan vara så in i helvete oanvändbart och begränsat.

Tänk er för innan ni köper detta skärp!

God Kväll

Väx upp

Permalänk
Skrivet av east_lake:

Jag är ledsen alltså.

iPhone 4s, 6000kr. Helt jävla värdelös. Alla som har betalat sådana pengar för denna telefon är helt och fullt grundlurade. Då ni totalt saknar omdöme bör ni låsas in på obestämd tid.

"Du måste konvertera filerna". "Det finns inte radio". "Du kan inte lägga över filer som du vill." Vad ska jag med 64GB till?

Om du läser detta precis innan du ska köpa en telefon. Tänk efter säger jag bara. Jag har aldrig i mitt liv varit så chockad över hur något så dyrt kan vara så in i helvete oanvändbart och begränsat.

Tänk er för innan ni köper detta skärp!

God Kväll

Nästan samma princip när det gäller anhängare till kommunism och diktatur.
Vissa människor gillar att vara hårt styrda, då känner de sig trygga.

Permalänk
Skrivet av Primary:

Med väx upp menar du; "SHUT UP AND TAKE MY MONEY!!" Varpå du trycker ner 6lax i halsen på säljaren i Digital In -butiken. "Ge mig min iPhone!"

Skrivet av maverickgoose:

Nästan samma princip när det gäller anhängare till kommunism och diktatur.
Vissa människor gillar att vara hårt styrda, då känner de sig trygga.

Det är inte för inte man får lätta Nordkorea-vibbar.

Edit: jag ska försöka komma till sans; Jo, tänkte på det, vad ska jag med 64GB varianten till? Jag varken kan eller får ju använda utrymmet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av east_lake:

Med väx upp menar du; "SHUT UP AND TAKE MY MONEY!!" Varpå du trycker ner 6lax i halsen på säljaren i Digital In -butiken. "Ge mig min iPhone!"

skulle du kunna lägga ut dina grunder varpå du drar denna slutsats?
jag skulle ha köpt en android om jag tyckte den var bättre... I dagsläget tycker jag inte det och därmed köpte jag en iphone då jag tycker den flyter på bättre. Alla dina problem går att lösas. De blev så pass stora problem för att du från början inte hade någon aning om hur man gjorde. Själv så är jag villig att göra dessa extra saker för att få min iPhone att fungera och inte slippa dessa men sitta på ett skitigt OS (tycker hela Android känns hackit, MIN ÅSIKT).