SteelSeries QcK tygmatta vs. dyrare modeller?

Permalänk
Medlem

SteelSeries QcK tygmatta vs. dyrare modeller?

Jag sitter med en hårdplast matta nu som är sliten/spegelblank och därav glashal. Har testat dyrare tygmattor hos kompisar. Eller de har känts som tyg men varit beläggning av någon form av metall/tyg om ja inte missminner mig. Någon från roccat och någon som jag inte minns namnet på. Båda kostade runt 300kr. Har sett att SteelSeries QcK är populär. Nu är frågan om det gör någon märkbar skillnad mellan dyrare och dessa, eller är det bara en smaksak? Vad är skillnaden mellan QcK och QcK+? den sistnämnda är dubbelt så dyr?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag sitter med en hårdplast matta nu som är sliten/spegelblank och därav glashal. Har testat dyrare tygmattor hos kompisar. Eller de har känts som tyg men varit beläggning av någon form av metall/tyg om ja inte missminner mig. Någon från roccat och någon som jag inte minns namnet på. Båda kostade runt 300kr. Har sett att SteelSeries QcK är populär. Nu är frågan om det gör någon märkbar skillnad mellan dyrare och dessa, eller är det bara en smaksak? Vad är skillnaden mellan QcK och QcK+? den sistnämnda är dubbelt så dyr?!

Jag har en QcK och jag är nöjd. Inte dyr men skön, men det är en smaksak. Åk in till någon butik och testa själv. Tror den enda skillnaden mot QcK and QcK+ är storleken (rätta mig om jag har fel) Det finns en hel uppsjö utav QcK mattor som du kan se här

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover