SweC BF3 evenemang #1 (Password only)!

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Bad Language, skräpscript. Spelet är 18+

Inte för att vara besserwissrig, men det är faktiskt 16+. Dock är min erfarenhet att det mest är P12 som skriver hemmasnickrade glåpord som "fittnoob" åt folk som köpt spelet och spelar sin spelstil utan att bryta några regler. Om det nu är åldersgräns så tycker jag att vi kan uppföra oss vuxet och klara oss utan din elitistattityd.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av el_genius:

Inte för att vara besserwissrig, men det är faktiskt 16+. Dock är min erfarenhet att det mest är P12 som skriver hemmasnickrade glåpord som "fittnoob" åt folk som köpt spelet och spelar sin spelstil utan att bryta några regler. Om det nu är åldersgräns så tycker jag att vi kan uppföra oss vuxet och klara oss utan din elitistattityd.

Med det lämnar vi diskussionen om zhrooms och hans ban.

Permalänk
Skrivet av A_Müller:

Jag kom in, men dra på trissor vad värdelöst det är att spela med så mkt hälsa när man är van vid HC.

Man behöver ju mata ett halvt magasin i huvudet per fiende...
Tack å hej, jag kommer åter när det är vettiga inställningar på servern ^^,

Vad är skillnaden mellan HC (något slags hardcore-mode som servern kan vara inställd på?) och det vanliga?

Mvh. från en som ännu inte har börjat lira BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Vad är skillnaden mellan HC (något slags hardcore-mode som servern kan vara inställd på?) och det vanliga?

Mvh. från en som ännu inte har börjat lira BF3.

I Hardcore så tål man mycket mindre helt enkelt. Inte krångligare än så.
Vissa servrar har också så att i hardcore så kan man bara spawna på squad-leader.

Nu vet jag inte om du vet vad en squad är så jag kan förklara det också.
I varje lag så delar man upp laget i olika grupper, squads, i varje squad finns det plats för 4st spelare.
Varje squad leds av en squad-leader. Denne kan ge order om t.ex vilken flagga man ska skydda eller attackera.
När man spelat ett tag börjar man låsa upp s.k Squad Specializations. Det är fördelar som gäller för hela squaden. Det finns t.ex en som heter AMMO och den är rätt självklar, hela squaden får helt enkelt mer ammo. En annan är Frag, den gör så att alla i squaden får en extra granat.
I en bra squad använder alla spelare olika specializations, efter som de inte lägger till på varandra. Så om 3st kör med Frag får squaden inte 3st extra granater.

Hoppas du förstår bättre nu, och att det inte blev för krångligt.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Vissa servrar har också så att i hardcore så kan man bara spawna på squad-leader.

I varje lag så delar man upp laget i olika grupper, squads, i varje squad finns det plats för 4st spelare.
Varje squad leds av en squad-leader. Denne kan ge order om t.ex vilken flagga man ska skydda eller attackera.
När man spelat ett tag börjar man låsa upp s.k Squad Specializations. Det är fördelar som gäller för hela squaden. Det finns t.ex en som heter AMMO och den är rätt självklar, hela squaden får helt enkelt mer ammo. En annan är Frag, den gör så att alla i squaden får en extra granat.
I en bra squad använder alla spelare olika specializations, efter som de inte lägger till på varandra. Så om 3st kör med Frag får squaden inte 3st extra granater.

Tack för en bra förklaring! Jag hade redan hyfsat koll på vad en squad är men en lite mer djupartad beskrivning är ändå inte fel, speciellt inte då jag hade tänkt att börja spela BF3 själv inom 1~ månad. Då kan det vara bra att vara hyfsat förberedd med kunskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Tack för en bra förklaring! Jag hade redan hyfsat koll på vad en squad är men en lite mer djupartad beskrivning är ändå inte fel, speciellt inte då jag hade tänkt att börja spela BF3 själv inom 1~ månad. Då kan det vara bra att vara hyfsat förberedd med kunskap.

Det är bara att fråga mig. Jag är också ganska ny. Uppe i 70h playtime nu. Men ta det i PM istället för i den här tråden så att det inte spårar ur bara!
Vill inte göra moderatorerna arga.

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Medlem

Kunde inte spels idag pga en c-uppsats, som ska vara inlämnad på fredag...
Hoppas nästa event blir på en söndag eller under påsklovet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HerrGoreMann:

Det är bara att fråga mig. Jag är också ganska ny. Uppe i 70h playtime nu. Men ta det i PM istället för i den här tråden så att det inte spårar ur bara!
Vill inte göra moderatorerna arga.

Det är lugnt, förklaringar på vad olika spelmodes är inget att bli arg på.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

.....

Bra förklarat och alltid bra att hjälpa de som frågar. Men för att klargöra här så är det ett måste att bara kunna spawna på squad-leader om man kör Hardcore. Stänger man av den inställningen så man kan spawna på alla i sin squad så blir det Custom (Softcore). Inget jätteviktigt kanske, men brukar alltid vara bra att klargöra

Permalänk
Skrivet av Lan:

Det är lugnt, förklaringar på vad olika spelmodes är inget att bli arg på.

Trevligt! Men vad innebär det här 3D spotting då, som så många verkar ogilla? Vad jag har förstått det som så var det, i BF2, som ett slags wallhack som visade var fiender var, som precis hade dödat någon i ens eget lag, med hjälp av en röd triangel. I BF3 däremot så har de tweakat funktionen och om man dör av någon kan man typ "pinna" ut var fienden var, för att ens lagkamrater ska veta om det, innan man spawnar på nytt.

Har jag helt fel? Detta är vad jag kom fram till efter två google-sökningar, tre minuters snabbläsning och några enstaka YouTube-videos som försökte att visa vad "3D spotting" var för någonting men som jag inte förstod över huvud taget.

Skrivet av flaxehytt:

Bra förklarat och alltid bra att hjälpa de som frågar. Men för att klargöra här så är det ett måste att bara kunna spawna på squad-leader om man kör Hardcore. Stänger man av den inställningen så man kan spawna på alla i sin squad så blir det Custom (Softcore). Inget jätteviktigt kanske, men brukar alltid vara bra att klargöra

Vad jag har förstått det som kan man antigen spawna på "checkpoints", alltså olika baser som man har tagit över. Eller så kan man, nu i BF3, spawna bredvid ens squad leader, eller vem som helst i squaden om man inte kör HC, istället för dessa stationära baserna? Vilket då innebär att man kan spawna var som helst numera?

Permalänk
Medlem

Uppladdningen av 50min gameplay är på 22% nu. Ser inte ut att komma upp idag iaf. Men så är det när man sitter på 1 mbit/s upp.
Filen ligger på 3GB komprimerad. Hade varit helt omöjligt annars då den var uppe i 65GB från början.
Det är helt oklippt så jag bjuder på min dåliga gameplay. Däremot gick det ju hyffsat för squaden i allmänhet.
Edit:Jag skulle vara tacksam om någon mer erfaren skulle kunna skumma igenom min gameplay och ge lite tips på vad jag kan förbättra.
Det skulle vara väldigt snällt av den, dom som kollar igenom.

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk

Hoppar ur nu, blev ett par tk:s med bl.a. granater men annars var det bra lir!

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Trevligt! Men vad innebär det här 3D spotting då, som så många verkar ogilla? Vad jag har förstått det som så var det, i BF2, som ett slags wallhack som visade var fiender var, som precis hade dödat någon i ens eget lag, med hjälp av en röd triangel. I BF3 däremot så har de tweakat funktionen och om man dör av någon kan man typ "pinna" ut var fienden var, för att ens lagkamrater ska veta om det, innan man spawnar på nytt.

Har jag helt fel? Detta är vad jag kom fram till efter två google-sökningar, tre minuters snabbläsning och några enstaka YouTube-videos som försökte att visa vad "3D spotting" var för någonting men som jag inte förstod över huvud taget.

3D spotting är som du beskrev först. Det blir en röd triangel ovanför motståndarnas huvuden och man kan enkelt se dom vart dom än är. Bara springa omkring och slå på "Q" (som är knappen man spottar på - samma som commorose) så brukar man ofta få upp någon campare som ligger och trycker i en buske

Skrivet av Subdubwise:

Vad jag har förstått det som kan man antigen spawna på "checkpoints", alltså olika baser som man har tagit över. Eller så kan man, nu i BF3, spawna bredvid ens squad leader, eller vem som helst i squaden om man inte kör HC, istället för dessa stationära baserna? Vilket då innebär att man kan spawna var som helst numera?

Ja det kan man väl säga. Du kan spawna på alla flaggor/checkpoints/baser som ditt lag har tagit över, eller så kan du (om du kör normal/softcore) spawna på vem som helst i din squad. Kör du hardcore så kan du endast spawna på din squad ledare (utöver de baser ni äger).

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Subdubwise:

I BF2 så fanns UAV och map spotting, inte 3D spotting med en röd triangel. Det anses precis som du säger vara ett gränsfall till fusk/wallhack av många. Jag är inte en stor fan av det men det hjälper onekligen till att hålla nere FF. Vi ska testa lite för att se om man ser sina kamrater om man stänger av vissa inställningar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem

Tack för denna kväll grabbar! Bra jobbat med att slänga ihop detta event. Blev väl lite över förväntan kan man lugnt säga. Är absolut på nästa gång!

Permalänk
Skrivet av Lan:

I BF2 så fanns UAV och map spotting, inte 3D spotting med en röd triangel. Det anses precis som du säger vara ett gränsfall till fusk/wallhack av många. Jag är inte en stor fan av det men det hjälper onekligen till att hålla nere FF. Vi ska testa lite för att se om man ser sina kamrater om man stänger av vissa inställningar.

Så sant så. Det finns gott om Hardcore servrar där det fungerar väldigt bra, men är folk vana med att spela Normal/Softcore som jag antar att många är som spelar på Sweclockers servern samt de flesta andra servrar (eftersom majoriteten av servrar faktiskt är Normal/Softcore), så blir det kanske lite förvirrande.

Permalänk
SpelClockers

Fler sådana här events! vart full rulle hela kvällen.
Tack grabbar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mr rulle:

Fler sådana här events! vart full rulle hela kvällen.
Tack grabbar.

Event #2 annonseras imorgon!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Fast det var joina vid 19:03 c:a som gällde, för det var då lösenordet aktiverades. Servern startades om flera gånger kring 19.

Ok, fattade som att dom som redan var inne skulle få behålla sin plats. Får försöka vara mer på hugget nästa gång

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Skrivet av Lan:

Det anses precis som du säger vara ett gränsfall till fusk/wallhack av många. Jag är inte en stor fan av det men det hjälper onekligen till att hålla nere FF. Vi ska testa lite för att se om man ser sina kamrater om man stänger av vissa inställningar.

På vilket vis hjälper det att hålla nere FF? 3D spotting dyker väl först upp när man har dödat någon, inte bara när man har träffat? Hur länge har man en röd triangel över sig efter att man har dödat någon då?

Permalänk
Medlem

halloj alla
hade turen att vara med från början fram till nu kl 01
tackar som fan (på ren svenska) för en riktigt kul kväll
vart dock idiotförklarad (igen) av sambon som hellre lirade med "okända"
istället för att till bringa kvällen framför Desperate Housewifes med henne.... (konstigt!!!)

tackar alla speciellt dom i min squad
Vitlöken
Mjaoz
aanders(siffror)
ni som inte vart nämnda nu, det beror inte på att jag inte hade kul utan har kort minne

//etermos aka [EBH]inmortal_swe

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Trevligt lir! // [BvM]farliq

Permalänk
Medlem

Det var kul. (dp.vitloken in game)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Hade riktigt kul ikväll, ser fram emot nästa SweC BF3 evenemang, den enda önskan jag har är att folk blev bättre på att kommunicera, har man inte mikrofon kan man i alla fall reagera/svara när ens squad säger något.

Skrivet av HerrGoreMann:

Det var kul att lira med er ikväll.
Även fast jag inte är så jättebra på spelet än så tyckte jag att det var kul. Jag har ~70h playtime medans de flesta andra här på SweC är uppe i 100+.

Jag får väl köra lite till innan jag kommer upp i samma nivå som er andra.

Ja det var skitkul, du var den enda som visste hur man kommunicerade via chatten eller som ens visade tecken på att du lyssnade ;), de flesta andra betedde sig som om det var en vanlig public server. Ser fram emot att se dina replays, fast jag lär väl knappast se mig själv i dem eftersom vi var i samma squad

Mellan 23-01 lyckades vi i alla fall hamna i ett squad med fyra mikrofoner, då lyckades vi faktiskt styra upp lite poäng till laget, det var roligare än jag trodde och det kommer bli svårt att gå tillbaka till att bara köra två personer igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Hade riktigt kul ikväll, ser fram emot nästa SweC BF3 evenemang, den enda önskan jag har är att folk blev bättre på att kommunicera, har man inte mikrofon kan man i alla fall reagera/svara när ens squad säger något.

Ja det var skitkul, du var den enda som visste hur man kommunicerade via chatten eller som ens visade tecken på att du lyssnade ;), de flesta andra betedde sig som om det var en vanlig public server. Ser fram emot att se dina replays, fast jag lär väl knappast se mig själv i dem eftersom vi var i samma squad

Mellan 23-01 lyckades vi i alla fall hamna i ett squad med fyra mikrofoner, då lyckades vi faktiskt styra upp lite poäng till laget, det var roligare än jag trodde och det kommer bli svårt att gå tillbaka till att bara köra två personer igen.

Ja, det var riktigt kul nu fram mot slutet när vi vart fyra.
Var lite surt att jag fick ha mumble på en annan dator för micken inte fungerade på stationära så jag kunde ju inte vara jätte aktiv i snackandet.

Du har ju i alla fall mig nu på battlelog så kanske inte bara blir två någon gång

(TB_Rabbit)

Permalänk
Medlem

De va trevligt, fast jag hade några dåliga rundor:/ Får skylla på att jag va trött ;P
Får hoppas mina lurar kommer snart så jag kan va med inne på mumble med nästa gång
När är nästa event?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Det jag älskar med hardcore mode är att man inte syns som en lysande röd grej hela tiden för fiendelaget

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Nu är videon uppladdad. Här kommer den för er som vill se hur det såg ut.

http://watch?v=v2pZyNlxDCE&feature

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Avstängd

Det ända som va tråkigt va väll att kö'n gick att jämnföra med nylansering av tex bf3, iphone o.s.v

Skulle va kul, om vi medlemmar skulle kunna ge några kronor var, så vi kan fixa iaf 1 server till?

Ps: fick ni inspiration av mig? ,det här med "spelkväll" elr va de kallas?
mvh flammsig

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flammsig:

Det ända som va tråkigt va väll att kö'n gick att jämnföra med nylansering av tex bf3, iphone o.s.v

Skulle va kul, om vi medlemmar skulle kunna ge några kronor var, så vi kan fixa iaf 1 server till?

Ps: fick ni inspiration av mig? ,det här med "spelkväll" elr va de kallas?
mvh flammsig

För att kunna sätta upp ytterligare en server behöver vi få in väldigt mycket mer pengar än vi får i nuläget. Jag skrev det i går kväll, men kan upprepa att servern just nu har ungefär 3,5 mån kvar att leva med nuvarande kapital. Donationsinfo finns i första inlägget i stora tråden om servern.