Permalänk
Medlem
Skrivet av rskolden:

Precis ett sånt man själv hade :P, i princip samma komponenter också.
Fungerade riktigt bra ! Snyggt Jobbat !

Niice!
Tackar!

Permalänk
Medlem

Snyggt! Lat som man är har jag beställt för ihoppbyggnad av inet, ungefär samma saker. Jag tog en gf 680 istället dock. Ruskigt snyggt chassiea,

Beundrar dig somklarar av att bygga i ett så litet chassie. Snyggt blev det också som sagt. Respekt!

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om kvaliteten på chassit föresten? Jag tyckte det var ganska rappligt..ju mer man grejade med det ju krokigare vart chassit även fast man var försiktig. Hundratrettielva pyttesmåskruvar i en tunn plåt är ingen bra idè, hålbilden stämde ju knappt.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swebilbo:

Snyggt! Lat som man är har jag beställt för ihoppbyggnad av inet, ungefär samma saker. Jag tog en gf 680 istället dock. Ruskigt snyggt chassiea,

Beundrar dig somklarar av att bygga i ett så litet chassie. Snyggt blev det också som sagt. Respekt!

Tackar!
Låter härligt det, kommer bli en riktig liten monsterdator då ju!

Tar lite tid att få det snyggt i litet utrymme, men det går x)

Skrivet av EW200:

Vad tycker du om kvaliteten på chassit föresten? Jag tyckte det var ganska rappligt..ju mer man grejade med det ju krokigare vart chassit även fast man var försiktig. Hundratrettielva pyttesmåskruvar i en tunn plåt är ingen bra idè, hålbilden stämde ju knappt.

Jag håller med dig, för att vara från Lian Li så är det inget som är 100% stabilt precis, och när det är så pass litet så borde det vara ännu mer stabilt egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Ser bra ut! Jag har också haft en sån där burk med ett 560ti kort.
Jag tycker det var lite bökig att bygga i...jag hade dock mekaniska diskar då blir det ju sämre med plats..
Har du sålt den apsnygga m-atx burken eller?

Mvh

Med mekaniska diskar så blir det pissjobbigt att jobba i:

Det bygget kommer jag ALDRIG att göra om igen.

Mitt tips till TS är att ta bort dvd-buren med och ersätt fronten med en http://www.inet.se/produkt/6904115/lian-li-frontbleck-for-5-2...
så kommer du med god marginal kunna trycka in en slim 240 radiator i toppen. Att klippa alla onödiga kablar är även ett tips. Men utan hdd buren så kanske det inte behövs.
Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av perhuden:

Med mekaniska diskar så blir det pissjobbigt att jobba i:
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/03/06/Inside5-1...

Det bygget kommer jag ALDRIG att göra om igen.

Mitt tips till TS är att ta bort dvd-buren med och ersätt fronten med en http://www.inet.se/produkt/6904115/lian-li-frontbleck-for-5-2...
så kommer du med god marginal kunna trycka in en slim 240 radiator i toppen. Att klippa alla onödiga kablar är även ett tips. Men utan hdd buren så kanske det inte behövs.
Lycka till

Haha, där snackar vi brutalt!
Tack så mycket för tipset, lär nog bli så att jag tar bort 5,25" platsen och moddar lite när vattenkylningen ska in

Gillar ditt bygge somfan!

Permalänk
Medlem

grymt! vill ha:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av user001:

grymt! vill ha:P

Haha, tackar!

Permalänk

Hahahaha! lol på det här, rätt kul att se faktiskt. Det är inte lite fullt i chassit eller så. ^^ Shit alltså, en sånn liten skit skulle man inte tro innehöll så bra prylar. Skenet kan bedra säger jag som åskådare då.

Bra jobbat mannen, rätt kul att se ditt resultat. Jag borde göra ett galleri om min dator men det är ingenting speciellt med min dator och är det inte de, så känns det knappt sevärt.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Hahahaha! lol på det här, rätt kul att se faktiskt. Det är inte lite fullt i chassit eller så. ^^ Shit alltså, en sånn liten skit skulle man inte tro innehöll så bra prylar. Skenet kan bedra säger jag som åskådare då.

Bra jobbat mannen, rätt kul att se ditt resultat. Jag borde göra ett galleri om min dator men det är ingenting speciellt med min dator och är det inte de, så känns det knappt sevärt.

Haha!
Allt går om man vill, det är det som är kul

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som stred mot § 9 i reglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som stred mot § 9 i reglerna.

Tack

Permalänk
Medlem

Tjusigt! Bra att du satsade på vattenkylning till cpu då gpu+cpu alstrar rätt mycket värme i det chassit vid luftkylning. Ska satsa på en liknande lösning nästa gång jag bygger i pcq-08

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

satt och tittade igenom alla bilder, och såg riktigt snyggt ut. Tänkte också "undra vem som byggt denna skönhet".

Sen såg jag tunezz och tänkte.. aaah självklart inte konstigt att det blev som det blev, riktigt snyggt:D

Riktigt snyggt bygge, 5/5:D

EDIT: såg nu att texten ser konstigt ut, men tror du förstår:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

satt och tittade igenom alla bilder, och såg riktigt snyggt ut. Tänkte också "undra vem som byggt denna skönhet".

Sen såg jag tunezz och tänkte.. aaah självklart inte konstigt att det blev som det blev, riktigt snyggt:D

Riktigt snyggt bygge, 5/5:D

EDIT: såg nu att texten ser konstigt ut, men tror du förstår:D

Hahah, fan va kul att höra!
Är faktiskt nöjd själv hittills, den blilr förhoppningsvis ganska porrig med lite riktig vattenkylning sen!

Thx!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Tjusigt! Bra att du satsade på vattenkylning till cpu då gpu+cpu alstrar rätt mycket värme i det chassit vid luftkylning. Ska satsa på en liknande lösning nästa gång jag bygger i pcq-08

Tack!
Den slutna vattenkylningen är numera en standard, tycker dom fungerar så jävla bra
Nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Hahah, fan va kul att höra!
Är faktiskt nöjd själv hittills, den blilr förhoppningsvis ganska porrig med lite riktig vattenkylning sen!

Thx!

Hehe:)
Ja, nöjd ska du absolut vara!:D
Men när du ska sätta in vattenkylning, blir det nått speciellt färgtema då (typ röd?) eller så (på vattnet eller slangar), och japp det kommer bli riktigt sexigt när det kommer!:D

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hehe:)
Ja, nöjd ska du absolut vara!:D
Men när du ska sätta in vattenkylning, blir det nått speciellt färgtema då (typ röd?) eller så (på vattnet eller slangar), och japp det kommer bli riktigt sexigt när det kommer!:D

Blir när man får cash nästa gång, kommer förmodligen bli blod rött
Även lite sleeve i någon passande färg, fårse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Blir när man får cash nästa gång, kommer förmodligen bli blod rött
Även lite sleeve i någon passande färg, fårse

Låter ju toppen, det ser vi fram emot:)

Visa signatur

Permalänk

Vad kostade den? Skulle kanske kunna bygga en sån och h som LAN-maskin till en kompis

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Vad kostade den? Skulle kanske kunna bygga en sån och h som LAN-maskin till en kompis

Har nog lagt ut ca 9.000kr på den Väldigt smidig liten prestandadator ;M

Permalänk
Medlem

Kul att se nån annan som bygger i detta chassi.

Gäller bara att göra rätt från början...
Det gjorde inte jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av tranky:

Kul att se nån annan som bygger i detta chassi.

Gäller bara att göra rätt från början...
Det gjorde inte jag

ja det är ett trevligt chassi tycker jag, förutom avtrycken från fingrarna

Haha xD

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg måste jag säga, väldigt bra idé med tumskruvar. För det är riktigt drygt att skruva upp chassit har gjort det några gånger på mitt. Blir dock lite tajt när man har 3 st 3.5" HDD och ett vanligt nätagg.

Men kan tipsa om att det funkar utmärkt att flyga med :D.

Visa signatur

Dagens ordspråk:
Den som väntar på något gått väntar alltid för länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlaTFooT:

Riktigt snygg måste jag säga, väldigt bra idé med tumskruvar. För det är riktigt drygt att skruva upp chassit har gjort det några gånger på mitt. Blir dock lite tajt när man har 3 st 3.5" HDD och ett vanligt nätagg.

Men kan tipsa om att det funkar utmärkt att flyga med :D.

Thx!
Ja, jobbigt att behöva ta fram skruvmejseln varje gång haha..

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge.

Håller själv på med linkande bygga i likadan låda men väntar fortfarande på delar.

Roligt att se att man kan trycka in en 620 kylare det blir nog min sista pusselbit, vill inte sitta med original kylare från AMD.
Känns som den skulle låta lite för mycket. Ska för övrigt ha min som HTPC så det är viktigt att den är tyst.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willov:

Trevligt bygge.

Håller själv på med linkande bygga i likadan låda men väntar fortfarande på delar.

Roligt att se att man kan trycka in en 620 kylare det blir nog min sista pusselbit, vill inte sitta med original kylare från AMD.
Känns som den skulle låta lite för mycket. Ska för övrigt ha min som HTPC så det är viktigt att den är tyst.

Tack!

Härligt, ja det går på millimetern hehe, det ända som låter i min burk är nätagget då det suger luft från sidan :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Tack!

Härligt, ja det går på millimetern hehe, det ända som låter i min burk är nätagget då det suger luft från sidan :/

Jo det är väl något man får leva med antar jag.

Helt modulära nätagg är ganska dyra.

Kanske byter fläkten i mitt agg dock får att se om det låter mindre.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willov:

Jo det är väl något man får leva med antar jag.

Helt modulära nätagg är ganska dyra.

Kanske byter fläkten i mitt agg dock får att se om det låter mindre.

Ja dom är ju jäkligt dyra tyvärr, men mitt icke modulära fungerar rätt bra sålänge man inte har en dvd i chassit
Dock moddade jag mitt nätagg så det blev som modulärt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Ja dom är ju jäkligt dyra tyvärr, men mitt icke modulära fungerar rätt bra sålänge man inte har en dvd i chassit
Dock moddade jag mitt nätagg så det blev som modulärt

Det blev ganska mycket tystare efter min getto mod av agget dock låter den fortfarande ganska mycket. Tror problemet är 140mm diskofläkten dom kör med. Jag kör med en bd-rom plus 3 diskar och en ssd just nu. En disk blir utan sata då det bara finns 4 anslutningar på kortet. Lurar på en lösning där men det är svårt att hitta nått smidigt.

Visa signatur