AM3/AM3+ processor att låna för BIOS uppdatering(Karlshamn)

Permalänk
Medlem

AM3/AM3+ processor att låna för BIOS uppdatering(Karlshamn)

Hej!

Jag var osäker på om jag blev tvungen att skapa en marknadsannons eller om det går bra att skriva här, men eftersom jag inte har några avsikter att köpa en ny processor utan endast låna så skriver jag en tråd. Moderator får gärna justera om det är nödvändigt.

Klantigt nog så har jag lyckats beställa hem ett nytt system där moderkortet inte stödjer processorn med det BIOS moderkortet levererades med.
Moderkortet är ett MSI 760GM-E51 med en AMD FX-4100 processor.

Min fråga är nu om det finns någon vänlig själ i Karlshamns/Blekinge området som kan tänka sig låna ut en AM3/AM3+ processor för en väldigt kort stund så att jag kan uppdatera BIOS på moderkortet till senaste.

Jag hade skickat tillbaka moderkortet till Inet och bett dom göra det om jag hade haft tid men jag behöver datorn på nästa fredag.

Skriv gärna i tråden eller skicka ett pm!

Mvh,
Daniel

Permalänk

Jag har en Phenom x4 955 som jag använde efter köp av FX-8150...
Men ring först Inet och be dem skicka ett uppdaterat moderkort, om de sålt både det och processorn. Det borde vara förbjudet att sälja komponenter som inte passar ihop.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Om inte annat så kan du ju alltid höra av dig till tillverkaren, vet att iaf asus skickar ut nya bioskretsar om man hör av sig till dem. Svårt att tro att MSI inte skulle göra detsamma

Visa signatur

[Ryzen 5 1600X] - [Gigabyte GA-AX370-Gaming K3] - [16GB 3200MHz] - [GTX1070] - [500GB EVO-SSD] - [750W HX] - [Win10 x64]