Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Källa på att det minskar med 3 GPU:er? Min logik säger väl snarare att det borde bli värre. Hur ser det ut med ännu fler?

Om det stämmer känns det ju generellt sett som att det kan vara riktigt prisvärt att gå på en 3 GPU setup om man är ute efter en begagnad speldator. Både lite äldre grafikkort och äldre värsting moderkort slumpas ju bort här på marknaden. Många verkar otroligt rädda för microstutteringen så grafikkort som är lite för dåliga rent generellt sett för att duga för dagens spel får du ju för en röding.

Strömförbrukningen blir ju mindre trevlig däremot, men om man mestadels spelar på vintern som jag får man väl se det som ett extra element hehe.

Tänkte "När skrev jag det här?" sen såg jag att du citerade ett nästan 7 år gammalt inlägg...

Med all respekt; Googla eller gör en ny tråd innan folk går in och slösar tid med att besvara 6+ år gamla inlägg eftersom dom inte inser hur gammal (och irrelevant) tråden är.

3-Way SLI lindrade microstutter när det begav sig, men är verkligen inget jag skulle rekommendera idag. (Extremt dåligt stöd, väldigt varmt, hög förbrukning, hög ljudnivå, begränsat vRAM, etc.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.