Permalänk
Medlem

7970 ljudnivå

Tjena!

Har köpt ett Gigabyte Radeon 7970 och det fungerar bra ända tills man belastar det. När man t.ex spelar eller är i en spelmeny så dånar det väldigt mycket ifrån kortet. Vet ej om det är coilwhine men det låter mer "elektriskt". Testade min kompis 5770 och det är näst intill ljudlöst. Är det fel på grafikkortet eller vad kan detta dånande bero på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wacke:

Tjena!

Har köpt ett Gigabyte Radeon 7970 och det fungerar bra ända tills man belastar det. När man t.ex spelar eller är i en spelmeny så dånar det väldigt mycket ifrån kortet. Vet ej om det är coilwhine men det låter mer "elektriskt". Testade min kompis 5770 och det är näst intill ljudlöst. Är det fel på grafikkortet eller vad kan detta dånande bero på?

Låter det ungefär såhär? http://www.youtube.com/watch?v=2-bE5UkbFPM&feature=youtu.be&t...

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Ungefär så lät det fast med ett mer "brummande" ljud. Är dock osäker på om det skulle kunna vara nätagget eftersom att det inte låter alls lika mkt nu när jag satt ditt ett 5770 men samtidigt drar väll ett 7970 mer ström än ett 5770.

Permalänk
Medlem

Har ett Cooler Master GX 650W nätaggregat för övrigt.

Permalänk
Medlem

Jag fick precis ett Sapphire 7970 som surrar lite också. xP. vet inte hur godtagbart det är.
Är ju inget fel på kortet. Men hade varit skönt om det var fläkten som lät bara ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Jag fick precis ett Sapphire 7970 som surrar lite också. xP. vet inte hur godtagbart det är.
Är ju inget fel på kortet. Men hade varit skönt om det var fläkten som lät bara ^^

Kanske ett helt värdelöst tips. Men när jag hade ett passivt 4850 så hade jag detta surr. Jag knackade lite lätt på kortet och surret slutade

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Kanske ett helt värdelöst tips. Men när jag hade ett passivt 4850 så hade jag detta surr. Jag knackade lite lätt på kortet och surret slutade

Är inte fläkten som låter. Vilket det låter som att det kanske var på ditt kort :o.
Surret är bara under load också.

Har läst en hel del om det och verkar knappast ovanligt på ett 7970 kort .

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Är inte fläkten som låter. Vilket det låter som att det kanske var på ditt kort :o.
Surret är bara under load också.

Har läst en hel del om det och verkar knappast ovanligt på ett 7970 kort .

Jag hade ett passivt kort med coil whine så det kunde omöjligen vara fläkten som surrade

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm