Permalänk
Medlem

TinyTomLogan har gjort en svart-orange dator. Sök på Cinccinatti Bengals på YouTube.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Ta en nightshot så man får se hur det blir med ljuset i burken.

det kommer ikväll:)

Skrivet av arvidh:

Beautiful! Som du sa själv, sällan man ser orange färg i datorbyggen. Men detta blev ju riktigt tjusigt

Tack så mycket:D!

Skrivet av HerrGoreMann:

TinyTomLogan har gjort en svart-orange dator. Sök på Cinccinatti Bengals på YouTube.

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå jag vet men han förstörde bygget med att ha för mycket skrikande orange färg, samt det var han som fick mig att vilja bygga i shinobi xl

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

schysst bygge!

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

schysst bygge!

tackar:D!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivån på alla de fläktarna?

Har själv pumpen högre än tanken och det var som sagt hemskt att lufta systemet. Kom sedan på den enkla lösningen att lyfta ut pumpen och sätta den nedanför under tiden jag luftade.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

5p riktigt snyggt bygge:)

Permalänk

Mycket snyggt bygge.

En fråga bara, hur kommer det sig att du kopplat grafikkorten som du gjort? Är ingen expert när det gäller vattenkylning men 99 % av alla byggen jag sett går loopen in i första kopplingen på översta kortet och ut ur andra kopplingen som sen går in i andra kortet första koppling och vidare ut i andra kortets andra koppling (hoppas du fattar hur jag menar:) Som du har kopplat är bägge kortens kopplingar ihop kopplade med varandra. Borde det inte skapa mindre flöde, åtminstonde i översta kortet där vattnet ser ut att kunna rinna nästan rakt igenom?

Som sagt jag är ingen expert, bara en reflektion

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Din datorlåda påminner om en färd i bil på natten på en väg med gula lycktor.

Permalänk
Medlem

Snyggaste riggen jag sett på länge, 5/5!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Hur är ljudnivån på alla de fläktarna?

Har själv pumpen högre än tanken och det var som sagt hemskt att lufta systemet. Kom sedan på den enkla lösningen att lyfta ut pumpen och sätta den nedanför under tiden jag luftade.

Dom är så otroligt tysta, att pumpen överröstar 10 fläktar så ingen fläktkontroller behövs här:)!

Jag hittade en bättre lösning eftersom jag inte kunde ta ut pumpen under tiden allt skulle luftas ur fick det bli att luta chassit bakåt så fick jag ur det mesta av luften på 3 timmar ungefär men sen finns det alltid lite luft kvar som får hitta sin väg ut själv medans systemet är igång:)

Skrivet av Jorvin:

5p riktigt snyggt bygge:)

Tackar !:D

Skrivet av benonikenobi:

Mycket snyggt bygge.

En fråga bara, hur kommer det sig att du kopplat grafikkorten som du gjort? Är ingen expert när det gäller vattenkylning men 99 % av alla byggen jag sett går loopen in i första kopplingen på översta kortet och ut ur andra kopplingen som sen går in i andra kortet första koppling och vidare ut i andra kortets andra koppling (hoppas du fattar hur jag menar:) Som du har kopplat är bägge kortens kopplingar ihop kopplade med varandra. Borde det inte skapa mindre flöde, åtminstonde i översta kortet där vattnet ser ut att kunna rinna nästan rakt igenom?

Som sagt jag är ingen expert, bara en reflektion

Tack så mycket!:)

det du beskriver är serie kopplade grafikkort, medans mitt är parallel kopplat vilket gör att vattnet går igenom båda korten på samma gång och går ut ur korten samtidigt också än att gå in i kort 1 sen ut ur kort ett in i kort två och ut ur kort två. Skillnaden mellan kopplingarna är 1-2 grader mer eller mindre så förlorar ingenting på det men köra på parallelt är mycket snyggare enligt mig:) Samt jag har testat med flödes mätare på både sortens kopplingar, det är knappt någon skillnad på flödet eftersom jag har en såpass stark pump

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottn:

Din datorlåda påminner om en färd i bil på natten på en väg med gula lycktor.

Jaså, men det är en smaksak jag byggde inte riggen för att folk som gillar LED ljus ska ge 5 poäng och folk som inte gillar LED ska ge 1 poäng jag gick efter min smak och försökte hålla bygget clean med slangar och kablar, gillar man inte ljus behöver man så klart inte betygsätta galleriet bara för att det är ljus i datorn för det är inte rättvis betygsättning att få 1 poäng pga LED, betygsättningen borde utgå från hur bra, snyggt och rent det är byggt.

Skrivet av exmaxinz:

Snyggaste riggen jag sett på länge, 5/5!

Tack så mycket glädjer mig att få höra det!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Älskar det! Perfekt bygge! Det skall garanterat inhandlas ett Shinobi XL snarast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrogant:

Älskar det! Perfekt bygge! Det skall garanterat inhandlas ett Shinobi XL snarast!

Har mitt bygge inspererat så mycket;) hehe skämt å sido tack så hemskt mycket:D! skönt att fler får upp ögonen för shinobi XL där ett jättebra chassi, även det bästa chassit enligt mig för under 2000 kr:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Uppdaterat galleriet med nightshot bilder eftersom många frågat efter det ta gärna en titt:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Snyggt som satan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Snyggt som satan.

Tackar!:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

vad i.. 41max på GPU? Är den där Phobya-rad så jävla bra? Har max 60c på mina 6950-ref med EKWB quad-rad... Har även samma block som du :S Har redan provat göra om det 2 ggr, ingen större skillnad. Har jag usla kort eller nåt?

Inte för att det spelar någon större roll då det fortfarande är gott om utrymme för att maxa OC på dem.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

vad i.. 41max på GPU? Är den där Phobya-rad så jävla bra? Har max 60c på mina 6950-ref med EKWB quad-rad... Har även samma block som du :S Har redan provat göra om det 2 ggr, ingen större skillnad. Har jag usla kort eller nåt?

Inte för att det spelar någon större roll då det fortfarande är gott om utrymme för att maxa OC på dem.

den är otroligt bra även efter 4 timmar bf3 ligger båda korten på 41grader max mätt via afterburner

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Snyggaste.färgkombinationen.ever.

Klar 5a av mig, sexigt som få!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Snyggaste.färgkombinationen.ever.

Klar 5a av mig, sexigt som få!!

Tack så mycket:D

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt bygge! Gillar färgerna!

Vart har du fått tag på de färdigsleevade kablarna? Ser att BitFenix har dem på sin hemsida men ingen av de återsförsäljare de länkar till har dem i sitt sortiment.

Skulle hemskt gärna köpa några sånna, har verkligen inte ork att sleeva själv...
Har du lust att tala om vad dom kostar på ett ungefär?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Väldigt snyggt bygge! Gillar färgerna!

Vart har du fått tag på de färdigsleevade kablarna? Ser att BitFenix har dem på sin hemsida men ingen av de återsförsäljare de länkar till har dem i sitt sortiment.

Skulle hemskt gärna köpa några sånna, har verkligen inte ork att sleeva själv...
Har du lust att tala om vad dom kostar på ett ungefär?

caseking.de har i sitt lager alla sleeves från bitfenix som behövs:)

Sleeves för ett helt bygge går på ungefär 500 kr med frakt (24 pin, en 6-pin, en 8 -pin VGA och en 8 pin EPS)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge!
Ett tips. Vänd din 120 radiator upp och ner så att avståndet mellan gpu´ns nipplar och radiatorns är närmare varandra. Dels för det estetiska men även för att korta ner längden på vattenflödet.

Återigen, ett riktigt snyggt bygge som får en 5a

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Snyggt bygge!
Ett tips. Vänd din 120 radiator upp och ner så att avståndet mellan gpu´ns nipplar och radiatorns är närmare varandra. Dels för det estetiska men även för att korta ner längden på vattenflödet.

Återigen, ett riktigt snyggt bygge som får en 5a

Tackar:)
jag testade att ha radiatorn upp och ner men det gick inte eftersom slangen från grafikkortet kinkade:/ så som jag har det just nu är den bästa dragningen man kan lyckas med utan att något kinkar:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Har mitt bygge inspererat så mycket;) hehe skämt å sido tack så hemskt mycket:D! skönt att fler får upp ögonen för shinobi XL där ett jättebra chassi, även det bästa chassit enligt mig för under 2000 kr:)

Det har det absolut gjort! Gillade speciellt den mycket ambitiösa flätningen!

Du råkar inte ha koll på när sidan med fönster till Shinobi XL kommer? Jag läste något om att de skulle släppa en sådan inom den närmaste framtiden, men jag har inte hört något exakt datum! Kanske något du väntar på också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrogant:

Det har det absolut gjort! Gillade speciellt den mycket ambitiösa flätningen!

Du råkar inte ha koll på när sidan med fönster till Shinobi XL kommer? Jag läste något om att de skulle släppa en sådan inom den närmaste framtiden, men jag har inte hört något exakt datum! Kanske något du väntar på också?

Blir otroligt glad att höra det:D!

Sidan med acryl släpps nu nån gång mellan mitten av april mot slutet, exakta datumet vet jag tyvärr inte. Men samtidigt släpps också deras färgade mesh och front badges:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Jag måste inflika med att detta blev riktigt fint! Grym färgkombo med vitt och orange och snygg slangdragning!

Jag pysslar själv med att få ihop mitt vattenbygge med Shinobi XL så det är ju även roligt att se hur du har löst det. Skillnaden är att jag kommer att köra med 2st 360-raddar och en mekanisk hårddisk. Dvs blir det antagligen några ghetto-moddar och kommer inte att komma nära snygghetsfaktorn som du har i ditt bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Jag måste inflika med att detta blev riktigt fint! Grym färgkombo med vitt och orange och snygg slangdragning!

Jag pysslar själv med att få ihop mitt vattenbygge med Shinobi XL så det är ju även roligt att se hur du har löst det. Skillnaden är att jag kommer att köra med 2st 360-raddar och en mekanisk hårddisk. Dvs blir det antagligen några ghetto-moddar och kommer inte att komma nära snygghetsfaktorn som du har i ditt bygge.

Tack så mycket:)!

Kollade igenom ditt galleri precis och tror nog du kommer till att lösa det utmärkt:) du lyckades skit bra i elysium chassit:) har du möjligtvis kvar 655 pumpen du bytte ut mot två 220?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Tack så mycket:)!

Kollade igenom ditt galleri precis och tror nog du kommer till att lösa det utmärkt:) du lyckades skit bra i elysium chassit:) har du möjligtvis kvar 655 pumpen du bytte ut mot två 220?

Tackar! Jag blev också ganska nöjd med Elysium-bygget förutom att chassit är så förskräckligt fult (och fulare blir det ju längre man glor på det). Jag har hunnit så långt att jag läcktestat vattenkylningen i Shinobi XL och ska idag hämta ut en hårddiskkabinett som jag ska borra fast i chassit... någonstans.

Man kan nog säga att jag har kvar två 220 pumpar som jag bytte mot en 655. Gick tillbaka till gamla trotjänaren igen och kör en enkel slinga istället för två. Variation förnöjer brukar man ju säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Tackar! Jag blev också ganska nöjd med Elysium-bygget förutom att chassit är så förskräckligt fult (och fulare blir det ju längre man glor på det). Jag har hunnit så långt att jag läcktestat vattenkylningen i Shinobi XL och ska idag hämta ut en hårddiskkabinett som jag ska borra fast i chassit... någonstans.

Man kan nog säga att jag har kvar två 220 pumpar som jag bytte mot en 655. Gick tillbaka till gamla trotjänaren igen och kör en enkel slinga istället för två. Variation förnöjer brukar man ju säga.

Okej ska bli kul och se ditt galleri på den färdiga produkten:)!

Jaha, det var ju synd hade gärna köpt 655an av dig annars:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q