Upphottad nostalgitripp: Pharaoh och snart Zeus samt Emperor i HD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Upphottad nostalgitripp: Pharaoh och snart Zeus samt Emperor i HD

Halloj!

Letandes efter en schyst city builder och besviken på det senaste utbudet inom genren kom jag att tänka på dom gamla goda klassikerna från 90-talet och början av 2000. Trots att ett antal år har gått så är fortfarande, enligt mig, Pharaoh och Zeus med deras deras respektive expansions: Cleopatra och Poseidon, bland de bästa stadsbyggare-spelen någonsin.

Så jag drog helt enkelt fram min dammiga gamla Pharaoh-skiva och installerade spelet. Väl inne i spelet kom jag dock genast till en insikt: spelet är ju gammalt som gatan och har därför inte stöd för högre upplösningar. Då internet har alla svar letade jag efter en lösning och kom efter ett tag fram till en necrobumpad tråd från 2007 där en utvecklare helt nyligen hade bestämt sig för att göra egna patcher för alla dessa underbara spel och expansions med stöd för alla tänkbara upplösningar inklusive kommande stöd för Eyefinity och liknande.

Än så länge finns det bara patcher för Pharaoh och expansionen Cleopatra men utvecklaren ska även släppa uppdateringar för Zeus och co. inom de kommande veckorna.

Så kvällen är kort sagt gjord och jag kände mig tvungen att dela med mig av detta smärre mirakel:
http://widescreengamingforum.com/forum/7252/pharaoh-zeuson-wi...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

FAn skrivit i denna tråden 2 gånger nu. Försöker igen:

Tack så hemskt mycket för nyheten. Detta är så jäkla underbart. Det är flera på forumet som jag vet gillar city-builders

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Ninotramp:

FAn skrivit i denna tråden 2 gånger nu. Försöker igen:

Tack så hemskt mycket för nyheten. Detta är så jäkla underbart. Det är flera på forumet som jag vet gillar city-builders

Kul att någon annan gillar dessa klassiker!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Installerar Pharaoh nu! Ska bli kul att spela igen. Kom aldrig igång med det spelet. Zeus har jag spelat ihjäl mig på. Hoppas på release snart.

Kommer ihåg när jag och min granne spelade Zeus hos honom. JÄVLAR va kul det var. Det roliga var att hastigheten var så långsam så det hackade fram. Vi trodde att det skulle vara såhär. Och det var när jag fick en ny dator som jag märkte att vi hade fel.

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Han har släppt Zeus nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swe
Registrerad
Apr 2002

Tack för info TS, får installera detta gamla spelet igen.

Sig uppdaterad 2013-03-29: 2500k@stock+Mugen3. Asus P8P67 LE. 2x4GB Vengeance LP. Sapphire 7950@stock. M4 128GB. 3x2TB WD-G. Hale 90 650W. Acousticase. 19" LCD: 910T 25ms + S24A850. Win8 x64.
Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006

Galet, Detta måste testas.

Pharaoh, Zeus och Emperor är fruktansvärt bra spel.

Tack för tipset!

5960X | X99-E WS | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | 2 x Intel 750 | Full Loop | Enthoo Primo
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Provat Zeus nu och det funkade galant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Apr 2005

Lirade igenom Farao för nån månad sedan, grymt roligt spel.

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Ninotramp:

Han har släppt Zeus nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oh, najs! Blir att testa!