Permalänk
Medlem

Skär ut den!! As fett ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Skär ut den!! As fett ju.

awesome:D! ska skära ut den nästa vecka när polykarbonat skivan kommer eftersom det är mer reptåligt jämflr med acryl:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Riktigt snyggt bygge! 3 tummar upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kid_orange:

Riktigt snyggt bygge! 3 tummar upp!

tack så mycket:)!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Någon gång i mitt liv ska jag också fixa ett sånt där vattenbygge som ser sådär "lyxigt" ut...
5p!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Någon gång i mitt liv ska jag också fixa ett sånt där vattenbygge som ser sådär "lyxigt" ut...
5p!

hehe vattenkylning är inte så svårt bara kostar rätt mycket och gäller att planera rätt mycket inför slang dragning och liknande:)
tackar tackar!:D

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Skulle inte sätta fönstret så långt ut till vänster.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Skulle inte sätta fönstret så långt ut till vänster.

hur så gärna ge gärna mer tips e öppen för förslag:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

hur så gärna ge gärna mer tips e öppen för förslag:)

För de första ska du se till att själva "glaset" inte hamnar i vägen för fästena till sidopanelen. Sen så tycker jag att det ser konstigt ur med så smal kant.
Annars är själva formen på fönstret riktigt snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

För de första ska du se till att själva "glaset" inte hamnar i vägen för fästena till sidopanelen. Sen så tycker jag att det ser konstigt ur med så smal kant.
Annars är själva formen på fönstret riktigt snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

okej tack så mycket för hjälpen, jag räkna ut med att glaset inte skulle vara i vägen.men du har rätt kan vara rätt fult med så smal kant ska flytta in mönstret med runt 5cm i så fall:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Vilken vätska använder du?;) och vad kostar fläktarna?:))

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

Vilken vätska använder du?;) och vad kostar fläktarna?:))

Vätskan jag använder mig av är feser one uv orange concentrated och blandat ut det själv för bästa möjliga färg:) samt fläktarna går på 130 kr styck är inte helt säker

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Vätskan jag använder mig av är feser one uv orange concentrated och blandat ut det själv för bästa möjliga färg:) samt fläktarna går på 130 kr styck är inte helt säker

Okej! Så bättre att blanda själv än att köra det färdiga blandningen av feser one uv som jag kollar på?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

Okej! Så bättre att blanda själv än att köra det färdiga blandningen av feser one uv som jag kollar på?:)

Ja eftersom där kan du blanda en flaska koncentrerad med två liter destillerat vatten istället för 2,5 liter så får du en perfekt livlig orange färg:) men du måste köpa en flaska feser base på 50ml också:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Ja eftersom där kan du blanda en flaska koncentrerad med två liter destillerat vatten istället för 2,5 liter så får du en perfekt livlig orange färg:) men du måste köpa en flaska feser base på 50ml också:)

va bra!:) då vet jag?:)

Permalänk
Medlem

Riktigt vassa bilder! 5p

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Riktigt vassa bilder! 5p

Tack så mycket!:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

De här sleevade sladdarna. Är de 'redo för bruk' eller? Jag förstår inte riktigt!

Kan du länka?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dz2:

De här sleevade sladdarna. Är de 'redo för bruk' eller? Jag förstår inte riktigt!

Kan du länka?!

Ja det är dom, du kopplar bara in din normala 24-pin 6-pin etc. i sleeven så blir det en förlängning och mycket snyggare!:)

http://www.caseking.de/shop/catalog/BitFenix-24-Pin-ATX-Verla...
här har du ett exempel på 24pin kabel, finns massa andra med till precis vilken kabel som helst från nätagget och i många olika färger:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

sista frågan!;D vilken storlek är det på slangarna?:) 10/13?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

sista frågan!;D vilken storlek är det på slangarna?:) 10/13?:)

Fråga hur mycket du vill:)
Ja precis, jag skulle köra på 10/16 men hade inte tillräckligt med slang kvar för bygget:/ så körde på 10/13 nipplarna och slangen jag hade hemma fram tills jag beställer hem ny 10/16 slang, eftersom jag planerar på att köpa en till 360 radiator och sälja en av mina RX360 pga att dom ej får plats i shinobi chassit:(

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Fråga hur mycket du vill:)
Ja precis, jag skulle köra på 10/16 men hade inte tillräckligt med slang kvar för bygget:/ så körde på 10/13 nipplarna och slangen jag hade hemma fram tills jag beställer hem ny 10/16 slang, eftersom jag planerar på att köpa en till 360 radiator och sälja en av mina RX360 pga att dom ej får plats i shinobi chassit:(

okej!:) älskar färg valet och ska själv använda mej av det i mitt bygge!:) här har du mitt bygge än så länge!
http://www.sweclockers.com/galleri/9120-vattenkylt-fractal-de...

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt. Du skrev att det var en pina att lufta systemet. Kunde du inte bara ha ställt datorn upp och ner så länge? Lite coolt att den hamnade på Bitfenix:s facebook sida fast jag gillar inte att Bitfenix inte frågade först. Räknas som bildstöld.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Snyggt. Du skrev att det var en pina att lufta systemet. Kunde du inte bara ha ställt datorn upp och ner så länge? Lite coolt att den hamnade på Bitfenix:s facebook sida fast jag gillar inte att Bitfenix inte frågade först. Räknas som bildstöld.

Tackar, jag kunde ha gjort det men tänkte inte på det haha:p
Jag ser det inte som bildstöld med tanke på att jag har bra mail kontakt med Thomas från bitfenix och jag gav honom tillåtelse att använda mina bilder när han skicka över grejerna och han länkade mitt galleri på bilden så jag anser det även som hjälp för publicitet så jag klagar inte på att han ej fråga:D

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Blir det något skärande?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Blir det något skärande?

Tyvärr har jag inte hunnit pga skolan men ska försöka hinna någon gång under veckan

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Det blir nog inget med sidopanelen då jag lägger ner detta bygget av några anledningar har nya saker som kommer under veckan vilket ej inte får plats i detta chassit det som kommer är:
1. två stycken swiftech MCP 35X med acetal pumptop.
2. en ny radiator xspc rx 360
3. RAM block till mina Dominator minnen
4. nytt moderkort för att passa in i temat:D och ny processor
5. Dremeln är sönder och har varken tid eller pengar att köpa en ny och skära ut, slipa sedan lackera om sidopanelen..
Så allt detta ska in i ett Caselabs M8 chassi, galleri kommer någon gång denna veckan eller nästa allra senast:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Det blir nog inget med sidopanelen då jag lägger ner detta bygget av några anledningar har nya saker som kommer under veckan vilket ej inte får plats i detta chassit det som kommer är:
1. två stycken swiftech MCP 35X med acetal pumptop.
2. en ny radiator xspc rx 360
3. RAM block till mina Dominator minnen
4. nytt moderkort för att passa in i temat:D och ny processor
5. Dremeln är sönder och har varken tid eller pengar att köpa en ny och skära ut, slipa sedan lackera om sidopanelen..
Så allt detta ska in i ett Caselabs M8 chassi, galleri kommer någon gång denna veckan eller nästa allra senast:)

Du körde en snabbis i Shinobit alltså? Lite synd tycker jag, jag gillar chassit, speciellt ditt, väldigt mycket.
Aja, det är ju faktist inte jag som betalar.
Lycka till med nästa bygge. Det här blev ju väldigt lyckat iaf.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Du körde en snabbis i Shinobit alltså? Lite synd tycker jag, jag gillar chassit, speciellt ditt, väldigt mycket.
Aja, det är ju faktist inte jag som betalar.
Lycka till med nästa bygge. Det här blev ju väldigt lyckat iaf.

Nä, planerna var att bygget skulle behållas i detta chassit och sälja mitt M8 chassi, men jag var inte riktigt nöjd med temperaturerna eller flödet utrymmet var inte tillräckligt för en rx 360 och två pumpar samt en bay reservoar i framtiden..
Därför måste jag tyvärr byta chassi.
Glädjer mig att höra att jag lyckades så bra med detta bygget, hoppas nästa bygge blir minst lika bra!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Det blir nog inget med sidopanelen då jag lägger ner detta bygget av några anledningar har nya saker som kommer under veckan vilket ej inte får plats i detta chassit det som kommer är:
1. två stycken swiftech MCP 35X med acetal pumptop.
2. en ny radiator xspc rx 360
3. RAM block till mina Dominator minnen
4. nytt moderkort för att passa in i temat:D och ny processor
5. Dremeln är sönder och har varken tid eller pengar att köpa en ny och skära ut, slipa sedan lackera om sidopanelen..
Så allt detta ska in i ett Caselabs M8 chassi, galleri kommer någon gång denna veckan eller nästa allra senast:)

Synd att det inte blir mer med Shinobi XL, ditt bygge var ju riktigt snyggt!

Ska du köra med 2 st raddar i M8:an, dvs den du har i Shinobit samt RX:en? Annars skulle det gå att få in en RX i Shinobi XL om man kapar lite på toppanelen för att få plats med fläktar. Däremot så är M8 ett utomordentligt val, jag har själv haft fingret på beställ-knappen i flera månader innan det till slut blev Bitfenix.

Jag får dessvärre be om ursäkt i förhand över min nya reservoarplacering som liknar din en hel del, helt omedvetet.